expoplast Sibiu 2019

Lowe Public Relations despre PR-ul romanesc in 2007

Nora Ionita
Managing Director
Lowe Public Relations

  • Se va modifica ceva in activitatea de PR si in relatiile publice din Romania in 2007? Care vor fi implicatiile aderarii asupra PR-ului?

Implicatiile aderarii asupra PR-ului sunt la fel de neclare ca implicatiile aderarii asupra: a. Preturilor aparamentelor de trei camere din bucuresti, b. pretul terenurilor de pe Bucuresti-Pitesti, c. pretul gazelor naturale si tot asa pana la ultima litera din alphabet. Adica nu stie nimeni sigur ceva, dar toata lumea are o parere. Parerea este buna. Ne asteptam (nu-i asa?) sa vina companii mari peste noi, sa apara noi investitii. Toate au nevoie de imagine, toate vor avea nevoie de PR. Agentiile de PR vor fi asaltate de cereri pentru implicarea in campanii de imagine. Vor zbarnai telefoanele si se vor inrosi mailurile de atatea mesaje cu invitatii la colaborare.

Asta este varianta optimista.

Varianta pesimista (si reamintesc definitia: pesimistul este un om informat) este ca nimic nu se schimba peste noapte (dupa decembrie ’89 ne-am incapatanat sa-l votam pe Ion Iliescu, fir’ar sa fie. Va stiti voi care sunteti J) deci starea de acum poate persista. Vreo zece ani?

Da, este adevarat, companiile mari realizeaza ca au nevoie de campanii de imagine, ceea ce este minunat, dar cu bani putini sau si mai bine, fara bani. Pe principiul: pai voi nu aveti relatii sa apara despre mine gratis.

  • {viewonly=registered,special}Lucruri bune ce vor ramane.

Stiu ce “lucruri” bune raman pentru noi: clientii actuali.
Ce va disparea? Ce nu e serios si profesionsit si facut pe genunchi. Vor disparea companiile care au un client real si trei doar pe hartie. (vorbesc doar din punct de vedere PR, caci nu ma bag nici in problema cainilor vagabonzi nici in treaba clientilor).

  • Credeti ca exista vreo asemanare cu tarile care au aderat deja si cu ceea ce s-a intamplat acolo dpdv imagine, comunicare, pr?

Cred ca nu este nici o asemanare intre Romania si vreo tara din jurul nostru, fie ea in UE sau nu. Romania este si ramane speciala. Ramane o “tara trista plina de umor”.

  • A fost cumva pregatita in vreun fel integrarea PR-ului din Romania in UE? Evolutia ultimilor ani sugereaza ceva?

Singura initiativa laudabila apartine Clubului Roman de Relatii Publice de a elabora un cod etic al PR-ului in incercarea de a stabili niste standarde ale profesionalismului in acest domeniu atat de neinteles (nici de clienti nici de multe agentii care cred despre ele insele ca fac PR).

  • Se va modifica PR-ul in Romania din punctul de vedere al numarului agentiilor?

Numarul va creste, caci vor aparea agentii create pentru un client anume (hai, doi). Dar tot acestea vor disparea primele.

Va creste acesta?
Se va diminua?
Poate se va diminua peste ceva ani.

  • Se va merge mai mult pe agentii full-service sau pe specializari?

Daca clientii pun accent pe altceva decat PR, atunci vor avea castig de cauza agentiile full-service care au dept de PR. Daca clientii vor campanii de PR atunci sansa este a agentiilor specializate.

Dar noi sper sa facem parte din categoria favorizata, a celor mai puternici: adica suntem Lowe PR, companie specializata de public relations si in plus facem parte dintr-un grup puternic, alaturi de care ne putem prezenta in orice pitch, de orice amploare.

  • Se vor cauta mai mult oameni pentru departamentele interne de PR?

Mai mult decat ce, mai mult decat cine?
Oamenii de PR sunt putini si mult mai slab pregatiti decat arata CV-ul. Si multi vor face salturi nejustificate atat din punct de vedere salarii cat si ca pozitie oferita, pentru ca este o cautare febrila acum de oameni de PR. Ca sa vorbesc despre ce stiu mai bine, compania noastra a creat pentru anul ce vine un program de specializari si traininguri gandite pentru toti oamenii din agentie (dupa necesitati), astfel incat sa fim si mai siguri pe noi si pe cunostintele noastre.

  • Parere personala: imi doresc sa scapam odata de confuzia: advertorial, PR platit, articole si informatii generate de strategii de comunicare profesioniste. Si sa scapam de calcularea fee-urilor de PR in functie de bugetul total, ca procent din valoarea contractului. Noi oferim servicii care sunt platite pe ora si nu producem piulite, la numar sau la kilogram.

Anuntam pe aceasta cale si o serie de intalniri (ca sa nu le zic conferinte sau mese rotunde) pe care le vom organiza (tot in 2007) atat pentru clienti cat si pentru aspirantii la un job in PR.

Nora Ionita

am lucrat in presa aproximativ opt ani si in PR vreo sase.
asa ca imi doresc sa ajung cel mai pun piarist dintre jurnalisti si cel mai bun jurnalist din PR!

nu am nici un hobby pentru ca daca am timp liber mi-l ocup cu tot felul de intalniri si plimbari asa ca raman practic fara timp liber.

nu am un motto in viata, am zis o data ca ma uit prin carti (exista culegerile acelea cu "vorbe celebre") si imi aleg si eu ceva sa sune bine. Revin la redactie cand imi vine motto-ul.

nu gatesc si nu am talent la impachetat cadouri, iar daca trebuie sa ajut la dus cafele la masa le vars pe mine mai intai si mai apoi pe invitati.

imi place sa conduc prin Bucuresti: e ca in jocurile pe computer, cand te feresti de obstacole neprevizibile iar regulile se schimba daca apar taxiuri sau autobuze

merg la film si la teatru singura pentru ca altfel ma simt datoare sa impartasesc pareri cu ceilalti si de multe ori nu am pe loc o parere decenta.

sunt spontana, dar a doua zi (!!)

mi-ar placea sa fac fotografie dar mi-e lene sa car aparatul foto cu mine.{/viewonly}

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *