Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Locul I pentru elevii romani

la concursul international Eratosthenes Experiment, organizat in cadrul proiectului Open Discovery Space

O mică școală din România a refăcut experimentul lui Eratostene și a câștigat în competiția cu 370 de școli din 37 de țări

După 2.200 de ani de la experimentul renumitului matematician și astronom din antichitate, echipa de elevi condusă de profesorul de matematică Ovidiu Geambazu de la Şcoala Gimnazială Jimbolia a refăcut experimentul de măsurare a circumferinţei Pământului.

Pe 21 martie, exact la ora amiezii, elevii au măsurat lungimea umbrelor lăsate de bețe din lemn, apoi au comparat rezultatele cu cele ale altor elevi, de la o școală aflată pe aceeași latitudine. Aplicând proprietățile triunghiului dreptunghic și măsurători unghiulare de la mare distanţă, elevii au obținut valoarea circumferinței planetei. Experimentul din curtea școlii a fost documentat cu fotografii care le-au adus adolescenților români și profesorului lor Locul I la concursul internațional de fotografie 2014 Eratosthenes Experiment, organizat de Departamentul de Cercetare și Dezvoltare al școlii grecești Ellinogermaniki Agogi. Experimentul este o activitate din cadrul proiectului european Inspiring Science Education (ISE), concursul fiind organizat de Open Discovery Space (ODS). Cel de al doilea câștigător este școala din Samsun, Turcia.

„Proiectul Eratosthenes Experiment 2014 efectuat de către elevii noştri nu face altceva decât să reia paşii efectuaţi de celebrul matematician şi astronom grec în încercarea lui dea măsura circumferinţa Pământului, folosindu-se de umbra lăsată de obeliscul din Alexandria la data solstiţiului de vară. „Mica” diferenţă față de experimentul inițial constă în faptul că grecul estima distanţele cu ajutorul numărului de paşi făcuţi de oameni plătiţi pentru aceasta, iar noi am utilizat calculatoare și aplicaţii de eLearning disponibile pe internet”, spune prof. Ovidiu Geambazu, profesor de matematică la Șc. Gimnazială Jimbolia.

Cum atragem elevii să participe în proiecte științifice

Experimentul Eratostenes, organizat în 21 martie 2014, la o zi după echinocțiul de primăvară, a provocat mare efervescență în rândul dascălilor și elevilor deopotrivă, 370 de școli din 37 de țări înregistrându-se în concurs. Fiecare colectiv școlar a trebuit să își aleagă o pereche dintr-o arie indicată de organizatori și să întreprindă experimentul, comunicând organizatorilor rezultatele măsurătorilor și fotografiile doveditoare.

„Predând matematica, unul dintre obiectivele profesorului este acela de a atrage elevii pasionaţi şi nu numai, către matematică şi ştiinţe. Prezentându-le acest proiect „simpatic”, ideea lui Eratostene pentru măsurarea circumferinţei planetei noastre şi modul lejer şi amical în care s-au desfăsurat activităţile, cred că am reuşit să le demonstrez faptul că matematica e o disciplină care merită şi trebuie să fie studiată cu un interes din ce în ce mai crescut, mai ales în activități care utilizează metoda învățării pe bază de proiect”, a declarat prof. Ovidiu Geambazu.

Cele două echipe din Jimbolia, România, și Samsun, Turcia, au calculat circumferința Pământului folosind unelte de eLearning, dar și instrumente simple precum bățul din lemn. Echipele au folosit instrumente, materiale și comunități educaționale de pe portalurile ODS și ISE.

Profesorii au acces la peste 600 de mii de resurse educaționale

„Pentru activitățile din cadrul proiectelor ODS și ISE, SIVECO Romania are rol de coordonator național. Am creat pe portalul proiectului, //portal.opendiscoveryspace.eu, Comunitatea profesorilor din România, în care avem deja înscriși profesori din peste 30 de școli. De ce este important acest portal? În primul rând, profesorii din cadrul acestei comunități au ocazia să interacționeze cu alte comunități de profesori din toată Europa și au acces la peste 600.000 de resurse educaţionale, comunități, instrumente digitale. Școlile participante capătă profil internațional, un aspect pe care școlile din România trebuie să îl îmbunătățească. În plus, școlile au acces la informații cu privire la concursuri, evenimente speciale, workshopuri, webinarii, academii etc. Și nu în ultimul rând, școlile sunt sprijinite să introducă inovația în sala de clasă, dar și în programele de schimburi de experiență la nivelul Uniunii Europene – cum este Erasmus+”, declară Marius Preda, Project Manager and National Coordinator ODS, SIVECO Romania.

SIVECO este partener în proiectul european Open Discovery Space, care se desfăşoară în perioada aprilie 2012 – martie 2015, având ca scop principal atragerea a cel puţin 2.000 de școli la nivel internaţional. Echipa de coordonatori din cadrul companiei a început promovarea și înregistrarea școlilor din România, până în acest moment reușind înregistrarea a 56 de școli. Scopul proiectului este să aducă inovație și leadership în sala de clasă, prin îmbinarea folosirii mijloacelor IT&C cu pedagogia modernă.

Bucuresti, 17.06.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.