Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lipsa fondurilor – principala problema cu care se confrunta ONG-urile din Romania

Petrom

· Studiu finanţat de către Petrom pentru a identifica principalele nevoi ale societății civile;
· Lipsa de fonduri este principala problemă cu care se confruntă societatea civilă din România, potrivit ONG-urilor participante la studiu;
· Petrom a fost nominalizat de către ONG-urile participante ca fiind compania cea mai implicată în susținerea sectorului neguvernamental din Romania.

Compania Petrom a comandat un studiu pentru a afla care sunt nevoile societății civile, dar și care este percepția acesteia asupra implicării marilor companii în acțiunile sociale. Studiul a fost realizat de Cult Market Research  pe un eșantion de 102 ONG-uri din diferite zone geografice și domenii, reprezentativ la nivel naţional.

Finanțarea și promovarea ONG-urilor

84% dintre ONG-urile participante la studiu au declarat că lipsa de fonduri este principala problemă cu care acestea se confruntă, urmată de întârzierea finanțărilor europene (50%) și lipsa voluntarilor (46%).

“Fondurile europene sunt importante, dar inaccesibile cu desăvârșire pentru o organizație care nu dispune deja de rezerve însemnate și de o armată de angajați "birocratici". Întârzieri uneori și de 400 de zile la plată cumulat cu dobânzi bancare neeligibile ca și cheltuieli, inexistența până de curând a facilității unei prefinanțări a proiectului tot din resurse nerambursabile, dezorganizarea autorităților în aplicarea normelor de derulare a proiectelor au făcut și continuă să facă imposibilă utilizarea fondurilor europene/bugetare”, declară Răzvan Popescu, S.O.P.M.M Oceanic Club.

Prevederea 2% din Codul Fiscal poate contribui la viabilitatea financiară a unei organizații și reprezintă o metodă de atragere de fonduri. Un sfert dintre reprezentanții ONG-urilor participante la studiu au afirmat că în 2011, prin direcționarea a 2% din impozit și-au asigurat între 5 – 25% din venituri. Venituri mai mari, de peste 75%, au venit de la fundații sau alte organizații similare și companii private.

În ceea ce privește modalitățile pe care ONG-urile le folosesc pentru a se promova în scopul atragerii de fonduri, 74% au declarat că site-urile oficiale ale acestora reprezintă canalul de promovare cel mai frecvent utilizat. Pe locul al doilea se află organizarea de evenimente, cu un procent de 48%.

Parteneriatele și colectarea de fonduri reprezintă două dintre prioritățile ONG-urilor participante la studiu. Astfel, conectarea cu potențialii clienți și obținerea unor finanţări sunt principalele obiective ale strategiilor de promovare. Creşterea notorietăţii în cadrul comunităţii în care activează organizaţia, dar şi mediatizarea activităţilor sunt următoarele modalităţi de promovare de pe agenda ONG-urilor.

Relația dintre ONG-uri și marile companii

În privința companiilor care susțin societatea civilă, 46% dintre ONG-urile participante la studiu consideră Petrom ca fiind compania care se implică cel mai mult, urmată de Vodafone cu 31% și BCR cu 10%. Cea mai vizibilă campanie de susținere a societății civile este „Țara lui Andrei”, derulată de Petrom, cu 56%, urmată de „O viață poate depinde de tine” a celor de la Vodafone cu 32%.

„Ne-am dorit să aflăm care sunt nevoile societății civile la nivel național pentru că vrem să știm care sunt problemele în comunități și să venim, apoi, cu soluții. Credem că societatea civilă este un partener indispensabil în derularea programelor comunitare, prin prisma expertizei, experienței şi a apropierii de problematica abordată. Strategia noastră de susținere a sectorului non-guvernamental din România cuprinde parteneriate locale şi centrale în cadrul programelor de responsabilitate socială, campania anuala dedicată promovării prevederii 2% în rândul angajaților, susținerea fondurilor alocate ONG-urilor locale printr-un parteneriat cu FDSC şi concursul lunar de proiecte de pe TaraluiAndrei.ro care oferă lunar o finanțare de 5.000 de euro. Anul acesta, peste 2.000 de colegi din Petrom au redirecționat 2% către societatea civilă în cadrul campaniei interne, iar mai mult de jumătate au ales domeniul sănătăţii.” a declarat Mona Nicolici, Manager Relații Comunitare Petrom.

94% dintre ONG-uri au declarat că principalul argument de atragere a sprijinului din partea companiilor îl reprezintă rezultatele proiectelor urmat de experiență (89%) și reputație (88%). În colaborarea cu mediul privat, cele mai importante așteptări din partea ONG-urilor sunt atât de natură financiară, dar și informativă. Astfel, 90% dintre reprezentanții ONG-urilor solicită din partea companiilor asigurarea unui feedback constant.

La intrebarea legată de tipurile de activități inițiate de către companii în care ar fi dispuse ONG-urile să se implice, peste 90% dintre acestea au ales voluntariatul în comunitate.

„Voluntariatul în comunitate se diversifică în continuare: de la simplă implicare în acțiuni de igienizare, până la programe complexe în cadrul Intreprinderilor de Economie Socială. Și această realitate duce la schimbarea percepției celor cu care trăim, este un model de educație prin fapte, prin propriul exemplu, este un model de credință că „și la noi se poate”. Și dacă este să vorbim chiar despre viitorul apropriat, voluntariatul reprezintă un element important în ecuația comunităților sustenabile.” spune Gabi Pascu, Habitat for Humanity România.

Studiul, comandat de compania Petrom, a fost realizat de Cult Market Research pe un eșantion de 102 organizații nonguvernamentale din 20 de județe din domenii precum protecţia mediului, programe social, educație și sănătate.

Bucuresti, 24.05.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.