Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lipsa de fonduri – cea mai importanta nevoie pentru 74% din ONG-urile din Romania

Petrom

· Peste doua treimi din ONG-urile din Romania se confrunta cu lipsa de fonduri;
· Antreprenoriatul social: principala oportunitate de dezvoltare identificata de 88% din reprezentantii societatii civile;
· Cele mai active companii din Romania in sustinerea societatii civile sunt Petrom (45%), urmata de Vodafone (24%) si Orange (11%)

Conform unui studiu Cult Market Research comandat de Petrom, cele mai importante probleme cu care se confrunta societatea civila din Romania sunt lipsa fondurilor (74%), dezinteresul institutiilor de stat (39%) si intarzierea finantarilor europene (36%). Cu toate ca procentele sunt in scadere fata de anul precendent, ordinea a ramas aceeasi. Noutatea pentru 2013 este interesul pentru domeniul antreprenoriatului social, considerat de 88% dintre entitatile chestionate ca o oportunitate de dezvoltare si auto-sustinere a organizatiei. Antreprenoriatul social este o afacere care, pe langa scopul de a face profit, adreseaza si o cauza sociala.

„Pornind de la probleme actuale care afecteaza comunitatea bucuresteana, a aparut ideea de a oferi solutii care sa imbine o abordare de mediu si sociala cu o componenta economica. Astfel a aparut ideea de a raspunde problemei poluarii cu pungi de plastic creand un spatiu de productie unde sunt realizate sacose din panza naturala, care ofera locuri de munca persoanelor cu o situatie sociala aparte. Un alt motiv pentru alegerea antreprenoriatului social este nevoia de diversificare a veniturilor asociatiei si orientarea catre independenta financiara. Prin intermediul intreprinderii se pot genera venituri pentru a sustine alte proiecte si reduce dependenta financiara de factori externi.” spus Andreea Pandelescu, coordonator programe Atelierul de Pânză.

In ceea ce priveste relatia dintre sectorul ONG si companiile private, susținerea financiară este principala aşteptare pe care 87% dintre ONG-uri o au din partea companiilor. Voluntariatul în cadrul comunității ar motiva 61% dintre ONG-uri să încheie un contract de parteneriat cu o companie. În privința sprijinul acordat de mediul privat, 45% dintre ONG-urile participante la studiu consideră si in 2013 Petrom ca fiind compania care se implică cel mai mult, urmată de Vodafone cu 24% și Orange cu 11%. Doar in anul 2012, Petrom a sustinut financiar prin sponsorizari directe peste 70 de ONG-uri nationale si locale active in domenii precum protectia mediului, educatie, programe sociale, sport sau sanatate.

„Sectorul ONG este pentru Petrom unul dintre principalii parteneri in toate actiunile dedicate comunitatii. Pe langa programele dezvoltate in parteneriat cu ONG-urile din Romania, pentru noi societatea civila a fost in toti acesti ani prietenul care ne-a ajutat sa intelegem mai bine realitatea in care traim si ne-a ghidat investitia pentru maximizarea impactului in comunitate.” a declarat Mona Nicolici, Manager Sustenabilitate Petrom.

In ceea ce priveste vizibilitatea pe agenda publica, aproape jumatate dintre ONG-uri au afirmat ca interesul mass-media față de activitatea lor este în creștere față de anul trecut, la fel si interesul populației generale. Cel mai important mediu de promovare este cel online – 82% dintre cei chestionati folosesc propriul website in topul celor trei instrument de comunicare si 50% retele sociale cum ar fi Facebook sau LinkedIn (in crestere cu 18% fata de anul trecut).

Studiul, comandat de compania Petrom, a fost realizat de Cult Market Research pe un eșantion reprezentativ de 100 organizații nonguvernamentale din 20 de județe din domenii precum protecţia mediului, programe sociale, educație și sănătate.

Cea mai cunoscuta si accesibila metoda prin care orice cetatean din Romania poate sustine activitatea sectorului ONG este prevederea 2% din Codul Fiscal, care permite oricarui contribuabil, persoane fizica sa redirectioneze pana la 2% din impozitul pe venit catre o organizatie neguvernamentala (asociatie sau fundatie). Potrivit datelor statistice puse la dipoziție de Misterul Finanțelor Publice pentru anul fiscal 2011, 1.663.925 persoane au redirecționat 2% din impozit către 26.032 entități non profit. Pentru anul in curs, data limită de depunere a formularelor de redirectionare a fost 25 mai.

Petrom a desfășurat pentru al treilea an consecutiv o campanie de constientizare interna prin care angajații au fost informați despre organizațiile non-guvernamentale active în comunitatea lor și au fost sprijiniți în procesul de redirecționare. În sediul Petrom City din Bucuresti, s-a organizat un târg la care au participat peste 40 de ONG-uri și antreprenori sociali care desfășoară diferite business-uri cu impact social. Peste 1.600 de angajați au distribuit cei 2% din impozitul pe venit către 137 de organizatii, iar domeniile prioritare au fost sanatatea (60%), cauzele sociale (29%), educatia (9%) si protectia mediului (2%).

„Ne bucurăm că am avut ocazia de a vorbi de lupta împotriva cancerului la copil în România și de a răspândi mesajul pozitiv al supraviețuirii. Banii strânși vor fi folosiți pentru a sprijini programul de suport psihosocial, care speram să devină o parte integrantă a fiecărei secţii oncopediatrice din România, fiind deja implementat cu succes în 7 secţii de oncopediatrie din țară, din 4 orase: Cluj, București, Timișoara și Iași. Suntem recunoscători pentru fiecare contribuție a angajaților Petrom deoarece oamenii mici, fac marea diferență!” declara Katie Rizvi, vice-președinte și fondator Asociația Little People România.

"Suntem deosebit de onorati sa aflam ca angajatii Petrom au ales sa sprijine, in campania 2%, proiectele Fundatiei pentru SMURD. Este un gest nobil care ne bucura, dar ne si responsabilizeaza, in acelasi timp. Fondurile provenite din 2% vor fi folosite in totalitate pentru sustinerea misiunilor umanitare ce vor fi desfasurate de avionul SMURD, dotarea personalului cu echipamente de protectie corespunzatoare, sustinerea centrelor de formare si instruire SMURD, dotarea cu echipamente de interventie la calamitati si sprijinirea accesului personalului SMURD la programe de perfectionare pentru a-si desfasura activitatea la un nivel inalt de profesionalism.” Multumeste Tiberiu Fechete – Director Executiv, Fundatia pentru SMURD.

Pentru promovarea prevederii, Petrom a dezvoltat si o campanie online care a atins peste 300.000 de utilizatori Facebook, iar aplicatia prin care utilizatorii puteau alege organizatia pe care vor sa o sustina si puteau descarca pe loc formularul de redirectionare a inregistrat peste 1.000 de vizualizari.

Bucuresti, 17.06.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.