free download 78 travel guides written by experts

Limuzina de clasa medie SEAT EXEO

· Calitate şi temperament sportiv la cele mai înalte standarde
· Modelul din clasa medie respectă normele Euro 5
· Cinci motoare moderne şi economice, dintre care patru propulsoare turbo cu injecţie directă

SEAT îşi extinde gama de produse cu o serie completă, prin modelul Exeo. Lansarea pe piaţă, marchează un nou punct de referinţă în istoria mărcii spaniole, care îşi extinde gama de modele spre noi segmente. SEAT EXEO este o limuzină elegantă şi dinamică, de înaltă calitate, care etalează o tehnologie de excepţie şi reflectă cu fidelitate trăsăturile personalităţii SEAT: design atrăgător, caracter sportiv şi spirit tânăr.

SEAT este reprezentat în premieră şi în clasa medie. Limuzina cu o lungime de 4,60 metri îmbină un design dinamic şi elegant cu un confort ridicat şi cu performanţe de rulare care se remarcă prin agilitate şi siguranţă. Noul Exeo aduce o gamă de motorizari noi, care conving în aceeaşi măsură prin rentabilitatea deosebită şi printr-un comportament remarcabil la rulare. Modelul cu un preţ atractiv deschide pentru prima dată accesul la clasa medie pentru clienţii atraşi de modelele SEAT.

Referindu-se la potenţialii cumpărători ai noii maşini, preşedintele SEAT, Erich Schmitt, a declarat: ”Exeo este destinat şoferilor dinamici şi sportivi din segmentul automobilelor de clasă medie. În plus, dispunem acum de un automobil pentru actualii clienţi ai clasei compacte care vor o maşină de dimensiuni mai mari. Exeo reprezintă o alternativă interesantă şi pentru conducătorii de maşini de firmă, care pe lângă calitate vor să se simtă bine la volan dar sunt atenţi şi la costuri, consum şi emisii”.

Noul Exeo este disponibil în prezent cu trei motoare pe benzină (75 kW / 102 CP până la 147 kW / 200 CP), precum şi cu două propulsoare diesel cu injecţie directă, echipate în serie cu filtru de particule diesel (105 kW / 143 CP şi 125 kW / 170 CP). Patru dintre aceste cinci motoare mizează pe tehnologia turbo. Aceasta înseamnă mai multă putere şi un consum redus de combustibil datorită măsurilor de downsizing. Din noua generaţie de motoare diesel cu tehnologie Common-Rail fac parte cele două propulsoare TDI. Toate motoarele modelului Exeo, disponibil în versiunile de echipare „Reference“, „Style“ şi „Sport“, respectă normele de poluare Euro 5. Consumul redus al limuzinei este evident pe versiunea de top care dezvoltă o putere de 147 kW (200 CP): propulsorul pe benzină cu supraalimentare, care dezvoltă la 1.800 un cuplu de 280 newton-metri, şi un consum de numai 7, 7 litri la 100 km.

Denumirea aleasă de constructorul iberic ilustrează foarte bine aspiraţiile brandului mediteranean, „Exeo” fiind un derivat al latinescului „Exire", tradus prin expresia „a ieşi din tipare“, „a merge dincolo de limite". Numele EXEO inspiră putere, excelenţă şi tehnologie avansată şi exprimă în mod extrem de sugestiv plăcerea de a se afla la volan. Aceasta diferă de toate denumirile celorlalte game, indicând începutul unei noi epoci pentru SEAT, care va propulsa marca în topul unui nou segment de automobile.

Limuzina din clasa medie este produsă la fabrica din Martorell, Spania. În numai 18 luni au fost efectuate lucrările de pregătire pentru producţia noului model, urmând să ofere în scurt timp o calitate maximă dublată de o productivitate ridicată. Capacitatea maximă de producţie din punct de vedere tehnic este de până la 450 de unităţi SEAT Exeo pe zi.

Noul model de top al producătorului spaniol este un SEAT tipic, lucru care se remarcă în special în secţiunea frontală şi posterioară a automobilului. Imaginea de ansamblu reflectă nivelul calitativ foarte ridicat al noii limuzine. Prin modelul Exeo, SEAT şi-a ridicat mult standardele către calitate, lux şi confort, atât la exterior, câr şi la capitolul design interior.

Echiparea standard a versiunii de bază „Reference“ include o serie întreagă de detalii importante, precum şapte airbaguri, ABS, ESP cu sistem de asistenţă la frânare (HBA) şi sistem de control al tracţiunii (TCS), senzor pentru controlul presiunii în pneuri, tetiere active pentru locurile din faţă, sistem Climatronic cu 2 zone de reglare a temperaturii, sistem audio „CD 2“ cu MP3-drive, închidere centralizată cu telecomandă, precum şi geamuri acţionate electric faţă spate. Opţional sunt disponibile caracteristici precum airbaguri laterale suplimentare pentru locurile din spate, sisteme moderne de informare şi entertainment cu diferite conexiuni electronice (MP3, iPod, USB, Bluetooth), trapă, faruri bi-xenon cu lumini de drum şi faruri adaptive de viraj sau diferite variante de jante din aliaj uşor până la jante de 18 ţoli. În acelaşi timp, 14 culori ale caroseriei pot fi combinate cu şase linii de echipare la interior.

DESIGN EXTERIOR
Echilibru optim între eleganţă şi sportivitate

· „Arrow Design”, specific SEAT, exprimă caracterul modelului Exeo
· Sportivitate sugerată prin talia înaltă şi linii echilibrate
· Oglinzile exterioare fixate pe portiere – o altă caracteristică SEAT

Toate modelele actuale SEAT sunt caracterizate de designul lor dinamic. Noul SEAT Exeo îmbină această imagine cu eleganţa si confortul specifice clasei medii. Ambele aspecte coexistă armonios în noul model SEAT, care îmbină într-un mod echilibrat rafinamentul cu sportivitatea.

Aspectul modelului Exeo demonstrează că acest autoturism cu patru uşi este un membru cu drepturi depline al familiei SEAT. Grila radiatorului cu dimensiuni generoase, emblema bine conturată a mărcii şi farurile duble alungite, integrate în aripi valorifică elementele esenţiale specifice „Arrow Design”, utilizate de producătorul spaniol pentru prima dată la modelul Ibiza. Spoilerul faţă cu grile de aerisire integrate armonios şi proiectoarele de ceaţă întregesc imaginea sportivă.

O eleganţă modernă caracterizează şi imaginea laterală a modelului SEAT Exeo. Cu un design clar şi bine conturat renunţă la rosturile sau canturile inutile. Prin proporţiile echilibrate, precum şi prin liniile laterale care descriu o curbă lină este asigurat un aspect modern pe cât de delicat, pe atât de energic. O altă particularitate: aşa cum se întâmplă la cele mai noi modele ale producătorului spaniol, oglinzile exterioare sunt montate direct pe portierele faţă. Această dispunere oferă avantaje şi din punct de vedere aerodinamic.

Stilul specific şi sportivitatea marcantă a noului Exeo se reflectă şi în secţiunea posterioară. Stopurile împărţite în două secţiuni, care pătrund până la nivelul portbagajului oferă un aspect nobil şi superior. Detaliu inteligent: mecanismul de deschidere pentru portbagaj a fost integrat din nou în emblema SEAT. În acelaşi timp, cele două capete ale ţevii de eşapament, separate către lateral, indică decent potenţialul dinamic al noii limuzine. Excepţie: modelul de top cu un motor pe benzină cu injecţie directă de 147 kW (200 CP) subliniază din nou puterea sa remarcabilă prin capătul dublu al ţevii de eşapament.

la lansarea pe piaţă pentru noul Exeo, SEAT pune la dispoziţie 14 culori ale caroseriei între care se numără nuanţa specifică „Albastru Galia“. Acestea pot fi combinate la alegere cu oricare dintre elementele disponibile de design interior. La aceasta se adaugă, pentru versiunile Style si Sport, pachetul opţional care include bare decorative cromate de-a lungul geamurilor laterale, precum şi montant central şi posterior de culoare negru lucios.

CONCEPT INTERIOR
Sunt respectate cele mai exigente standarde calitative

· Designul ergonomic al interiorului cu materiale de clasă superioară
· Trei linii diferite de echipare, şase tapiţerii disponibile

Interiorul modelului SEAT Exeo este caracterizat de materiale de o calitate remarcabilă şi o precizie de finisare care respectă cerinţele calitative aplicabile pentru clasa superioară a automobilelor. Graţie spatiului interior şi a ergonomiei remarcabile, rezultă o atmosferă confortabilă armonizată cu dimensiunea sportivă a mărcii.

Scaunele din faţă ale noului SEAT Exeo reprezintă un exemplu ideal în acest scop. Zonele conturate cu rigiditate diferită la nivelul suprafeţei de şezut şi al spătarului, precum şi prin geometria scaunelor rafinată la nivel de detaliu oferă un confort de top care permite parcurgerea de distanţe lungi fără oboseală din partea şoferului. Atât scaunele disponibile în versiunea de serie, cât şi cele sport asigură o susţinere laterală remarcabilă. Tetierele, care dispun de sistemul „Wok”, reduc efectul neplăcut cauzat de coliziunile usoare din spate.

Reglarea pe înălţime a scaunului şoferului este inclusă la toate versiunile modelului SEAT Exeo în lista dotărilor de serie. Începând cu versiunea Style, această dotare este disponibilă şi pentru scaunul pasagerului din dreapta, împreună cu reglajul lombar pentru scaunele din faţă. Un sistem de reglare electrică a scaunelor din faţă – care permite şi reglarea unghiului de înclinare a pernelor – inclusiv cu funcţie de memorare pentru scaunul şoferului este disponibil opţional. O altă opţiune este reprezentată de sistemul de încălzire a scaunelor din fata cu control separat.

Bancheta din spate se remarcă prin oferta generoasă de spaţiu pentru adulţi. Trei tetiere, o a treia centură de siguranţă cu fixare în trei puncte, precum şi un spătar cu opţiune de rabatare asimetrică fac parte din pachetul de dotări de bază. Un suport pentru schiuri este disponibil opţional. Buzunarele integrate în spătarele scaunelor din faţă pot fi completate, la cerere, cu compartimente suplimentare de depozitare sub scaunele respective.

O opţiune de depozitare a accesoriilor de călătorie este oferită şi de cotiera centrală spaţioasă la nivelul banchetei spate, extinsă la versiunea Style cu un suport dublu pentru băuturi.

Şase variante de materiale şi culori sunt disponibile pentru tapiţerie, între care se regăsesc două opţiuni diferite de piele cu nuanţele bej sau negru. Tapiţeria în serie la versiunea Exeo Reference este adaptată la culorile negru şi gri din habitaclu. O altă posibilitate de individualizare este oferită de versiunea Style, cu o planşă de bord disponibilă în mod suplimentar în culori negru/bej. În mod corespunzător, tapiţeria în combinaţie de negru cu gri poate fi înlocuită de o variantă de culoare bej. În acelaşi timp, clienţii pot opta ca inserţiile decorative din interior să fie din imitaţie de lemn.

Un interior stilat, disponibil integral în negru, este oferit la versiunea Sport. Această culoare marchează secţiunea superioară şi inferioară a planşei de bord, precum şi tapiţeria din stofă, respectiv din piele. Inserţiile decorative negru lucios accentuează aspectul nobil.

Standardele premium ale acestei limuzine, prin care producătorul spaniol de automobile se lansează în clasa medie, se reflectă şi la capitolul comenzilor şi al ergonomiei. Toate elementele sunt dispuse logic, foarte accesibil şi adaptate între ele – un exemplu în acest sens este reprezentat de sistemele moderne audio şi de navigaţie, precum şi de instalaţia de climatizare poziţionată sub acestea, în consola centrală. Cinci suflante rotunde, cu margini cromate, asigură aerisirea performantă a interiorului.

Şi structura superioară a planşei de bord, sub forma unei cupole, este una ergonomică şi atractivă. Aceasta este dominată de ceasuri rotunde cu dimensiuni generoase pentru turaţia motorului (stânga) şi tahograf (dreapta) care, graţie graficului simplu, cu aspect nobil, sunt uşor de citit. La versiunile Style şi Sport se adaugă ramele cromate, care încadrează şi cele două ceasuri pentru temperatura apei şi nivelul de carburant din rezervor. Afişajul disponibil în serie, amplasat în centrul planşei de bord, prezintă informaţiile oferite de computerul de bord, precum şi de sistemele de navigaţie şi audio. Planşa de bord, dar şi capitonajele portierelor se remarcă prin materialele de calitate foarte ridicată. Astfel, de exemplu atât habitaclul, cât şi cotierele sunt realizate din material spongios foarte plăcut la atingere, a cărei suprafaţă a fost finisată cu tehnologia „Slush“. În acelaşi timp, ambianţa profită de stâlpi de plafon capitonaţi. Maneta schimbătorului de viteze este realizată fie din piele sintetică ( Reference), fie din piele exclusivistă cu cusături duble adaptate din punctul de vedere al culorilor (Style, Sport). Pachetul special de lumini oferit de SEAT în serie pentru versiunile Style şi Sport contribuie la crearea unei atmosfere plăcute. Acesta include elemente suplimentare de iluminat pentru mânerele portierelor, scrumiere, zona picioarelor, suporturi pahare.

Numeroase compartimente de depozitare simplifică utilizarea în regim cotidian a noului model SEAT Exeo. Acestea sunt disponibile în secţiunea superioară a consolei centrale, unde un compartiment dispus sub duzele de aerisire cu capitonaj antiderapant şi fonoizolant din material plastic permite de exemplu depozitarea ochelarilor de soare sau a şerveţelelor. La versiunile Style şi Sport, este prevăzut un capac. Chiar dedesubt se află un suport pentru băuturi cu aşa-numita tehnică „Push-Push“. Torpedoul generos este disponibil şi cu funcţie de răcire, unde este dispusă şi interfaţa USB pentru MP3 player tip iPod. În compartimentul de depozitare dintre scaunele faţă este prevăzută o conexiune Aux-in convenţională. Un compartiment suplimentar de depozitare este integrat în cotiera faţă.

Bagajele mai voluminoase pot fi depozitate în portbagajul de dimensiuni remarcabile. Cu un volum de 460 de litri cu posibilitate de extindere graţie spătarului rabatabil asimetric al banchetei din spate, acesta oferă şi un compartiment de depozitare a schiurilor, disponibil la cerere. Acesta se caracterizează printr-un capitonaj de calitate superioară, precum şi prin compartimente de depozitare în care pot fi amplasate obiecte de mici dimensiuni, protejate împotriva riscului de alunecare. Patru cârlige de prindere cromate, care pot susţine o plasă pentru bagaje, oferă o siguranţă suplimentară la transport. O soluţie foarte practică: cele două cârlige de fixare în secţiunea superioară a peretelui lateral permit susţinerea pungilor şi a genţilor de cumpărături şi evită răsturnarea acestora. Acestea fac parte din pachetul de depozitare disponibil opţional. O altă soluţie ingenioasă: plasa de pe fund poate fi ridicată fără probleme şi fixată în marginea posterioară a portbagajului. Astfel este facilitat accesul la roata de rezervă şi la trusa de scule de la bord.

MOTORIZĂRI
Sisteme eficiente şi active de propulsie

· Sistem avansat de injecţie directă pentru trei dintre cele cinci motoare
· Toate versiunile SEAT Exeo respectă deja cerinţele impuse de norma strictă de poluare euro 5

Noul SEAT Exeo va fi disponibil iniţial cu cinci propulsoare moderne cu patru cilindri: trei motoare pe benzină şi două motoare diesel cu tehnologie Common-Rail. Trei motoare beneficiază de sistem de injecţie directă, patru sunt prevăzute cu o supraalimentare şi, fără excepţie, toate propulsoarele respectă deja cerinţele impuse de norma strictă de poluare euro 5.. Transmisia puterii este asigurată fără excepţie de o cutie manuală în 6 trepte. În viitorul apropiat, pentru motorizarea de top – versiunea Exeo cu motorul 2.0 TSI care dezvoltă 147 kW (200 CP)– va fi disponibilă în mod suplimentar o cutie secvenţială Multitronic.

Cu privire la motoarele pe benzină: ca variantă de bază este disponibil motorul fiabil de 1,6 litri care dezvoltă 75 kW (102 CP). La 3.800 de rotaţii, acesta asigură un cuplu motor maxim de 148 newton-metri (Nm). Graţie cutiei în 6 trepte, se obţine un regim de consum combinat de numai 7,5 litri/100 km. Noul catalizator contribuie în mod suplimentar la îmbunătăţirea calităţii gazelor de evacuare. Emisiile de CO2 ating o valoare de 175 g/km.

Puterea şi comportamentul remarcabil de rulare oferite de un motor modern cu patru cilindri cu supraalimentare sunt demonstrate exemplar de propulsorul turbo de 1.8 al noului model Exeo. Cu o putere de 110 kW (150 CP), asigură performanţe de rulare sportive, precum şi o viteză maximă de 217 km/h. Graţie intercoolerului, maşina combină un cuplu motor maxim de 220 Nm la 1.800 rotaţii/min cu un consum mediu de numai 7,9 litri/100 km (emisii de CO2: 184 g/km).

Temperamentul dinamic remarcabil este oferit de cel mai puternic propulsor pe benzină: motorul 2.0 TSI foarte modern – desemnat recent de jurnaliştii de specialitate independenţi „engine of the year“ – beneficiază de un sistem inovator de injecţie pe benzină şi turbină de supraalimentare cu intercoolere duble. Rezultatul este un motor pe benzină cu nivel ridicat de turaţii, asigurând aceeaşi putere la turaţii reduse ca un propulsor diesel, care se remarcă şi prin consumul foarte redus de carburant. Exprimat în cifre: cuplul motor maxim de 280 Nm este disponibil încă de la 1.800 rotaţii/min. În medie, versiunea Exeo 2.0 TSI care atinge o viteză maximă de 241 km/h consumă numai 7,7 litri/100 km – o valoare foarte scăzută, având în vedere performanţele de rulare oferite. Emisiile de CO2 de 179 g/km depăşesc cu puţin valoarea specifică motorizării de bază.

Injecţie directă Common-Rail pentru motoare diesel

Prin noul model Exeo, tehnologia inovatoare Common-Rail este disponibilă pentru prima dată la gama de autoturisme produsă de SEAT. Propulsoarele diesel cu injecţie directă realizate de concernul Volkswagen, se bazează pe agregatul de 2,0 litri care se bucură de o apreciere deosebită, cu filtru de particule montat în apropierea motorului. Aceste propulsoare sunt disponibile pentru limuzina spaniolă de clasă medie cu o putere de 105 kW (143 CP) şi 125 kW (170 CP) precum şi – începând cu luna septembrie 2009 – şi de 88 kW (120 CP). Elementul comun al tuturor versiunilor: injecţia de carburant se realizează prin intermediul unei pompe de înaltă presiune cu bară de distribuţie conectată şi injectoare piezo, care asigură injectarea motorinei în compartimentele de ardere într-un interval foarte scurt de timp şi cu o presiune foarte ridicată. Avantajul: presiunea ridicată de injecţie permite o pulverizare foarte fină a carburantului şi asigură în acest mod o preparare optimizată a amestecului, ceea ce permite o ardere completă, mai ecologică şi, astfel, mai eficientă. În mod suplimentar, acelaşi scop este asigurat şi de structura specială a suprafeţei pistoanelor.

Motorul diesel cu sistem Common-Rail care dezvoltă 105 kW (143 CP), printr-un cuplu motor maxim de 320 Nm – disponibil la un nivel de turaţii cuprins între 1.750 şi 2.500 rotaţii/min – asigură o forţă remarcabilă chiar şi la un nivel redus de turaţii. Consumul în regim mixt de numai 5,5 litri/100 km asigură un nivel redus de emisii de CO2 de 143 g/km.

Performanţe mai sportive sunt asigurate de versiunea mai puternică a propulsorului de 2.0 TDI care dezvoltă 125 kW (170 CP). Acesta permite de exemplu o viteză maximă de 229 km/h. Pe de altă parte, se remarcă un consum de motorină de numai 5,9 litri/100 km. Şi emisiile de dioxid de carbon de numai 153 g/km sunt foarte scăzute.

Putere şi consum pentru modelul SEAT Exeo cu motor pe benzină

 

1.6
75 kW
(102 CP)

1.8

110 kW

(150 CP)

2.0 TSI

147 kW

(200 CP)

Putere

Viteza maximă (km/h)

190

217

241

Acceleraţie 0 – 100 km/h (s)

12,6

9,3

7,3

Elasticitate 80 – 120 km/h la treapta maximă (s)

17,8 (5.)

11,7 (5.)

12,0 (6.)

Acceleraţie 0 – 1000 m (s)

33,9

30,5

27,8

Consum

urban (l/100 km)

10,6

10,9

10,9

extraurban (l/100 km)

5,7

6,1

5,8

mixt (l/100 km)

7,5

7,9

7,7

Emisii combinate CO2 (g/km)

175

184

179

Putere şi consum pentru modelul SEAT Exeo TDI

 

2.0 TDI CR

105 kW (143 CP)

2.0 TDI CR

125 kW (170 CP)

Putere

Viteza maximă (km/h)

214

229

Acceleraţie 0 – 100 km/h (s)

9,2

8,4

Elasticitate 80 – 120 km/h la treapta maximă (s)

13,0 (6.)

11,1 (6.)

Acceleraţie 0 – 1.000 m (s)

30,6

29,4

Consum

urban (l/100 km)

7,6

8,1

extraurban (l/100 km)

4,3

4,6

mixt (l/100 km)

5,5

5,9

Emisii combinate CO2 (g/km)

143

153

Textul şi fotografiile sunt disponibile online atât pe site-ul SEAT Media Center, //media.seat.com, cât şi pe site-ul de presă Porsche România, www.presa.porscheromania.ro.

Bucuresti, 04.06.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *