Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lidl este retailerul cu cel mai mare volum de publicitate în 2015

 Lidl, Billa şi Carrefour sunt retailerii cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, înregistrat pe parcursul anului 2015.

Top 10
În clasamentul celor mai activi retaileri, realizat în funcţie de numărul de spoturi publicitare difuzate de canalele media, Lidl ocupă locul întâi cu 51.890 reclame.

Cea mai difuzată reclamă de la Lidl este: “Draga mea, ştii ce zi e azi? … buchet de 15 trandafiri, 9,99lei” – 476 de difuzari.

Billa este cel de-al doilea retailer cu cel mai mare număr de spoturi/machete publicitare înregistrate, 23.033, în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie 2015.

Cel mai difuzat spot de la Billa este: “Hei, sunt Corina…înscrie coduri de pe bonuri, mă poţi aduce să cânt în şcoala ta.” – 756 difuzari

Pe locul trei în clasamentul este Carrefour. Retailerul a înregistrat în perioada analizată 21.987 de reclame.

Cea mai difuzată reclamă de la Carrefour în 2015 a fost  “Carrefour şi CCR Rebat încurajează reciclarea bateriilor…vino cu 4 baterii uzate sau 4 acumulatori vechi, primeşti cadou o baterie nouă de tip R6 marca proprie Carrefour… 01.04-31.12” – 739 difuzari

Următorii în top sunt Metro Cash & Carry – 21.273 reclame difuzate, Penny Market (18.812 reclame), Selgros (16.659 de reclame), Mega Image (14.295 reclame), Profi (13.284 reclame), Kaufland (2.400 reclame), LaDoiPași (1.782 reclame).

Distribuţia reclamelor în funcţie de tipul media
În ceea ce priveşte distribuţia reclamelor pe tipurile de media monitorizate, observăm că Lidl a ales difuzarea unui număr mai mare de reclame la TV (29.951), urmate de cele la radio (19.759) şi 2.180 în presa scrisă.

Billa a mizat pe TV și radio, cu 19.379 de reclame difuzate la TV şi 3.653 de reclame difuzate la radio.

Carrefour  a înregistrat cel mai mare număr de difuzări la radio, 14.972, urmate de 6.400 de diuzări la TV şi 615 în presa scrisă.

Topul celor mai folosite canale media de către lanţurile de retail
Posturile de radio preferate de marii retalieri pentru difuzarea reclamelor sunt Europa FM (15.039 reclame difuzate), Radio Zu (14.954 reclame difuzate) şi Kiss FM (14.262 reclame difuzate).

La capitolul posturi de televiziune, Național TV este pe primul loc în difuzarea spoturilor publicitare pe categoria retail, 9.865. Urmează Prima TV cu 9.621 de reclame, Kanal D (9.575).
În ceea ce priveşte presa scrisă, Libertatea este publicaţia cu cele mai multe reclame tipărite, 2129, urmată de Ciao (97 machete) şi Taifasuri cu 87 reclame.

//www.prwave.ro/images/2016/top_surse_media.jpgDespre raport
Monitorizare publicitate 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. Raportul a luat în calcul reclamele difuzate pentru categoriile: hipermarketuri, supermaketuri, furnizori en-gros și magazinele de proximitate. Costul estimat în euro a fost calculat pe baza valorii de advertising (AVE).
Detalii depre monitorizare găsiți pe site-ul www.mediatrust.ro.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.