free download 78 travel guides written by experts

LG Electronics a obtinut rezultate peste asteptari in primul trimestru din 2009

în ciuda contextului global economic
Compania a înregistrat rezultate pozitive în primul trimestru din 2009, datorită performanţelor obţinute pe segmentul de televizoare LCD şi telefoane mobile

LG Electronics (LG), unul dintre liderii globali în domeniul aparaturii electronice şi comunicaţiilor mobile, anunţă rezultatele neauditate pentru primul trimestru din anul 2009.

Vânzări şi profit
În primul trimestru din 2009, vânzările globale ale LG Electronics, inclusiv cele realizate de subsidiarele companiei, au crescut cu 14.6%, comparativ cu primul trimestru din anul anterior, ajungând la 9.12 miliarde USD. Profitul operaţional a ajuns la 324 milioane USD, ceea ce a dus marja de profit la 3.5%, ceea ce reprezintă o creştere cu 2.8% faţă de anul anterior. Compania mamă a înregistrat vânzări de 5.02 miliarde USD şi a obţinut un profit operaţional de 310 milioane USD. Vânzările consolidate, inclusiv cele ale subsidiarelor, au crescut cu 10.7%, ajungând la 11.28 miliarde USD, iar profitul operaţional aferent a ajuns la 83 milioane USD, ceea ce a dus marja de profit la 0.7%, cu 1.5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

– Vânzările companiei Home Entertainment au crescut cu 18.6% la 3.05 miliarde USD, profitul înregistrat fiind de 10 milioane USD, datorită vânzărilor semnificative înregistrate de televizoarele cu ecran plat, în special de televizoarele LCD, chiar şi în afara sezonului de vârf. Livrările au crescut cu 40% faţă de anul anterior, la 3.538.000 de unităţi. Compania se aşteaptă ca cererea la nivel global să crească în al doilea trimestru, ca urmare a cererii în continuă creştere pentru televizoarele cu ecran plat pe pieţele emergente, în timp ce pe pieţele dezvoltate s-a observat tendinţa achiziţiei celei de a doua unităţi.

-Compania Mobile Communications, a raportat vânzări de 3.02 miliarde de USD, cu 16.8% mai mult decât în anul anterior, cu un profit operaţional de 181 milioane USD şi o marjă de 6.0%. Vânzările de terminale mobile au atins 2.78 miliarde USD, cu 22.6% mai mult decât în anul anterior, iar profitul operaţional a ajuns la 187 milioane USD, cu o marjă de 6.7%. Cele mai importante vânzări au fost înregistrate de terminalele din segmentul mediu, cum ar fi Cookie, un terminal cu ecran complet tactil, şi LG-KS360, cu o tastatură QWERTY pentru pasionaţii de SMS. Livrările de telefoane mobile au înregistrat o scădere cu 7% comparativ cu anul trecut şi cu 12% comparativ cu primul trimestrul din 2008, atingând 22.6 milioane de unităţi datorită sezonalităţii şi a contracţiei resimiţite pe piaţă la nivel global. Ca urmare a declinului economiei internaţionale, LG preconizează o scădere a pieţei la nivel global cu 10%, comparativ cu anul anterior, la 260 milioane de unităţi în cel de al doilea trimestru. Pentru anul în curs, LG estimează o creştere de 10% comparativ cu anul anterior, iar pentru aceasta se va concentra în special pe vânzările terminalelor din segmentul premium, precum Arena, un terminal care dispune de interfaţa tactilă S-Class UI, a telefoanelor pentru pasionaţii de SMS, precum Xenon şi Neon, a modelului Viewty Smart, un terminal cu o cameră foto de 8 megapixeli şi a terminalului GD900, cu o tastatură transparentă.

– Compania Home Appliance a înregistrat o creştere de 16%, ajungând la 1.57 miliarde USD comparativ cu anul anterior. Variaţiile cursului de schimb au avut impact asupra vânzărilor,  rezultând în scăderi calculate la valoarea dolarului, dar în creşteri calculate la valoarea wonilor coreeni. Scăderea înregistrată pe piaţa bunurilor electrocasnice a încetinit ritmul de creştere a achiziţiei produselor electrocasnice, dar competitivitatea produselor companiei a dus marja de profit operaţională la 72 milioane USD, în creştere faţă de anul anterior. În cel de al doilea trimestru, cererea pieţei se va diminua comparativ cu anul anterior, ca urmare a  recesiunii, însă scăderea pieţei se va tempera.

– În cazul companiei Air Conditioning, vânzările au crescut cu 8.9%, ajungând la 900 milioane USD, o scădere fată de anul precedent a vânzărilor raportate în USD şi o creştere a vânzărilor raportate în woni coreeni. Marja operaţională a rezultat într-un profit de 43 de milioane USD ca urmare a creşterii înregistrate de modelele premium. În ciuda recesiunii globale, compania estimează o creştere a vânzărilor în cel de al doilea trimestru, odată cu începerea sezonului estival.

-Compania Business Solutions a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 6.6% comparativ cu anul anterior, atingând  0.78 miliarde USD, cu un profit operaţional de 19 milioane USD. Scăderea cererii la nivel global, ca urmare a recesiunii globale, a dus la o scădere a vânzărilor pe segmentul de monitoare, televizoare comerciale pentru hoteluri şi automobile. Compania se va concentra pe învigorarea vânzărilor prin noi canale B2B şi prin promovarea de produse precum monitoare de reţea şi televizoare pentru domeniul hotelier din gama Pro:centric.

Declaraţie financiară şi venituri şi cheltuieli, altele decât cele operaţionale
Compania a înregistrat o scădere a profitului recurent de 102 milioane USD şi a profitului net de USD 141 millioana, în primul rând datorită pierderilor provenite din rata de schimb valutar, ceea ce a rezultat într-un deficit de 224 milioane USD şi o pierdere de 150 milioane dolari provenită din acţiunile companiilor subsidiare şi afiliate la nivel global. LG Display, în care LG Electronics deţine acţiuni în procent de 37.9%, a înregistrat o pierdere din investiţii de 64 milioane USD.

Estimări şi direcţii strategice pentru al doilea trimestru din 2009
Odată cu începutul sezonului pentru segmentul de climatizare şi prin introducerea de produse noi în principalele categorii, compania estimează o creştere a vânzărilor cu 10% comparativ cu acelaşi trimestru din anul anterior.

Bucuresti, 22.04.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *