Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lenovo raporteaza rezultatele financiare ale primului trimestru din 2010

Lenovo Group (HKSE: 992) a raportat astăzi rezultatele financiare pentru primul trimestru încheiat la 30 iunie 2010. Lenovo a înregistrat cea mai mare creştere dintre primii cinci producători de PC-uri, pentru al treilea trimestru consecutiv. Pe parcursul primului trimestru, Lenovo a atins pentru prima oară o cotă de piaţă de 10,2% şi a depăşit rata medie de creştere a industriei pentru al cincilea trimestru consecutiv.

În ceea ce priveşte ţările în curs de dezvoltare, în care este inclusă şi Europa Centrală şi de Est, vânzările consolidate Lenovo s-au dublat faţă de anul trecut, ajungând la 821 millioane $ pentru primul trimestru, adică 16% din vânzarile globale. În această regiune, vânzările Lenovo au crescut cu 69%, în comparaţie cu rata medie a industriei de 26%.

„Pentru acest trimestru Lenovo a încercat să dezvolte pe piaţa locală segmentul de consumer şi anume PC-urile din seria IdeaPad. De asemena am acordat atenţie şi echipamentelor destinate companiilor mici şi mijlocii, prin laptopurile din seria ThinkPad, lansate la începutul anului 2010 care aduc un nivel superior de performanţă şi productivitate utilizatorilor business”, a declarat Aurel Neţin, Country Manager România & Moldova. „În prezent, ponderea laptop-urilor de business acopera circa 40%, în timp ce laptop-urile mai puţin rapide, adresate segmentului consumer, deţin 60% din vânzările Lenovo în România”.

Pentru primul trimestru fiscal, vânzările globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 48,1%, în comparaţie cu rata de creştere a industriei globale de 20,9% pentru aceeaşi perioadă.

Vânzările consolidate pentru primul trimestru fiscal s-au mărit cu 49,6%, atingând suma de 5,1 miliarde $. Profitul global a crescut cu 38,6% până la suma de 523 milioane $, cu o rată de profit brută de 10,2%.

Profitul operaţional a fost de 82 milioane $ (din care se exclude 1 milion $ costurile de restructurare), o creştere de cinci ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Câştigurile pe acţiune pentru primul trimestru fiscal au fost de 0,57 cenţi.

Pe parcusul primului trimestru, Lenovo a lansat mult anticipatul smartphone Lenovo în China, după achiziţia de la începutul anului 2010 a Lenovo Mobile, prin care şi-a extins portofoliul cu terminale mobile.

„Urmând achiziţia remarcabilă de la începutul anului 2010, Lenovo a atins rezultate financiare excelente pentru primul trimestru. Performanţa noastră a fost puternică la nivel global, şi acest lucru se datorează strategiei clare prin care Lenovo ştie când şi unde să se axeze pe creşterea cotei de piaţă şi pe maximizarea profitului”, a declarat Liu Chuanzhi, Preşedintele Lenovo. „Echipa de management Lenovo continuă să-şi concetreze atenţia asupra execuţiei strategiei, şi în ciuda provocărilor şi necunoscutelor ce caracterizează economia globală, sunt foarte încrezător în viitorul companiei Lenovo”.

„Cu strategia potrivită şi execuţia eficientă, Lenovo a atins pentru prima oară recordul unei cote de piaţă formată din două cifre pentru piaţa globală de PC-uri şi a înregistrat cea mai rapidă creştere pentru al treilea trimestru consecutiv din topul primelor 5 companii producătoare de PC-uri. În acelaşi timp am avut şi un început fulminant în piaţa internetului mobil şi o îmbunătăţire semnificativă a profitabilităţii. Toţi aceşti indicatori reprezintă un punct de plecare foarte bun pentru noul an fiscal”, a explicat Yang Yuanqing, CEO Lenovo.

Bucuresti, 22.08.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.