Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lenovo anunta rezultatele trimestrului trei al anului fiscal 2011/2012

· Venituri operaţionale trimestriale record, de 8.4 miliarde USD
· Profit atribuibil acţionarilor de 153 milioane USD.
· Cea mai mare cotă de piaţă globală înregistrată vreodată, de 14.0 procente.
· Cea mai mare cotă de piaţă înregistrată vreodată în China, de 35.3 procente.
· Profit pe acţiune de 1.50 cenţi USD.
· Rezerve nete de numerar de 3.9 miliarde USD (31 decembrie 2011).

Grupul Lenovo şi-a anunţat rezultatele pentru al treilea trimestru fiscal, încheiat la 31 decembrie 2011. Se remarcă niveluri record ale veniturilor operaţionale trimestriale, precum şi profituri brute şi o cotă de piaţă record. Este al unsprezecelea trimestru consecutiv în care Lenovo a crescut mai rapid decât industria producătoare de PC-uri în ansamblu. De asemenea, este al nouălea trimestru consecutiv în care compania a crescut mai rapid decât oricare din primii patru producatori de PC-uri, datorită accentului pus de Lenovo pe o dezvoltare echilibrată care a acoperit toate zonele geografice, toate segmentele de consumatori şi toate tipurile de produse.

În al treilea trimestru al anului fiscal 2011-2012, Lenovo a ajuns la un nivel record al cotei sale de piaţă globale, de 14.0* procente, şi la cea mai mare cotă de piaţă deţinută în China până acum, de 35.3 procente, o creştere anuală de 3.7 şi respectiv 3.1 puncte.

Profitul brut al companiei a crescut în al treilea trimestru cu 47 la sută faţă de anul anterior, până la 954 milioane USD, la o marja brută de 11.4 procente. Profitul operaţional pentru trimestrul trei a fost de 193 milioane USD, în timp ce profitul atribuibil acţionarilor a crescut cu 54 la sută faţă de anul anterior, până la 153 milioane USD.

Datorită unei implemenetări energice a strategiei Lenovo, “Protejează şi Atacă”, compania a atins vânzări record de 8.4 miliarde de dolari în al treilea trimestru fiscal, o creştere anuală de 44 procente. În timp ce industria globală de PC-uri a făcut mari eforturi pentru a rămâne la un nivel constant, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu un impresionant 37 la sută, o evoluţie superioară atât pe pieţele în creştere (China şi pieţele emergente), cât şi pe cele aflate în scădere (pieţele mature).

Profitul pe acţiune raportat în al treilea trimestru fiscal a fost de 1.50 cenţi USD. Rezervele nete de numerar ale companiei au însumat 3.9 miliarde USD la 31 Decembrie 2011.

Luna trecută Lenovo a participat la Consumer Electronics Show (CES) din Las Vegas. Prezenţa companiei la eveniment a început cu o conferinţă de presă la care Lenovo a prezentat pentru prima dată unui public global produse noi şi inovatoare precum IdeaPad Yoga – un hibrid tabletă/ultrabook; IdeaCentre A720 – cel mai subţire PC all-in one din lume cu un display de 27inch; televizorul inteligent K91 şi viziunea Lenovo pentru interfaţa Personal Cloud. Zona expoziţională a Lenovo a fost aglomerată zi şi noapte, iar compania a primit 23 de premii din partea organizaţiilor şi grupurilor media prezente.

"În ciuda scăderii globale a stocurilor de hard-disk-uri în trimestrul trecut, Lenovo a continuat să înregistreze o creştere puternică. Am obţinut rezultate record din punctul de vedere al cotei de piaţă şi al veniturilor. Pentru prima data, Lenovo a devenit primul furnizor global de PC-uri pentru sectorul comercial şi pentru PC-urile desktop," a declarat Yang Yuanqing, preşedinte şi CEO Lenovo. "Am obţinut o creştere importantă în sectorul Internetului Mobil. În trimestrul trecut, Lenovo a vândut peste 6.5 milioane de telefoane, dintre care aproape jumătate sunt de tip smartphone. Cota de piaţă a Lenovo în setorul telefoanelor inteligente în China a depăşit 10 procente în decembrie. Avem de asemenea o evoluţie puternică în segmentul tabletelor de business. Aceste succese demonstrează că Lenovo şi-a construit o fundaţie puternică pentru următoarele etape, dincolo de PC-urile tradiţionale. "

PREZENTARE GEOGRAFICĂ

· Cota de piaţă a Lenovo China a crescut cu 3.1 puncte procentuale în al treilea trimestru fiscal, până la un nivel record de 35.3 procente. Pe cea mai mare piaţă PC a lumii, Lenovo şi-a mărit avansul faţă de principalii competitori şi a continuat să depăşească în creştere piaţa chineză, în special în oraşele aflate în dezvoltare şi în rândul clienţilor din zonele rurale. Lenovo a anunţat venituri consolidate de 3.5 miliarde USD în China în al treilea trimestru, o creştere anuală de 30%. Aceste rezultate reprezintă 42 la sută din vânzările globale ale companiei. Livrările de PC-uri Lenovo în China au crescut cu 28% faţă de anul anterior, aproape dublu faţă de creşterea generală a industriei de PC-uri din China, de 17 procente.

· Pe Pieţele emergente** vânzările consolidate ale Lenovo au totalizat 1.3 miliarde USD pentru al treilea trimestru fiscal, o creştere de 13 procente faţă de anul anterior, şi 15 procente din vânzările globale ale companiei. Livrările de PC-uri Lenovo în regiune au crescut cu 23 de procente de la an la an in trimestrul fiscal trei, de peste cinci ori faţă de creşterea de ansamblu a industriei în regiune, de numai 4 procente. Lenovo şi-a mărit cota de piaţă cu 1.2 puncte procentuale, comparativ cu anul anterior, până la 7.8 procente. Rezultatele Lenovo în India au continuat să fie foarte bune, cu o creştere a livrărilor de PC-uri de 28% în al treilea trimestru fiscal, şi o cotă de piaţă record de 13.7 procente. Creşterea companiei în America Latina a continuat să fie impresionantă, cu livrări de PC-uri în creştere cu 54 la sută. În Rusia, Lenovo şi-a mărit livrările de PC-uri cu 23 de procente, comparativ cu anul anterior.

· Pieţele Mature*** au adus vânzări consolidate de 3.6 miliarde USD, o creştere de 81 procente faţă de anul anterior, atribuită în special succesului obţinut în urma unor eforturi remarcabile în Japonia şi Germania, respectiv prin asocierea de tip joint-venture cu NEC şi achiziţia distribuitorului german Medion. Rezultatul este că pieţele mature au asigurat 43% din vânzările globale ale companiei în al treilea trimestru fiscal. Oportunităţile create de creşterea cererii pentru PC-uri din segmentul comercial în Europa de Vest şi America de Nord au avut drept rezultat o creştere de 67% a livrărilor de PC-uri pe pieţe comerciale în al treilea trimestru fiscal, comparativ cu anul anterior, faţă de o scădere generală a industriei de 8 procente pe aceste pieţe. Este semnificativ faptul că Lenovo a câştigat 4.2 puncte în cotă de piaţă în aceeaşi perioadă, până la un nivel record de 9.4 procente, apropiindu-se rapid de o cotă exprimată în doua cifre. În America de Nord, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu 40%, pe o piaţă care a scăzut cu şapte procente.

PREZENTAREA PRODUSELOR

· Vânzările consolidate de laptopuri Lenovo de business la nivel global în al treilea trimestru fiscal au totalizat 4.5 miliarde USD, o creştere de 30 de procente, comparativ cu anul anterior. Laptopurile Lenovo au continuat să aibă cea mai importantă contribuţie la vânzările globale ale companiei, generând 53 % din totalul veniturilor Lenovo din vânzări. Livrările globale de laptopuri Lenovo în al treilea trimestru au fost cu 41% mai mari faţă de anul anterior, comparativ cu o creştere la nivelul industriei de numai trei procente.

· Livrările de PC-uri desktop Lenovo în al treilea trimestru fiscal au crescut cu 32 faţă de anul anterior, comparativ cu scăderea de trei procente a industriei. Lenovo este acum primul furnizor de PC-uri desktop din lume în segmentul consumatorilor, şi al treilea furnizor de PC-uri desktop în segmentul comercial. Vânzările consolidate globale de PC-uri Lenovo în al treilea trimestru au totalizat 2.8 miliarde USD, o creştere de 39 procente faţă de anul anterior, şi 33 de procente din veniturile Lenovo din vânzări.

· Segmentul Lenovo MIDH (Mobile Internet/Digital Home) a atins 565 milioane USD în vânzări consolidate în al treilea trimestru fiscal. Dinamizate de lansarea cu succes a telefoanelor inteligente A60 şi P70, livrările de telefoane inteligente în China au crescut de 20 de ori în al treilea trimestru fiscal, comparativ cu nivelul anului trecut. Vânzările de telefoane mobile Lenovo au crescut cu 26.2 procente, comparativ cu o scădere de ansamblu a industriei de 12 procente. Vânzările de tablete au continuat să fie puternice, cu volume aproae duble de la un trimestru la altul. Lenovo este al doilea furnizor de tablete în China, potrivit ultimelor estimari ale industriei. În ultimul trimestru, Lenovo a anunţat mai multe noutăţi în portofoliul de produse MIDH, printre care telefonul inteligent S2, tableta IdeaTab S2, televizorul inteligent K91 şi viziunea companiei pentru platforma de comunicare Personal Cloud.

DESPRE LENOVO

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) este o companie de tehnologie personală cu venituri de 21 miliarde USD, şi cel de-al doilea furnizor de computere personale din lume, care deserveşte clienţi în peste 160 de ţări. Dedicat realizării unor computere personale şi dispozitive de Internet mobil proiectate excepţional, modelul de business al Lenovo se bazează pe inovaţie, un lanţ logistic global foarte eficient şi execuţie strategică puternică. Formată în urma achiziţionării de către Lenovo Group a fostei Divizii de Computing Personal a IBM, compania dezvoltă, produce şi lansează pe piaţă produse şi servicii tehnologice fiabile, de înaltă calitate, sigure şi simplu de folosit. Linia sa de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think şi de computere pentru gama larga de consumatori marca Idea, precum şi servere, staţii de lucru şi o familie de dispozitive de internet mobil, incluzând tablete şi telefoante tip smartphone. Compania Lenovo deţine centre de cercetare importante în Yamato, Japonia, în Beijing, China şi în Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informaţii, accesaţi www.lenovo.com.

* Vezi comunicatul de presă IDC 2011Q4
** Include Africa, Asia Pacific, Europa Centrală şi de Est, Hong Kong, India, Corea, America Latină, Mexic, Orientul Mijlociu, Pakistan, Rusia, Taiwan, Turcia.
*** include Australia/Noua Zelandă, Israel, Japan, America de Nord, Europa de Vest şi conturi globale.

LENOVO
SUMAR FINANCIAR
Pentru trimestrul al treilea, încheiat în 31 Decembrie 2011

(În milioane USD, cu excepţia datelor per-acţiune.)


T3
11/12


T3
10/11


Evoluţie anuală

Vânzări

8,372

5,808

44%

Profi brut

954

648

47%

Marja profitului brut

11.4%

11.2%

0.2pt

Cheltuieli Operaţionale

(761)

(524)

45%

Raportul Cheltuieli – Venituri

9.1%

9.0%

0.1pt

Profit Operaţional

193

124

55%

Alte cheltuieli ne-operaţionale

(1)

(3)

(71%)

Impozitare

(38)

(21)

80%

Profit pentru perioada atribuită

154

100

55%

Actionariat minoritar

(1)

0

n/a

Profit atribuibil acţionarilor

153

100

54%

Profit pe acţiune (cenţi USS)
De bază
Diluat

1.50

1.46

1.03

0.98

0.47

0.48


HONG KONG / Bucuresti, 13.02.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.