Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Legenda se intoarce

Numărătoarea inversă a început. După lansarea echipei oficiale în uzina de la Oxford, MINI WRC Team va debuta vineri 6 mai 2011 pe scena Campionatului Mondial, în Raliul Sardiniei. Anul acesta, echipa va avea un program restrâns, cu prezenţe în şase din totalul celor 13 etape. Obiectivul principal îl va reprezenta acumularea experienţei necesare pentru a putea participa la un sezon complet în 2012.

Noul bolid pregătit de Prodrive, are la bază modelul MINI Countryman. Este echipat cu un motor turbo cu patru cilindri şi 1,6 litri, derivat din propulsorul de serie şi dezvoltat de BMW Motorsport pentru a putea fi utilizat în raliuri conform prevederilor FIA Super 2000, dar şi pentru competiţii destinate modelelor de turism. În afara pregătirii maşinilor MINI John Cooper Works destinate echipei oficiale, Prodrive va furniza maşini şi pentru echipe private.

“Campionatul Mondial reprezintă topul absolut în materie de raliuri, oferind o platformă ideală pentru a demonstra spiritul sportiv al automobilelor MINI, ” spune Ian Robertson, membru în Consiliul de conducere al BMW. “Experienţa este un factor foarte important în sporturile cu motor. Din această cauză, pentru a-i ajunge din urmă pe rivali, este esenţial să învăţăm cât mai mult într-o perioadă cât mai scurtă de timp. Noile prevederi de regulament au făcut ca diferenţa de recuperat să fie mai mică decât în condiţiile de anul trecut. Şi vrem să rivalizăm cu opoziţia cât mai repede posibil.”

MINI WRC team va miza pe o echipă formată din Kris Meeke / Paul Nagle şi Daniel Sordo / Carlos del Barrio. Britanicul Kris Meeke şi-a demonstrat potenţialul într-un stil convingător atunci când şi-a adjudecat titlul de campion IRC (Intercontinental Rally Challenge) în 2009. De cealaltă parte, spaniolul “Dani” Sordo are deja o experienţă considerabilă în Campionatul Mondial, având la activ 29 de clasări pe podium într-un total de 84 de etape disputate.

Pentru MINI, lumea raliurilor nu reprezintă ceva nou. În trecut, cea mai populară disciplină a sportului cu motor a consemnat o perioadă în care Mini şi-a adjudecat statutul de vedetă. Iar cele trei victorii din Raliul Monte Carlo au făcut din Mini Cooper S a veritabilă legendă. Dar Mini a evoluat şi în Campionatul European, unde n-a făcut altceva decât să-şi continue marşul triumfal.

Noul MINI John Cooper Works WRC a fost supus unui program intens de teste, în care a parcurs câteva mii de kilometri. Debutul mondial are loc în Raliul Sardiniei, în primele zile ale lunii mai, în timp ce versiunea MINI John Cooper Works S2000 a primit botezul în luna martie, în Raliul Portugaliei.

Prodrive, o companie cu experienţă în lumea sporturilor cu motor, a fost aleasă ca partener în continuarea acestei poveşti de succes. Fondată de David Richards, Prodrive este considerată ca una din cele mai prestigioase şi respectate grupări din lumea raliurilor. “Suntem în faţa unei oportunităţi pasionante,” consideră Richards. “MINI este o marcă cu performanţe de neuitat în lumea sportului auto. Şi suntem fericiţi şi mândri că am ajuns parteneri la revenirea MINI în raliuri. Cum 2011 este un sezon pregătitor, avem ca obiectiv acumularea experienţei necesare pentru a deveni competitivi la startul anului viitor. Fără să subestimăm potenţialul adversarilor noştri, dorinţa noastră este să ne impunem cu MINI în Campionatul Mondial. ”

Prodrive a fost fondată în 1984 şi a devenit foarte rapid una din cele mai puternice grupări private. Astăzi, compania din Banbury numără circa 500 de angajaţi. În palmaresul Prodrive regăsim astăzi şase titluri mondiale la raliuri, cinci în Campionatul Britanic de Turisme (BTCC) şi trei victorii la clasă în cursa de 24H de la Le Mans. Countryman este cel mai nou model din gama MINI şi primul echipat cu un sistem de tracţiune integrală. Acest lucru l-a făcut să devină candidatul ideal pentru bolidul care îşi va măsura forţele pe probele speciale.

MINI Cooper S Countryman este propulsat de un motor turbo de 1,6 litri cu patru cilindri, injecţie directă şi distribuţie variabilă, oferind în categoria sa un raport ideal între puterea motorului şi consum. Motorul dezvoltă o putere impresionantă de 184 CP, în timp ce acceleraţia de la 0 la 100 km/h este de 7,6 secunde.

Atât MINI Cooper S Countryman cât şi MINI Cooper D Countryman sunt disponibile cu sistemul de tracţiune integrală permanentă MINI ALL4, cu un diferenţial electrohidraulic care asigură un raportul variabil al distribuţie între cele două punţi. Dacă în condiţii normale, 50% din putere este distribuită pe roţile din spate, în situaţii extreme această cifră poate ajunge la 100%, oferind caracteristici remarcabile de tracţiune şi agilitate.

“MINI powered by BMW Motorsport”

Inima noului MINI John Cooper Works WRC este motorul Di turbo cu patru cilindri şi o capacitate de 1,6 litri, disponibil şi pe celelalte modele din gama MINI. Versiunea de serie a motorului a fost dezvoltat în atelierele BMW Motorsport, pentru a putea fi utilizat în diverse categorii, conform prevederilor din Regulamentul FIA Super 2000. Transmisia include o cutie secvenţială Xtrac cu şase trepte. Bolidul de competiţii a fost prevăzut cu o structură de securitate roll-bar, realizată de Prodrive conform prevederilor impuse regulamentul FIA.

Bucuresti, 02.05.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.