Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lectie de educare a bunului gust la Targul Taranului Roman

Platforma educaţională şi de comunicare „Târgul Ţăranului Român”, organizată în parteneriat de Grupul de Iniţiativă “Radu Anton Roman” şi Primăria Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti au oferit publicului, împreună cu Convivium Slow Food Turda, o lecţie practică de educare a gustului, cum să ne bucurăm de piaţa produselor tradiţionale şi cum să folosim beneficiile biodiversităţii. Lecţia a fost susţinută de britanica Rosemary Barron, consultant în domeniul artei culinare, autor, Preşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Profesioniştilor Artei Culinare (IACP). “Bucătăria unei comunităţi este un rezultat al trecutului său, şi este parte din acesta. Lumea noastră modernă determină schimbări în preferinţele noastre alimentare cu o viteză înfricoşătoare, dar culturile alimentare, ca şi alte culturi, au felul lor de a supravieţui. România ne oferă o bucătărie regională plină de viaţă şi fascinantă, care este aproape necunoscută în afara ţării. Slow Food îi ajută pe oameni să redescopere bucuria gustului şi să înţeleagă de unde provine hrana, cine sunt cei care au produs-o şi cum au produs-o”, a spus Rosemary Barron.

Rosemary Barron are peste 30 de ani de activitate în domeniul produselor culinare – cercetare originală, dezvoltare creativă şi implementarea de programe diverse de tip profesional, educaţionale şi dedicate consumatorilor (cursuri, ateliere de lucru, seminarii, degustări şi tururi culinare). Domnia sa a fost consultant independent pentru companii alimentare şi restaurante şi a conceput cursuri demonstrative cu privire la tradiţiile culinare şi gastro-turism. Mai multe la:  //www.rosemarybarron.com/

Târgul Ţăranului Român urmăreşte relansarea pieţelor ţărăneşti prin promovarea micilor producători locali şi familiarizarea consumatorilor cu produsele lor tradiţionale. Târgul Ţăranului Român este un program mai amplu, care presupune şi identificarea de noi produse tradiţionale, sprijinirea producţiei celor deja confirmate prin oferirea unui cadru organizat, sesiuni de instruire pentru producători, evenimente, demonstraţii, precum şi instituirea unor reguli de piaţă în respectul celor europene.

SLOW FOOD este o organizaţie internaţională non-profit cu sediul în Italia, având în prezent in jur de 1.000 de filiale. Prin activităţile sale, asociaţia susţine biodiversitatea alimentaţiei, diseminarea "educaţiei gusturilor”, precum şi punerea în legătură a producătorilor unor alimente de înaltă calitate cu consumatorii, prin diverse iniţiative şi evenimente pe care le organizează. Convivium Slow Food Turda este unul din grupurile locale de acţiune ale organizaţiei Slow Food.

Slow Food la Târgul Ţăranului Român
Un argument de Rosemary Barron

O piaţă a fermierilor şi producătorilor este sufletul comunităţii care apreciază valoarea unui sistem alimentar durabil. Aceasta permite:
–    ca produsele producătorilor, fermierilor şi ale artizanilor să ajungă la consumator
–    un acces mai facil al consumatorului la alimente adevărate şi produse alimentare din zonele locale sau regionale

O piaţă a produselor şi alimentelor tradiţionale este în beneficiul:

·    Tuturor celor:
–    Cărora nu le place hrana ‚industrială’
–    Cărora nu le plac preparatele culinare produse prin folosirea prea multor chimicale
–    Cărora le place diversitatea şi varietate
–    Care doresc să susţină viitorul bunelor preparate culinare cu specific local şi regional (pentru că, fără sprijinul consumatorului, producătorii tradiţionali nu vor mai reuşi să îşi câştige existenţa)
–    Cărora le place să gătească
–    Care doresc să dezvolte afaceri în turism bazate pe experienţa culinară

·    Celor care gătesc acasă:
–    Asigură o hrană sănătoasă – alimentele de sezon au cele mai multe substanţe nutritive iar produsele tradiţionale au puţine substanţe chimice
–    Permite folosirea imaginaţiei atunci când se găteşte acasă
–    Dezvoltă pentru familie un simţ al apartenenţei, al mândriei
–    Poate fi un prilej de divertisment pentru familie, datorită varietăţii sezoniere
–    Cumpărarea de produse alimentare pentru gătit poate deveni o experienţă comunitară, bazată pe sprijin reciproc, înţelegere şi apreciere
–    Asigură păstrarea în familie a reţetelor de preparate culinare tradiţionale din comunitate precum şi a cunoştinţelor de cultură culinară din comunitate

·    Maeştrilor bucătari:
–    Cei care mănâncă în oraş solicită tot mai mult produse culinare cu specific şi texturi locale, care să le îmbogăţească experienţa culinară – asta este ceea ce mănâncă atunci când vizitează alte oraşe ale lumii
–    Există un interes din ce în ce mai crescut faţă de produsele culinare şi cultura culinară cu specific regional în rândul multor locuitori ai oraşelor
–    Turiştii sunt tot mai atraşi de restaurantele care oferă preparate şi produse culinare locale, bine pregătite – preparatele cu specific regionale sunt o mare atracţie pentru turişti
–    Accesul mai facil la bucătăria locală permite maeştrilor culinari inovativi şi imaginativi, mai multă libertate de exprimare şi va asigura succesul afacerii
–    Dezvoltă un simţ al mândriei
–    Permite realizarea unor legături între maeştrii bucătari din diverse ţări care apreciază propriile produse culinare cu specific local.

Bucuresti, 25.05.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.