Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Leadership și comunicare: Cum să-ți construiești o echipă puternică și coezivă

Leadership și comunicare: Cum să-ți construiești o echipă puternică și coezivă Sursa foto Shutterstock via leadder.ro

Pentru ca businessul tău să aibă succes pe termen lung, este crucial să construiești o echipă solidă, bazată pe încredere și cooperare. Lucrezi într-un mediu de afaceri competitiv; ca lider trebuie să fii capabil să atragi și să reții oameni valoroși, iar acest proces nu se termină odată cu recrutarea lor. Trebuie să știi cum să-i motivezi în așa fel încât să-și atingă potențialul maxim și să rămână loiali companiei pe termen lung.

Un lider competent poate forma o echipă puternică și coezivă prin exemplul personal, promovând cooperarea și comunicarea eficientă într-o atmosferă de încredere și respect reciproc. Dar care sunt, concret, principiile după care te vei ghida într-un leadership de succes? Explorăm cinci dintre acestea în rândurile următoare:

Leadership și comunicare: Cum să-ți construiești o echipă puternică și coezivă Sursa foto Shutterstock via leadder.ro
Sursa foto Shutterstock via leadder.ro

Tratează-ți colegii așa cum vor să fie tratați

Cu siguranță cunoști și poate deja urmezi Regula de aur a interacțiunilor umane – Poartă-te cu cei din jur așa cum ți-ai dori să se poarte cu tine. Este atât un concept biblic, cât și un principiu esențial al mediului de afaceri, însă Regula de aur poate fi limitativă, deoarece presupune că toată lumea are aceleași nevoi și dorințe.

De aceea, Jackie Insinger, consultant și speaker de renume în domeniul leadershipului, a sugerat transformarea Regulii de aur în Regula de platină: tratează-i pe alții așa cum ar dori să fie tratați. Este un precept provocator în lumea afacerilor, unde mulți oameni evită să vorbească despre propriile dorințe și nevoi. Ca lider de succes trebuie să creezi un mediu unde angajații se simt confortabil să împărtășească provocările și nevoile personale, pentru a-ți putea calibra corespunzător interacțiunile cu aceștia.

Un exemplu simplu este următorul: pentru a te asigura că membrii echipei înțeleg anumite informații, întreabă-i cum vor să le primească: printr-o prezentare sau prin exerciții practice? Astfel, îi vei implica în procesul de învățare și vei putea adapta modalitatea de transmitere a informațiilor astfel încât să le fie mai ușor să le înțeleagă.

Fii concis

Dacă nu poți comunica într-o manieră concisă, clară și coerentă, există riscul să-ți pierzi credibilitatea, să provoci discuții inutile și să produci confuzie în ce privește sarcinile și obiectivele echipei. Urmează exemplul lui Steve Jobs, care afirma că „simplitatea și concizia au făcut parte dintre mantrele lui. Trebuie să muncești din greu pentru a-ți face gândirea clară și a o simplifica. Dar merită în final, pentru că odată ajuns acolo, poți muta munții.”

Un lider concis permite echipei să se concentreze asupra activităților cheie și să-și îndeplinească sarcinile cu succes.

Oferă și primește feedback

Străduiește-te să stăpânești abilitatea de a oferi feedback constructiv membrilor echipei tale și de a solicita, la rîndul tău, feedback de la aceștia. Astfel poți crea o cultură a îmbunătățirii continue și a dezvoltării, atât a angajaților, cât și a ta, ca lider. Absența feedback-ului din ambele direcții poate duce la frustrări; informațiile importante despre așteptările angajaților tăi nu ajung la tine, iar aceștia pot simți că eforturile lor nu sunt apreciate.

Evită blocajele de comunicare

Un dialog productiv începe prin îmbunătățirea abilităților de ascultare, însă foarte importantă este și capacitatea de a evita blocajele de comunicare. Aceste obstacole pot include, printre altele, utilizarea unui limbaj ambiguu sau confuz, folosirea tonului sau a cuvintelor nepotrivite, ignorarea feedback-ului, lipsa de empatie sau de interes pentru punctul de vedere al celuilalt, precum și prejudecăți sau stereotipuri.

Evită să-ți tratezi colegii cu superioritate, să dai sfaturi șefilor de departament sau specialiștilor pe o anumită nișă, sau să interpretezi cuvintele altora prin filtrele tale.

Invită-ți colegii în procesul imaginativ

Chiar dacă ești liderul echipei tale, nu ai toate răspunsurile, iar ideile tale nu sunt întotdeauna cele mai bune. Într-o companie prosperă, există o varietate de experți în domenii diferite, iar colaborarea cu aceștia poate aduce perspective noi și inovatoare pentru situațiile care apar.

Bazează-te pe abilitățile și experiențele echipei tale, prin colaborare și ședințe de brainstorming. Astfel vei îmbunătăți comunicarea și relațiile interpersonale, inspirându-i pe ceilalți să fie creativi și să găsească soluții originale pentru problemele cu care se confruntă.

Principiile prezentate mai sus fac parte dintr-un set mai larg de tehnici care pot ajuta la îmbunătățirea calităților tale de lider. Urmează cursul de management “Cele 12 principii ale liderilor de succes” organizat de catre Leadder și îți vei dezvolta abilitățile necesare pentru a conduce cu succes o echipă și a obține rezultate pozitive în organizația ta.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.