Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

LABoratory & Co lanseaza, in premiera, cercetarea dincolo de declaratii

1.500.000 de Euro investiţie pentru dezvoltare până la finele anului 2010

LABoratory & Co, singura companie din Europa care integrează metode de cercetare biometrică cu metode tradiţionale, se lansează astăzi oficial în România. 

LABoratory & Co măsoară cu ajutorul unor tehnologii şi metodologii utilizate până nu demult doar pentru scopuri medicale, variaţia de unde cerebrale, reacţiile muşchilor feţei şi transpiraţia subtilă de la nivelul pielii, pentru a putea obţine reacţia autentică a consumatorilor la diferiţi stimuli. Acestora li se adaugă măsurarea timpilor de reacţie, un indicator care arată percepţia faţă de diverse atribute şi testul de raft, care oferă predictibilitate în privinţa intenţiei de cumpărare. Dacă acum ceva timp toate metodele din sfera medicală erau prohibitive la nivel financiar, acum acestea au fost calibrate astfel încât să devină viabile comercial.

Ciclul complet, stimul-reacţie/emoţie-intenţie de cumpărare este măsurat în procesul intitulat Full CircleTM care oferă pentru prima dată acces la opiniile necenzurate de conştient ale consumatorilor. Rezultatul final este capacitatea crescută a companiilor de a adapta informaţia transmisă la nivelul de percepţie şi dorinţele reale ale consumatorilor lor şi optimizarea bugetelor de comunicare, printr-o diagnoză obiectivă şi completă asupra întregului proces de marketing.

„Între ceea ce declară un subiect şi comportamentul final, în piaţă, a acestuia este o corelare de 0,38 (Krauss, 1985). Vorbele nu se transformă şi în fapte decât în limita acestui factor de corelare. Una dintre explicaţii ar putea fi aceea că doar 15% din ceea ce simţim poate fi verbalizat – restul este în subconştientul nostru la care avem acces limitat, de obicei. Prin metodologia noastră avem capacitatea de a trece de aceasta barieră”, a declarat Paul Markovits, International Research Director al LABoratory & CO. România.

Compania LABoratory a fost înfiinţată în 2004 ca institut de cercetare ştiinţifică. În 2007, acesta se transformă într-o companie specializată în culegerea şi interpretarea datelor biometrice pentru testarea comunicării de marketing şi a analizei imaginii de brand la nivel subconştient. Centrul de cercetare-dezvoltare operaţional al companiei se află în Varşovia, Polonia, iar sediul principal se află în Statele Unite ale Americii. De asemenea compania are divizii în Spania şi Portugalia. LABoratory & Co România este o companie românească, partener al LABoratory & Co, fondată de Rafal Ohme, profesor de psihologie şi expert în disciplina persuasiunii şi a proceselor la nivel subconştient. În echipa sa activează peste 50 de cercetători (psihologi, matematicieni, neurobiologi, fizicieni şi oameni din domeniul marketingului).

LABoratory a lucrat cu peste 100 de clienţi din diferite sectoare realizând peste 2.000 teste şi intervievând peste 30.000 de oameni.

Compania cooperează la nivel european şi internaţional cu asociaţii prestigioase din domeniul cercetării şi publicităţii precum ESOMAR, European Advertising Academy, American Academy of Advertising, Advertising Research Foundation şi Association for Consumer Research.

Investiţia iniţială la nivelul anului 2009 este de 500.000 de euro pentru constituirea LABoratory & Co România. Aceasta s-a concretizat în deschiderea centrului de cercetare din Bucureşti şi are în vedere achiziţia de echipamente, mobilarea laboratoarelor şi pregătirea personalului specializat pentru colectarea datelor.

Pentru anul 2010 LABoratory estimează o cifră de afaceri de 6,3 milioane euro şi efectuarea unui număr de peste 400 de teste. De asemenea, planurile companiei pentru anul următor vizează un proces de expansiune la nivel local şi regional. Principalele 4 locaţii strategice sunt reprezentate de Emiratele Arabe Unite, Turcia, Grecia, Austria. Aceste centre vor fi dezvoltate în special prin joint venture cu companii puternice care activează în domeniul cercetării de piaţă tradiţionale în ţările vizate.

LABoratory – un sistem integrat de cercetare bazat pe metodologie inovatoare

Tehnologia şi metodologia utilizate de Laboratory & Co. sunt acreditate şi recunoscute la nivel global, compania utilizând trei metode din domeniul medical. Prima metodă este asemănătoare electroencefalogramei, a doua metodă este cunoscută sub numele de testul de rezistivitate al pielii (skin galvanic response test) şi măsoară creşterea conductivităţii corpului la nivelul degetului arătător în momentul în care corpul transpiră. A treia metodă constă în aplicarea a trei senzori pentru muşchii feţei, unul pentru muschiul orbicular (lângă ochi), unul pentru muşchiul zigomatic (situat lângă gură) şi unul pentru muşchiul corugator (muşchiul încruntării) – sondând astfel zâmbetul real şi cel social.

LABoratory a dezvoltat astfel un test biometric original, numit Neuro TraceTM ce are la bază o formulă unică de analiză a datelor biometrice care calibrează şi validează comportamentul real al consumatorilor testaţi. Prin această metodă poate fi evaluat impactul asupra consumatorului a fiecărei secunde a unei reclame ce se află în testare, fiind analizat indexul de implicare emoţională (emotional engagement), cel de apreciere (liking) şi cel de acţiune. Testele sunt realizate prin utilizarea metodelor medicale EEG, EMG şi GSR.

Reaction time sondează nivelul subconştient, măsurând timpii de reacţie faţă de stimulii testaţi. Metoda verifică astfel asocierile automate şi atitudinea faţă de brand a consumatorilor.

Pentru a colecta date despre comportamentul real al consumatorului, Shelf Test este o altă metodă folosită de LABoratory & Co, investigând dincolo de intenţia de cumpărare.

Aplicabilitate LABoratory – tradusă prin optimizarea şi eficienţa comunicării

Dincolo de beneficiul maxim transpus în eficientizarea procesului de marketing, utilizarea cercetării biometrice are ca avantaje şi optimizarea bugetelor de media prin admastering, optimizarea bugetelor de producţie prin testare în procesul de producţie a spotului, diagnoza obiectivă a imaginii brandului, testarea ambalajelor şi a materialelor de mercantizare. Toate acestea se transpun în eficientizare atât din perspectiva costurilor, cât şi din cea a timpilor de cercetare şi relevanţei datelor.

Astfel la modul practic pentru o reclamă TV, LABoratory poate testa şi recomanda cel mai bun concept de spot, poate cuantifica eficienţa transmiterii mesajelor cheie şi a beneficiilor, arată cum reacţionează consumatorii la fiecare secundă din spot. Mai mult un alt avantaj îl reprezintă posibilitatea de a testa reclamele, încă de la nivelul de animatic. Astfel nu mai este necesară dezvoltarea întregii producţii. Prin pre-testarea spotului poţi ştii din faza incipientă ceea ce va fi relevant pentru target.

Aplicabilitatea rezultatelor reclamelor este extinsă la diferite medii precum print, outdoor, internet, materiale POS. De asemenea, LABoratory oferă suport pentru optimizarea media planului verificând ce mix de media este cel mai potrivit pentru o campanie.

Bucuresti, 26.11.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.