free download 78 travel guides written by experts

La nivel mondial, saizeci si noua la suta dintre consumatori considera

ca interactiunile fata in fata sunt inlocuite de cele electronice

49% urmaresc mai mult programele video live daca sunt conectate la Social Media
76% apreciaza libertatea de a fi conectat oriunde, oricand
63% considera ca mai mare inseamna mai bine, cand este vorba despre dimensiunile ecranului

Aproape 7 din 10 oameni la nivel mondial (69%) cred ca interactiunile fata in fata sunt inlocuite cu cele electronice, se arata intr-un nou raport publicat de Nielsen. Studiul “Screen Wars: The Battle for Eye Space in a TV-Everywhere World” (Razboiul ecranelor: Batalia pentru vizibilitate intr-o lume a TV-ului omniprezent”) examineaza rapida dezvoltare globala a domeniului video digital si arata cum consumatorii isi adapteaza preferintele de vizionare la o noua realitate in care trei sferturi din ei se bucura de libertatea de a fi conectati oriunde, oricand. In timp ce televizorul este inca ecranul preferat pentru vizionarea majoritatii formatelor de continut video, proliferarea instrumentelor digitale si interactiunea cu social-media inclina balanta de la provider catre consumator.

“Posibilitatea de a alege creaza nu numai complexitate, ci si oportunitate”, a spus Megan Clarken, vicepresedinte executiv Nielsen Global Watch Product Leadership. “Cel mai important este sa intelegem cum evolueaza tendintele de vizionare si sa identificam ce anume genereaza schimbarea. Industria media trebuie sa imbratiseze aceasta schimbare si sa isi adapteze strategiile pentru a se potrivi noilor realitati oferind continut relevant si captivant, usor accesibil pe multiple canale si dispozitive.”

Studiul “The Nielsen Global Digital Landscape” a apelat la 30,000 de respondent on-line din 60 de tari pentru a intelege cum schimbarile din peisajul digital ne afecteaza modul cum, unde si de ce urmarim programele video. Programele video au fost definite ca orice tip de continut – cum ar fi TV, programe prin cablu, filme profesionale sau continut generat de consumatori – este urmarit pe televizor, computer sau dispozitive mobile precum telefon, tableta, e-reader. Studiul examineaza de asemenea preferintele de consum pentru programarea vizionarilor, incluzand ce instrumente sunt cele mai utilizate pentru a anumite genuri sau care sunt preferate pentru a urmari programe video acasa si care in deplasare.

CUM NE UITAM: DIMENSIUNEA ECRANULUI CONTEAZA

La nivel global, mai mult de jumatate din repondenti (55%) spun ca programele video sunt o parte importanta a vietii lor, insa atunci cand vine vorba despre cum le place sa isi urmareasca programele, marimea chiar conteaza. Majoritatea (63%) considera ca mai mare e mai bine in ce priveste ecranul, dar in acelasi timp apreciaza comoditatea si mobilitatea dispozitivelor mobile. Aproape 6 din 10 repondenti (59%) considera ca programele video pe mobilele lor sunt convenabile. In plus, mai mult de jumatate (53%) spun ca o tableta este la fel de buna ca un PC sau un laptop pentru a urmari programele video.

In Romania, televizorul este cel mai adesea folosit pentru urmarirea diverselor tipuri de continut video, in medie cu peste 5% mai mult decat media europeana. Videoclipurile scurte sunt urmarite cel mai mult pe calculator, televizorul si telefonul mobil ocupand urmatoarea pozitie, cu scoruri similare.

DE CE NE UITAM: METODA PUSH A DEVENIT NOUL PULL

Conversatiile in timp real din social-media inlocuiesc intalnirile fizice in jurul aparatului de cafea pentru o discutie despre emisiunea favorita de la TV. Emisiunile TV live au devenit un eveniment social ce iese din spatiul inchis al sufrageriilor noastre. Mai mult de jumatate dintre repondenti (53%) spun ca le place sa fie la curent cu emisiunile, pentru a putea participa la conversatiile din social-media, iar aproape jumatate (49%) spun ca urmaresc mai multe emisiuni live daca au o legatura cu social media. Patruzeci si sapte la suta din repondentii la nivel global spun ca sunt conectati la social media in timp ce urmaresc programele video, iar mai mult de jumatate (58%) cauta pe internet in timpul urmaririi programelor.

Cand vine vorba de consum de continut video in timpul intreprinderii altor activitati, romanii au un comportament similar mediei europene. Televizorul este folosit cel mai mult cand acestia sunt singuri acasa, in timpul petrecerii timpului cu familia, al mesei dar si al gatitului. Mobilul este folosit cel mai mult in timpul asteptarii la cabinetele medicale, la locul de munca sau in timpul cumparaturilor:

Repondentii din Asia-Pacific si Africa / Orientul Mijlociu sunt in mod deosebit angajati in social media in timp ce urmaresc programele, depasind media globala in ce priveste utilizarea social media. De exemplu, 65% din repondentii din Asia-Pacific si 57% din Africa / Orientul Mijlociu urmaresc programele video daca are un continut de social-media (comparativ cu media de 49%). In plus, mai mult de 6 din 10 repondenti din aceste zone spun ca se pun la curent cu aceste emisiuni pentru a putea participa la conversatiile on-line

“Al doilea, al treilea si uneori chiar al patrulea ecran devin o extensie naturala a experientei de vizionare” a spus Megan Clarken. “In timp ce ecranele multiple dau mai multe optiuni privitorilor, ele dau si generatorilor de continut sau publicitarilor mai multe oportunitati si moduri de a-si atinge si a interactiona cu privitorii. Experientele bine facute pot nu numai sa faca vizionarea mai placuta, dar in acelasi timp maximizeaza timpul petrecut de utilizatori in interactiunea cu brandul.”

LA CE NE UITAM: DISPOZITIVELE SE INMULTESC, DAR TELEVIZORUL DOMINA

Fie ca ne referim la vizionarea unui eveniment sportiv, a stirilor, a unui documentar sau a unui film, TV-ul ramane in centrul consumului de continut video. Acesta este dispozitivul cel mai frecvent citat – cu o marja mare – pentru toate genurile de programe incluse in cercetare. Exceptia: video-urile scurte (de obicei cele mai mici de 10 minute), care au fost mentionate ca fiind cel mai comun vizualizate pe calculatoare, telefoane mobile si tablete. Calculatorul este al doilea cel mai frecvent mentionat dispozitiv de vizualizare, si este primul in topul dispozitivelor folosite pentru a viziona continut pe termen scurt. O parte mai mica, dar notabila, dintre repondenti se uita la materiale video de pe telefonul mobil sau de pe tablete, in timp ce vizionarea de pe e-readere si/sau console video nu a castigat inca avant.

CINE VIZIONEAZA: INDREPTATI-VA ATENTIA CATRE TINERI, DAR NU UITATI DE CEI MAI BATRANI

Televizorul este prima alegere pentru vizualizarea materialelor video pentru toate generatiile, dar statutul sau de leader este cel mai evident in randul consumatorilor maturi. La nivel global, 91% dintre repondentii “Generatiei Tacute” (65+ ani) spun ca se uita la programe video la TV, fiind urmati de 84% dintre cei din generatia Baby Boomer (cu varste cuprinse intre 50 si 64 de ani), 75% din Generatia X (35-49) si 62% dintre Mileniali (21-34) si Generatia Z (15-20 ani).

Utilizarea calculatorului si a telefonului mobil, pe de alta parte, este maxima in randul consumatorilor tineri. Mai mult de 4 din 10 repondenti din Generatia Z si Mileniali (42% fiecare) au declarat ca se uita la programe video pe calculator, comparativ cu 31% din Generatia X, 25% dintre repondentii generatiei Baby Boom si 15% dintre repondentii Generatiei Tacute. In mod similar, o cincime dintre Mileniali si repondentii Generatiei Z (22%, respectiv 20%) au spus ca se uita de pe un telefon mobil, comparativ cu 14% din Generatia X, 6% dintre Baby Boomers si 2% dintre respondentii Generatiei Tacute. Gradul de utilizare a tabletelor este cel mai mare intre Mileniali (16%) si respondentii Generatiei X (15%). Prin comparatie, 12% dintre respondentii Generatiei Z, 8% dintre Baby Boomers si 4% dintre repondentii Generatiei Tacute au spus ca se uita la materiale video de pe tablete.

“Generatia Z si Milenialii, digitalii nativi, sunt consumatori vorace de mass-media, iar telefoanele mobile reprezinta centrul vietii lor” a declarat Megan Clarken. “Pentru consmatorii tineri, telefonul mobil nu mai este utilizat doar atunci cand esti miscare, ci peste tot – chiar si acasa. Furnizorii de continut si agentiile de publicitate trebuie sa fie flexibile in abordarile pe care le au pentru a atinge consumatorii atat unde se afla, cat si pe dispozitivele pe care le folosesc si in timpul activitatilor la care participa.”

Detalii privind sondajul global Nielsen DIGITAL LANDSCAPE

Rezultatele acestui sondaj se bazeaza pe informatiile oferite de catre repondetii cu acces la Internet din 60 de tari. Cu toate ca studiile online permit o acoperire globala la scala mare, acestea ofera o perspectiva asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet si nu ale intregii populatii. In tarile in curs de dezvoltare, unde internetul nu s-a raspandit la potential maximum, e posibil ca publicul tinta al acestui studiu sa fie mai tanar si cu un statut financiar mai ridicat decat media populatiei tarii respective. In plus, raspunsurile incluse in sondaj reflecta si sumarizeaza ceea ce declara respondentii.

New York / Bucuresti, 15.04.2015
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *