free download 78 travel guides written by experts

La nivel global, precum si in Statele Unite si unele tari din Europa,

increderea consumatorilor atinge nivelurile dinainte de recesiune

La nivel global, increderea consumatorilor revine la nivelul pre-recesiune, cu un scor de 96 in primul trimestru din 2014 – cel mai mare scor din T1 2007 pana in prezent, potrivit sondajului privind increderea consumatorilor realizat de Nielsen, lider mondial in furnizarea de informatii si in intelegerea comportamentului consumatorilor. Indicele Global – care a inregistrat cel mai mic scor, de 77, in T1 2009 – reprezinta o crestere de doua puncte fata de T4 2013 si o crestere de trei puncte fata de T1 2013.

Dintre cele mai mari sase economii din lume, cinci au inregistrat cresteri ale increderii consumatorului. Listate in functie de nivelul cresterii, la nivel general, increderea a crescut cu opt puncte in Franta (59), sase puncte in Statele Unite (100), patru puncte in Germania (99), trei puncte in Marea Britanie (87) si un punct in Japonia (81); in schimb, indicele de incredere a consumatorului s-a mentinut la valori mari in China (111). De remarcat si faptul ca increderea consumatorilor in Japonia si Germania este la cele mai inalte niveluri dupa 2005.

Increderea consumatorului la invel regional a avut cel mai inalt nivel in Asia-Pacific, atingand un scor de 106, cu o crestere de un punct fata de trimestrul anterior (T4 2013) si de trei puncte fata de anul anterior (T1 2013). America de Nord a prezentat cea mai mare crestere trimestriala, de cinci puncte de indice, atingand linia de baza a optimismului, de 100 – cel mai ridicat nivel de dupa 2007. Regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a crescut cu patru puncte de indice la 94, iar Europa a crescut cu doua puncte de indice la 75, in comparatie cu T4 2013. America Latina a raportat singura scadere trimestriala la nivel regional a increderii consumatorului, de un punct de indice, coborand la 93.

Sondajul global privind increderea consumatorilor si intentia de cumparare, initiat in 2005, masoara nivelul de incredere a consumatorilor, principalele ingrijorari ale acestora si intentia de cumparare in randul a peste 30.000 de respondenti cu acces la internet1 din 60 de tari. Ca o explicatie suplimentara, nivelurile increderii consumatorului peste si sub pragul de 100 indica gradul de optimism si respectiv pesimism. Cele mai recente date, din T1 2014, arata ca increderea consumatorilor a crescut in 60% din tarile acoperite de studiul Nielsen, in comparatie cu 54% dintre acestea din T4 2013.

Indonezia (124) a raportat cel mai mare indice al increderii consumatorilor pentru al cincilea trimestru consecutiv. Croatia si Italia au raportat fiecare cel mai scazut nivel al increderii consumatorului, prezentand un scor de 45, cu o crestere de un punct fiecare, in comparatie to trimestrul anterior. In acelasi timp, Elvetia (104) si Egipt (87) au raportat cele mai mari cresteri raportate la trimestrul anterior, cu 10 si respectiv 11 puncte. Ucraina (56) a raportat cel mai mare declin trimestrial, de sapte puncte.

Imbunatatiri ale perspectivei globale cu privire la locuri de munca

Perceptiile pozitive cu privire la perspectiva unui loc de munca in urmatoarele 12 luni au crescut in primul trimestru in toate regiunile, exceptand America Latina. Aproape jumatate din respondentii la nivel global (49%) considera ca piata muncii va fi buna sau excelenta pe parcursul urmatorului an, o crestere cu 2 puncte procentuale, ceea ce plaseaza media imediat sub nivelul perspectivelor pre-recesiune, de 50 de puncte. Cea mai mare crestere trimestriala, in ceea ce priveste optimismul referitor la piata muncii, vine din America de Nord, crescand cu 5 puncte procentuale pana la 43 de procente.

Mai mult de jumatate (55%) dintre respondentii la nivel global privesc intr-un mod pozitiv finantele personale, un nivel care a ramas constant pentru trei trimestre consecutive. In America Latina si Asia-Pacific, respondentii au manifestat cea mai ridicata siguranta cu privire la resursele financiare, cu 63 si 62 puncte procentuale, in mod respectiv, declarand ca starea finantelor este buna sau excelenta. Respondentii din Europa au fost mai putin increzatori in situatia lor financiara, cu 57% dintre acestia declarand ca situatia lor financiara nu este nici buna nici rea.

Sentimentul de recesiune persista

Mai mult de jumatate din respondentii la nivel global (55%) au declarat ca au simtit efectele recesiunii in primul trimestru, dar sentimentul s-a imbunatatit in comparatie cu nivelul de 57% din trimestrul anterior. La nivel regional, sentimentul recesionar s-a imbunatatit in cea mai mare parte din America de Nord, coborand 7 puncte procentuale la 61 de procente, cel mai scazut nivel de la inceputul perioadei de recesiune (2007).

Mai mult de doua treimi (68%) dintre pietele evaluate de Nielsen au raportat o imbunatatire a sentimentului recesionar in comparatie cu al patrulea trimestru din 2013, cu cele mai pronuntate imbunatatiri in Emiratele Arabe Unite (-11 puncte procentuale), Elvetia (-11 pp) si Peru (-10 pp). Sentimentul recesionar s-a imbunatatit, de asemenea, cu 9 puncte in Mexic, Vietnam, Romania si Noua Zeelanda si cu 8 puncte in Statele Unite si Olanda.

Subiecte importante in intreaga lume

In America de Nord, intentia de economisire si investitie din Statele Unite a crescut in primul trimestru, cu 44 procente dintre respondenti depunand banii ramasi in conturi de economii, urcand de la 39 procente in al patrulea trimestru din 2013. De asemenea, 36% dintre consuamtori au declarat au achitat datorii, carduri de credit si imprumuturi, ceea ce inregiastreaza o crestere trimestriala de 5 puncte procentuale. In plus, intentia de a face cheltuieli discretionare din U.S. au crescut in numeroase categorii, dintre care noile tehnologii si divertismentul in afara casei crescand cu 4 si respectiv 3 puncte procentuale, in comparatie cu al patrulea trimestru 2013.

In Europa, increderea consumatorilor a crescut in 21 din 32 de piete in primul trimestru. Indicele de incredere in Franta (59) si Grecia (53) a crescut cu opt puncte in fiecare caz, iar in Portugalia (51) si Spania (61) a crescut cu sapte si trei puncte, respectiv, in comparatie cu al patrulea trimestru din 2013. Increderea consumatorului in Germania a inregistrat si in acest trimestru valori mari, cu un scor de 99, ceea ce inseamna o crestere de patru puncte fata de trimestrul anterior si reprezinta cel mai inalt nivel de indice inregistrat al tarii (raportat la anul 2005, atunci cand Nielsen a demarat studiul de evaluare a increderii consumatorului in 2005).

Increderea consumatorului in zona Asia-Pacific a crescut cu opt puncte in 14 piete in primul trimestru, a ramas constanta in trei piete si a scazut in alte trei piete. Cea mai mare crestere trimestriala a regiunii a fost de sase puncte de indice, in India (121) si Hong Kong (111). Cresterea indicelui in India aduce scorul la nivelul trimestrului al patrulea din 2012, dupa o perioada de cateva trimestre in care performanta a fost in declin. Increderea consumatorului in Filipine (116) si Thailanda (108), precum si in Indonezia (124) si China (111), au fost printre cele mai inalte scoruri de index in cele 60 de tari evaluate.

Brazilia a condus regiunea America Latina cu un indice de 106, cu un declin de patru puncte fata de al patrulea trimestru din 2013. Cele mai mari cresteri trimestriale ale indicelui de incredere a consumatorului au fost raportate in Mexic (86) si Venezuela (78), prezentand cresteri de opt si, respectiv, patru puncte de indice. In sens invers, increderea consumatorului in Argentina (71) a scazut cu sase puncte de indice, in timp de Chile (98) si Peru (101) au coborat fiecare cu un punct de indice, in comparatie cu al patrulea trimestru in 2013. Indicele Columbiei a ramas constant in primul trimestru cu un scor de 93.

In Orientul Mijlociu/Africa, Emiratele Arabe Unite (114) si Arabia Saudita (102) au raportat cele mai inalte scoruri ale increderii consumatorului la nivel regional, crescand cu patru, respective, un punct, in comparatie cu al patrulea trimestru in 2013. Increderea consumatorului in Egipt a crescut cel mai mult la nivel regional, crescand cu 11 puncte in primul trimestru la 87. Pakistan a crescut cu doua puncte de indice la 99, iar Africa de Sud a prezentat singurul declin regional al increderii, cu o scadere de patru puncte de indice la 82.

Increderea in Africa Sub-Sahariana

Ceea ce ofera nou cel mai recent val al studiului Nielsen cu privire la increderea consumatorului reprezinta adaugarea a trei piete sub-Sahariene – Nigeria, Kenya si Ghana2.

Increderea consumatorului a avut cel mai inalt nivel in Nigeria in primul trimestru cu un scor de 120. Kenya a raportat un nivel optimist, deasupra pragului, cu un scor de 110, iar Ghana a prezentat un scor de 97. Mai mult de jumatate din respondentii din Kenya (57%) si Nigeria (52%) au declarat ca sunt optimisti in privinta perspectivelor unul loc de munca in urmatoarele 12 luni, in comparatie cu 42 de procente in Ghana.

In timp ce 80 procente dintre respondentii din Nigeria s-au aratat increzatori in au manifestat finantele personala, mai putin de jumatate (49%) considera ca in prezent este un moment bun pentru a face cheltuieli. In Kenya, 69 procente dintre respondenti considera ca situatia lor financiara este buna sau excelenta, iar 36 de procente sunt increzatori in capacitatea lor de a cheltui la momentul respectiv. In Ghana, 62 de procente au declarat ca sunt optimisti in ceea ce priveste situatia lor financiara, iar 34 procente dintre respondent s-au aratat dispusi sa cheltuie.

1 Cu toate ca studiile online permit o acoperire globala la scala mare, ofera o perspectiva asupra obiceiurilor utilizatorilor de internet si nu ale intregii populatii. In tarile in curs de dezvoltare unde internetul nu s-a raspandit la potential maximum, e posibil ca publicul sa fie mai tanar si cu un statut financiar mai ridicat decat media populatiei tarii respective. De altfel, raspunsurile incluse in sondaj sunt la nivel declarativ mai degraba decat bazate pe date masurate.
2 O metodologie de evaluare cu ajutorul telefoanelor mobile a fost utilizata pentru a masura sentimentul in aceste tari, ceea ce difera de metodologia online utilizata pentru a raporta increderea consumatorului si intentiile de cheltuieli pentru celelalte 60 de tari incluse in acest raport. Prin urmare, aceste trei piete din Africa sub-Sahariana nu au fost incluse in mediile globale sau pe regiunea Orientul Mijlociu/Africa.

Bucuresti, 30.05.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *