free download 78 travel guides written by experts

La Cannes, Volkswagen a primit titlul „Advertiser of the year“

Juriul a apreciat rolul de pionierat în publicitatea din industria automobilelor

Cu ocazia celei de-a 56-a ediţii a festivalului internaţional de publicitate „Cannes Lions 2009“, cel mai mare producător de automobile din Europa a obţinut sâmbătă pentru prima dată un Leu la categoria „Advertiser of the year“ – şi, prin aceasta, cea mai înaltă distincţie din sectorul publicitar. Începând cu anul 1961, Volkswagen a obţinut aproximativ 150 de „Oscaruri publicitare“ la Cannes. „Prin decernarea premiului către Volkswagen, exprimăm astăzi aprecierea noastră faţă de o firmă care simbolizează de mai multe decenii un marketing creativ şi inovator în industria automobilelor“, a afirmat Terry Savage, directorul festivalului, cu ocazia ceremoniei de premiere.

Christian Klingler, director de vânzări, marketing şi After Sales al mărcii Volkswagen autoturisme, a afirmat cu privire la acest premiu: „Volkswagen este „Das Auto". Şi în viitor dorim să transpunem în cadrul campaniilor noastre publicitare remarcabile această cerinţă specifică mărcii noastre. Suntem foarte mândri de acest premiu şi dorim să adresăm mulţumirile noastre agenţiilor DDB Worldwide şi Almap pentru cooperarea deosebită bazată pe relaţii de parteneriat, precum şi pentru numeroasele concepte creative", a afirmat Klingler.

Publicitatea la marca Volkswagen a fost premiată în repetate rânduri la Cannes Lions Festival pentru abordările inovatoare, marcate de elemente de noutate. La finalul anilor 1950, prin campania la modelul Beetle „Think Small" realizată în SUA, Volkswagen a impus o nouă tendinţă in den USA în sectorul publicitar. Pentru prima dată, dimensiunea unui produs nu a fost exagerată prin măsuri publicitare, ci prezentarea s-a realizat respectând întocmai realitatea, cu referire clară la beneficiul clientului. Astfel, Volkswagen a conturat decisiv imaginea firmei sale în SUA.

Un alt punct de atracţie a fost atins în anul 1968 prin campania la televiziunea germană „Broscuţa – merge înainte…", prin care Volkswagen a transpus în domeniul publicitar democratizarea mobilităţii şi care a impus valorile acestei firme, reprezentând totodată simboluri actuale – responsabilitate, valoare şi inovaţie.

În deceniile următoare, Volkswagen a scris în repetate rânduri noi pagini în istoria publicităţii, de exemplu în anii 1980 cu campania britanică la modelul Golf cu tema „Divorţul" şi sloganul acesteia „Dacă în viaţă toate lucrurile ar fi la fel de trainice ca Volkswagen". Şi în prezent, Volkswagen impune noi tendinţe în sectorul publicitar, de exemplu prin campania creată de Horst Schlämmer în anul 2007, realizată în principal prin bloguri video, podcasts, precum şi YouTube şi a surprins astfel exact realităţile vremurilor.

Festivalul internaţional de publicitate „Cannes Lions" este cea mai mare şi mai renumită reuniune din branşă din această categorie. Peste 10.000 de participanţi din 94 de ţări se reunesc anual pe Côte d’Azur. 28.000 de filme publicitare sunt evaluate de un juriu la 11 categorii. Din această categorie fac parte filme, clipuri, panouri, măsuri de marketing direct, media, Cyber (online – digital), radio, promo (promovarea vânzărilor), design şi PR. Distincţia „Advertiser of the year" reprezintă o categorie specială şi este cea mai importantă distincţie decernată la Cannes Lions Festival.


Print-ul campaniei "Think Small"


Campania “Divortul” pentru Golf din anii 1980


Campania la Golf- ul GTI din 2005


Campania la Golf- ul GTI din 2005


Campania la Golf- ul GTI din 2005

Bucuresti, 29.06.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *