free download 78 travel guides written by experts

La mai bine de 40 de ani de la cutremurul devastator din ‘77 avem 15 aplicații care pot salva vieți, dezvoltate gratuit de specialiștii Civic Labs

  • DSU are de ieri, 3 martie 2020, o soluție tehnologică de administrare de voluntari și resurse dezvoltată de Code for Romania cu sprijinul World Bank și Global Facility for Disaster Reduction and Recovery (GFDRR);
  • 4,3 luni este durata estimată pentru curățarea orașului după un seism major;
  • 3.000 este numărul aproximativ de pompieri și personal SMURD care vor interveni în capitală în prima oră de la un seism major;
  • 2 dintre clădirile Universității București sunt încadrate în clase de risc seismic;
  • 840 de imobile se află încadrate în primele trei clase de risc în capitală, multe dintre ele fiind clădiri de patrimoniu;
  • 839.632 este numărul persoanelor cu dizabilități din România și 97% dintre ele sunt în grija familiei sau se descurcă singure;
  • 45% din infrastructură critică de transport, energie, alimentare cu apă și comunicare se află în zonele de risc;
  • doar 539 de experți tehnici atestați există în România în luna februarie a anului 2020;
  • 35.000 de familii au rămas fără locuință și peste 11.000 de persoane au fost rănite în cutremurul din 1977;
  • Zero adăposturi publice de protecție civilă există în Județul Ialomița;
  • 15 soluții tehnologice sunt puse gratuit la dispoziția ONG-urilor pentru ameliorarea efectelor unui cutremur major de către Code for Romania prin programul Civic Labs.

Lansarea raportului de cercetare “Mediu // Pregătire și răspuns în caz de seism”, an 1, a avut loc marți, 3 martie 2020, și a fost al doilea eveniment cu acces public din seria de șase destinate lansării raportului primului an de studiu Civic Labs.

Acesta a concluzionat că proiectele elaborate ce au ca țintă principală pregătirea și răspunsul la un cutremur sunt direct influențate de tipul actorilor implicați (societate civilă, stat) dar și de finanțare (de la stat sau privat), și că asistăm la un progres notabil doar la nivelul Bucureștiului întrucât restul țării este în continuare tributară logistic cât și financiar vechilor cutume.

Provocarea cea mai mare pentru anii următori este de a trece peste limitările impuse de memoria colectivă față de evenimentele din ‘77, astfel încât să fie conștientizată dimensiunea uriașă a dezastrului care va veni, de către noile generații – simulările nu vor putea oferi populației un reset mental care să-i permită să înțeleagă pe deplin proporțiile dezastrului potențial.

Mediu Pregatire si raspuns in caz de seism

Și nu în ultimul rând, planul de acțiune post eveniment nu poate fi doar răspunderea statului ci este nevoie de un efort național, care pleacă de la fiecare individ – să fii pregătit necesită implicarea și efortul tuturor.

“Echipa Civic Labs, program al Code for Romania, în cadrul domeniului de cercetare “Mediu / Pregătire și răspuns în situații de urgență” a încercat să înțeleagă care este capacitatea noastră ca societate să răspundem unui eveniment dramatic precum este un seism major și cât de pregătiți suntem, la nivel individual.
La final de an de cercetare și de incubare suntem bucuroși că putem spune că am descoperit o comunitate de organizații neguvernamentale coerente care colaborează cu succes, instituții publice deschise la dialog și am identificat 15 soluții digitale posibile, dintre care două au devenit deja realitate. Împreună, ne pregătim mai bine!” a declarat Olivia Vereha, co-fondator Code for Romania, Program Lead & UX Architect.

Evenimentul a avut ca subiect lansarea raportului „PREGĂTIRE ȘI RĂSPUNS ÎN CAZ DE SEISM / CIVIC LABS / MEDIU, An 1”, ce a avut drept rezultat identificarea a peste 20 de blocaje, dar și definirea a 15 soluții digitale implementabile în cel mai scurt timp. De asemenea, Code for Romania a anunțat noul segment de cercetare Civic Labs din domeniul Mediu pentru anul 2020-2021, Poluarea.

În cadrul evenimentului a fost lansată și aplicația Resource and Volunteer Management (RVM) dezvoltată în parteneriat cu Departamentul pentru Situații de Urgență cu sprijinul World Bank și Global Facility for Disaster Reduction and Recovery (GFDRR). RVM este un instrument de administrare de voluntari și resurse pe care le pune la dispoziție societatea civilă către Departamentul pentru Situații de Urgență în cazul unui seism major sau al unui alt dezastru natural.

“E un vis să avem o așa aplicație, sunt puține țări care au asta și este un lucru binevenit pentru orice comandant de intervenție. Va fi de foarte mare ajutor, le mulțumesc celor care au contribuit la realizarea ei.” a declarat dr. Raed Arafat secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă cu ocazia lansării aplicației Resource and Volunteer Management (RVM).

Evenimentul tip dezbatere a fost moderat de către Georgiana Ilie, Chief Operating Officer Media DoR (DoR Magazine, The Power of Storytelling, Școala9) și i-a avut ca membri pe Alexandra Călin reprezentant Banca Mondială, dr. Raed Arafat secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă și ing. Mihai Șercăianu reprezentant MKBT: Make Better.

Despre raportul Civic Labs – Mediu / Pregătire și Răspuns în caz de seism, lansat în cadrul evenimentului

Civic Labs este programul care privește într-un mod nou nevoile reale ale societății și care atrage cu sine și un mod mai bun de a pune gratuit tehnologia la dispoziția ONG-urilor.

Raportul “Mediu / Pregătire și Răspuns în caz de seism” prezintă cele 24 de blocaje principalele identificat în cadrul cercetării, un rezultat a mai bine de 70 de ore de interviuri, 154 de ore de incubare și 680 ore de prototipare, derulate sub umbrela programului Civic Labs pe subiectul pregătirii și răspunsului în caz de seism major în România, cât și cele 15 soluții identificate.

În cadrul studiului am discutat cu numeroase organizații neguvernamentale care derulează proiecte și programe în acest sens, cu arhitecți, specialiști, experți, ingineri și cu autoritățile competente pentru a identifica acele puncte nevralgice în care este nevoie de intervenție rapidă.

Alte soluții prezentate în cadrul evenimentului care sunt disponibile online cu prototip clickabil:
Stay Together – plan familial de urgență și educație pentru răspuns în caz de cutremur;
Cultural Patrimony at Risk – platformă de vizualizare a patrimoniului cultural cu grad ridicat de risc;
ABC Accesibilizare – ghid pentru accesibilizarea transmiterii de informații pentru persoanele cu dizabilități;
Digital Assessment Map – colectare de date din teren despre situația clădirilor după seism
Street View 101 – colectare de informații din teren imediat după un cutremur major;
Shelter People Database – motor de căutare pentru persoanele dispărute după un seism major.

Pentru anul 2 de studiu, 2020-2021, în cadrul domeniului Mediu se vor analiza factorii generatori de poluare cu scopul de a identifica soluții tehnologice care să le adreseze.

Vă așteptăm la următoarele evenimente destinate lansării rapoartelor Civic Labs an 1 de studiu:
• 25 martie, Transparență // Date deschise & Acces la legislație
• 3 martie, Mediu // Pregătire și răspuns în caz de seism,
• 10 martie, Grupuri Vulnerabile // Violența domestică,
• 17 martie, Educație // Pregătirea resurselor umane în educație,
• 24 martie, Sănătate //Sănătatea mamei și a copilului,
• 31 martie, Implicare Civică //Alegeri.

Programul de studiu Civic Labs 2019 este susținut de Fundația Vodafone România și Lidl Romania.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *