Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

IT si finantari la SolePAD Cluj-Napoca

Joi, 18 septembrie 2008, Agora Media a redeschis la Cluj-Napoca seria de conferinţe SolePAD (Soluţii Eficiente Pentru Afaceri Durabile). Adresându-se reprezentanţilor mediului de afaceri din judeţele Cluj, Sălaj şi Bistriţa-Năsăud, a patra ediţie SolePAD organizată la Cluj-Napoca s-a desfăşurat în sala de conferinţe a Hotelului Premier din localitate şi a reunit peste 100 de participanţi. Pentru compania Euroweb, 2008 înseamnă al zecelea an de existentă pe piata românească. Cristina Calcan, PR Manager Euroweb, a deschis agenda SolePAD Cluj-Napoca trecând în revistă realizările care au marcat acesti ani, Euroweb fiind în prezent unul dintre jucătorii importanti ai pietei de telecomunicatii din România. Serviciile companiei se bazează pe soluţii Internet customizabile şi pe serviciile de telefonie Eurovoice, compania înregistrând în acest an o creştere de 200% pe segmentul Eurovoice Prepaid. Pentru IMM-uri, Euroweb oferă prin serviciul Fiberclass, acces la internet şi servicii de telefonie într-un singur pachet.

Identificând nevoile companiilor de dimensiuni mici şi mijlocii, IBM a conceput un set de soluţii „la pachet” pentru IMM-uri, prezentate la SolePAD de către Ioana Costineanu, SWG Lead Development Representative în cadrul IBM. Solutiile IBM la pachet conţin componente hardware şi software, răspund unor nevoi clare şi sunt uşor de încadrat în bugetele IMM-urilor. Cele trei soluţii oferite în pachet acoperă managementul stocării şi protejării datelor, colaborarea si comunicarea si solutia de portal.

Paul Şaramet, Director de Vânzări LASTING Distribution, a prezentat la Cluj-Napoca soluţiile Dell şi LASTING pentru IMM-uri. Unul dintre atuurile producătorului american este faptul că acesta ascultă şi înţelege necesităţile companiilor de dimensiuni mici. Confirmarea acestei afirmaţii o constituie linia de produse Vostro – patru modele de notebook-uri şi trei de desktop-uri, ce acoperă în totalitate nevoile unei companii de dimensiuni mici. Toate aceste produse, precum şi întregul portofoliu Dell, sunt susţinute de serviciile Dell Pro Support.
 
Radu Crahmaliuc, Country Manager, Brother Intl’ Romanian Representative Office a venit la SolePAD cu propuneri şi soluţii concrete, care să ajute IMM-urile în activitatea curentă. Una dintre acestea este linia de produse Brother bazate pe tehnologia laser color – imprimante și multifuncționale – concepute pentru a rezolva cerințele zilnice de productivitate, conectivitate și securitate ale unei companii, oferind în același timp beneficii cheie pentru reducerea costurilor.
 
Conform unui raport al Agenţiei Internaţionale de Energie, 40% din energia consumată în Europa de Est ar trebui economisită. În acelaşi timp, 90% din companiile româneşti nu au o persoană dedicată energiei electrice. Cosmin Covalcic, Business Unit Manager Networking în cadrul Sistec, a vorbit la SolePAD despre utilitatea sistemelor BMS (Building Management System) în eficientizarea consumului energetic, reducerea costurilor şi creşterea gradului de securitate. În prezent, Sistec dispune de specialişti în proiectarea şi implementarea de sisteme BMS, bazate pe produsele companiilor Delta Controls şi Siemens.

Aflată în continuă creştere, compania Brinel este organizată în mai multe linii de afaceri. Furnizează soluţii IT complexe, oferă servicii IT şi suport tehnic, dezvoltă şi implementează software, este unul dintre primii distribuitori IT din România şi, nu în ultimul rând, asamblează şi distribuie brand-ul propriu Alpis. Pentru IMM-uri, Ovidiu Teodorescu, Senior Product Manager în cadrul Brinel, a prezentat la SolePAD produsul Microsoft Dynamics Nav, adaptat de Brinel în domeniile: servicii de transport şi logistică, producţie, distribuţie şi administraţie publică.

După o scurtă pauză, Zsuzsánna Tálas, Marketing Manager în cadrul ID System, a prezentat terminalele thin client Wyse, ce permit reducerea costurilor operaţionale cu 50%, minimizează riscurile şi asigură o disponibilitate de aproape 100%. În acelaşi timp, preţurile terminalelor thin client sunt cu 30% mai mici faţă de cel al PC-urilor, iar costurile de instalare se reduc cu 80%. Componentele soluţiei de Thin Computing oferită de Wyse constau în elemente Thin Computing, software şi servicii.

Capacitatea de stocare a crescut în 2008 cu aproximativ 30% pe segmentul companiilor mici şi mijlocii. 85% dintre aceste companii încă folosesc soluţii de stocare pe disc, iar 70% fac back-up local. Pentru aceste companii, Rareş Juretchi, HP ESS Volume Technical Presales, a prezentat două soluţii de stocare simple din gama HP Storage Works – un sistem de stocare all-in-one şi un sistem de backup D2D.  

Radu Climescu, Architect în cadrul Siemens Computers, a prezentat produsul X10sure,o soluţie IT ce se adresează IMM-urilor care folosesc servere standard şi rulează aplicaţii Windows. 10xsure gestionează şi protejează atât serverele fizice cât şi maşinile virtuale, printr-un concept ce oferă redundanţă la costuri accesibile. Beneficiile acestei soluţii se regăsesc în protecţia afacerii, consolidare şi virtualizare, integrarea aplicaţiilor şi producţie. 

Ofelia Tetel, Associate Manager în cadrul companie româno-americane Azure Software,  a vorbit la SolePAD despre un nou mod de comunicare în afaceri, prin SMS. Platforma de comunicare Siox Business Suite propusă de către Azure Software oferă mesaje personalizate, acoperire worldwide, nu necesită infrastructură suplimentară, permite raportare în timp real şi campanii recurente, suportă baze de date cu structură flexibilă şi asigură feedback actualizat în fiecare minut.
 
Secţiunea dedicată finanţărilor a fost deschisă de Mircea Miheştean, Director Executiv al Oficiului Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Cluj, care a trecut în revistă sursele de finanţare active din cadrul programului POS CEE 2007-2013 şi programele naţionale cu finanţare de la bugetul de stat aflate în derulare. Câteva dintre acestea sunt: programul pentru sprijinirea dezvoltării IMM-urilor prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit, programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, programul START dedicat tinerilor şi programul pentru creşterea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager.

În finalul conferinţei, Ana-Maria Gagiu, Consilier în cadrul Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei Informației, a prezentat fondurile de finanţare nerambursabile pentru proiecte IT din cadrul Axei III a programului POS CEE, punând accent pe aspectele cheie pe care IMM-urile interesate trebuie să le urmeze pentru accesarea acestor fonduri – identificarea proiectelor eligibile în cadrul Axei III, documentele necesare pentru depunerea proiectelor, identificarea surselor proprii de finanţare, estimarea corectă a graficului de implementare, identificarea echipei de proiect, precizarea clară şi măsurilor de informare asupra proiectului şi, foarte important, neutralitatea tehnologică. 

SolePAD Cluj-Napoca a fost promovat cu sprijinul partenerilor media Radio Transilvania, Televiziunea NCN, Monitorul de Cluj, Kiss FM, Ziua de Cluj, 24 FUN, Agenda Clujeană, Foaia Transilvană, Săptămâna Clujeană, acasa.ro, ClubAfaceri.ro, Comunicatedepresa.ro, Finantare.ro, PRwave, PRdirectory şi al publicaţiilor Agora Media – eWeek, Channel Partner, PC Magazine şi Agora News. Partener local: Ad-Hoc. Alţi parteneri: Cramele Halewood.

Următoarele ediţii SolePAD vor avea loc pe 14 octombrie, la Braşov, respectiv 16 octombrie, la Sibiu. Locaţia şi programul evenimentelor vor fi disponibile în curând la adresa www.solepad.ro

Bucuresti, 18.09.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.