Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ionela+Tavi=Love

Maria Suciu
Marketing Manager
Amplusnet

Acesta a fost primul tip de mesaj `viral` pe care l-am vazut vreodata. Aveam vreo 6 ani si toti copiii din cartier discutau despre Ionela care il place pe Tavi. Daca e un lucru pe care se putea conta, era rapiditatea cu care se raspandeste vestea.

Nu e foarte diferit nici in conditiile actuale. Daca ceva este destul de interesant si mai mult, merita dat mai departe prietenilor, atunci cu siguranta suntem in fata unui lucru care se marketeaza singur. {viewonly=registered,special}Marketingul viral nu e nou, insa Internetul e cel care a ajutat la cresterea interesului si atentiei acordate. Odata cu el, canalele de trasmitere a mesajului s-au diversificat. Site-urile generale/specifice pot forma opinii aproape instantaneu. La fel si blogurile care au crescut in termini de calitate si influenta. Site-urile de comunitati online au devenit un loc in care trebuie sa fii si  e bine sa fii vazut.

Insa provocarea adevarata este aceea de a crea ceva care nu este doar interesant si distractiv, ci are si mesajul tau de marketing inclus. Publicul asimileaza punctele importante ca parte din divertisment. Instrumentele virale nu aduc doar un vizitator, ci aduc un vizitator care la randul lui raspandeste stirea, informatiile.  Mai mult, poti targeta foarte specific audienta prin insusi specificul mesajului: atragi persoanele direct interesate, fara costurile publicitare pe care le implica o campanile publicitara traditionala.

De ce sa platesti o campanie TV? E foarte scump si multi dintre cei care vad reclama ta, nu sunt interesati de produsele tale. Daca de exemplu, faci un video viral, poti sa atragi exact persoanele dorite spre produsul  tau, fara a cheltui o avere pentru plasarea reclamelor. Sau poti folosi viralul ca si suport pentru a creste succesul unei campanii mai ample (exemplu: Money Channel – Afacereza).

E chiar atat de usor? Nimic nu e atat de usor precum pare. Nu e destul sa ai ceva interesant pentru a atinge rezultatele dorite- chiar daca generezi discutii si iti promovezi brandul.

Multi sunt furati de `simplitatea` viralului: cineva creeaza ceva- un video, un desen, o poveste- care amuza prietenii si circula de la unul catre altul si tot asa.  Insa, doar cateva dintre campanii au succes, pentru ca e imposibil sa garantezi ca un program, o campanie ajung virale. E nevoie si de noroc si de strategie.

Pentru a obtine maximul de beneficii, mesajul  trebuie simplu, concis, original si sa fie integrat in planul general de comunicare, activitati, pentru a putea directiona audienta spre sectiunile potrivite.

In timp ce unele companii planifica minutios campanii menite a ajunge virale, nu trebuie exclus si aspectul ca un produs poate ajunge viral, chiar daca nu e compania cea care a pornit nebunia.

Cel mai bun exemplu este miscarea Mentos – Coca Cola. O bomboana intr-o sticla de Cola a declansat o adevarata explozie de marketing.

Un plus este si aerul de `homemade`.  Exemplu este succesul pe care l-a avut video-ul in care cineva dansa pe muzica celor de la O-zone, creand o intreaga miscare `Numa Numa`, care a ajutat la promovarea melodiei `Dragostea din tei` devenit un hit international  datorita si acestor videoclipuri facute acasa cu o camera in fata computerului.

Nu doar dansurile si activitatile artistice ajung virale. Putem enumera multe spoturi  publicitare care au ajuns virale deoarece pe langa umorul si ineditul lor, un factor decisiv a fost faptul ca au fost interzise pe canalele media traditionale.  Exemplu: reclama `Batman` pentru Teletech.

In final, ca sa preparam reteta succesului, se ia una bucata de continut online (gratuit) care e foarte original, comic sau implica o celebritate, se adauga o retea de prieteni care sa imprastie vestea si  se condimenteaza cu linkuri 🙂

Maria Suciu – Imi plac oamenii. Ii iubesc, pentru ca ei ma ajuta sa evoluez. Invat din experientale lor, din greselile si succesele lor. Si pe langa oameni ma fascineaza realitatea si interpretarea ei. Realitatea impleteste cadre diferite, care se desfasoara in domenii diferite, cu jucatori ale caror trasee se intretaie, se suprapun, se conditioneaza, de multe ori peste vointa lor. Anumite constante se reiau si aduc detalii care te fac sa vezi lucrurile dintr-o alta perspectiva.{/viewonly} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.