Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Investitile in materiale promotionale vor creste in 2010, in medie cu 10-15%

În 2009, companiile au dat dovadă de foarte multă prudența în ceea ce priveşte investițiile în materiale promoționale. 60% dintre cele prezente pe plan local au lucrat anul trecut cu buget zero pentru acest segment, în timp ce doar 40% au alocat resurse financiare. In acest caz, valoarea bugetului a variat între 100.000 euro – 500.000 de euro.

Potrivit unui studiu realizat de compania Basis&Basis România, lider pe piața de produse promoționale din Grecia și activă pe piața locală din 2008, bugetul alocat a depășit 10 euro/persoană în cazul a 60% dintre companii, în timp ce un procent de 20% au alocat între 5-10 euro/persoană. În cazul altor 20% dintre companii, efortul financiar nu s-a ridicat la mai mult de 5 euro/persoană.

“Se observă o diminuare considerabilă a sumei alocate pentru o singură persoană, față de perioadă 2006-2007, când se putea vorbi și de bugete duble sau chiar triple/persoană. Investiția în materiale promoționale este însă una extrem de profitabilă dacă ne gândim că prețul promotionalului reprezintă maxim 5% din valoarea produsului scos la vânzare. Sumele folosite pentru materiale promoționale aduc creșteri în vânzarea produselor și de 200%”, a precizat Maria Radu, director Basis& Basis România.

Pentru anul 2010, peste 50% dintre companii estimează creșteri ale bugetelor aferente achiziției de materiale promoționale de până la 10-15%.

Pentru majoritatea companiilor (80%), investițiile în materiale promoționale sunt un suport semnificativ pentru susținerea și chiar creșterea vânzărilor, dar aduc și un plus de notoritate brandului. Astfel, potrivit studiului Basis&Basis, 60% dintre respondenți apreciază o creștere cu 5-20% a volumului vânzărilor, în timp ce 32% dintre respondenți așteaptă o majorare cu 21-50%. Numai 8% dintre aceștia așteaptă majorări cu peste 60% a volumului vânzărilor pe fondul investițiilor făcute în materiale promoționale.

Cele mai dăruite cadouri în 80% din cazuri – sunt obiectele de birou, în timp ce 20% dintre companii folosesc obiectele proprii branduite.
Studiul a fost realizat în perioada 1 noiembrie – 15 decembrie, la nivel național, pe un eșantion de 149 de companii, din diferite industrii, cu cifre de afaceri cuprinse între 1 și 3 milioane de euro.

Despre Basis&Basis România
Basis&Basis are o experiență de peste 22 de ani în domeniu, compania fiind producătorul și importatorul numărul 1 în Grecia pe piață obiectelor promoționale, membră activă a IPPAG și PSI. La sfârșitul anului 2007, Basis&Basis Grecia a înregistrat o cifră de afaceri de 20 de milioane euro. În 2008, Basis&Basis a decis să între pe piața de profil din România în urmă unei analize atente a oportunităților de dezvoltare. Investiția inițială s-a ridicat la 800.000 de euro. Ofertă actuală cuprinde peste 50.000 de mostre, înnoite continuu. Printre clienții companiei se număra: Coca Cola România, Sanoma Hearst, Ringier, Star Foods, Germanos, Ecotic, Sarantis, Accenture, Adesgo, Bank of Cyprus, SofMedica etc.

Bucuresti, 06.01.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.