Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Investitiile in publicitatea online de tip display au scazut in primul semestru din 2015

comparativ cu acelasi interval al anului 2014

Potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia, investitiile in publicitatea online de tip display au scazut in primul semestru din 2015 cu 7% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ajungand la o valoare de 49 milioane EUR (ratecard).

Cu toate ca la nivel de ansamblu piata de publicitate online este caracterizata de o evolutie crescatoare in ultimii ani, tendinta confirmata de cresterea numarului clientilor de publicitate care investesc in acest mediu, precum si de evolutia pozitiva a numarului de marci promovate si a campaniilor derulate, aceasta tendinta nu se regaseste si la nivelul publicitatii de tip display, cresterea investitiilor avand loc in zone ale publicitatii online care nu permit inca monitorizari sau evaluari independente sau transparente. In cazul publicitatii de tip display, investitiile companiilor din Romania, in siteurile autohtone, au inregistrat o descrestere de 7% in primul semestru al anului, fata de aceeasi perioada a anului 2014.
ev semez

Evolutie semestriala

Evolutie trimestriala

Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investitii in publicitatea online in prima jumatate a lui 2015 sunt piata auto si comunicatiile, urmate de sectorul financiar si de magazinele online. Comparativ cu acelasi interval al anului 2014, investitiile in publicitatea online ale sectorului financiar s-au dublat, in special datorita clientului ING GROUP, in timp ce sectorul farmaceutice a avut o crestere de aproximativ 145%, principalele marci comunicate fiind Audionova, Ortopedica, Sensiblu, Catena si Medicover.

Evolutie volume

Primele 10 site-uri sub aspectul investitiilor din publicitate atrase in primul semestru al anului 2015 au cumulat peste 40% din totalul investitiilor in publicitatea online. Topul este condus de adevarul.ro, care a inregistrat o crestere de 53% fata de acelasi interval al lui 2014.

Volume investite

Bucuresti, 13.07.2015

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.