Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Investitie de 500.000 de euro in decongestionarea traficului, refacerea galeriei comerciale

de la etajul unu a Vitantis Shopping Center

Vlad Dragoescu: “Toate centrele comerciale aduc acelasi mix de chiriasi, ce vand aceleasi produse si servicii, fara sa tina cont de nevoile reale ale locuitorilor din zona”

Modificarea mixului de chiriasi in concordanta cu nevoile consumatorului, investitie de 500.000 de euro in decongestionarea traficului de pe Vitan – Barzesti, refacerea galeriei comerciale de la etajul unu, sunt cateva puncte din strategia Vitantis pe anul 2010

Vlad Dragoescu, investment manager Equest, ofera detalii despre strategia de dezvoltare a Vitantis Shopping Center, centrul comercial aflat pe soseaua Vitan Barzesti, pentru anul 2010 si explica problemele pe care le intampina piata mall-urilor din capitala in perioada de criza.

Una din prioritatile managementului Vitantis pentru anul 2010 este investitia de 500.000 (cinci sute de mii) de euro in crearea accesului catre centrul comercial. Mai exact, va fi upgradata toata structura de pe Vitan Barzesti, dar in etape: in prima faza, vor fi implementate noi sisteme de control si gestiune trafic pentru intersectia Vitan Barzesti – Splai si cea din dreptul accesului spre Vitantis. Vor exista si imbunatatiri aduse parcarii, toate lucrarile fiind planificate sa se termine pana in septembrie.

“Ne dorim si speram sa obtinem sprijinul vecinilor nostri (companii), dar si al primariei, intrucat suntem convinsi ca toate partile sunt interesate sa rezolve problema blocajelor de trafic din zona”, a declarat Vlad Dragoescu, investment manager Equest.
Un alt target pentru managementul Vitantis in anul 2010 este adaptarea mixului de chiriasi la zona din care face parte centrul comercial si la contextul economic actual. In opinia lui Vlad Dragoescu, problema principala in sudul Capitalei nu este faptul ca sunt prea multe centre comerciale, ci ca toate au acelasi mix de chiriasi, ceea ce determina involuntar ca publicul vizitator sa le recepteze ca centre comerciale de proximitate. Ca urmare a acestei situatii, compania intentioneaza ca anul acesta fie sa schimbe total mixul de chiriasi, fie sa ii convinga pe toti sa aiba oferte speciale pentru magazinele din acest centru comercial, miza fiind preturi cat mai mici, care sa atraga clientii.

Proprietarul Vitantis a inceput deja demersurile in acest sens, iar in martie a reziliat contractul cu magazinul Mobila Bontas, care avea un spatiu de 4.000 mp in cadrul parcului de retail, pentru a-l inlocui cu un alt magazin de mobile, insa cu o alta politica de pret. "Am preferat sa reziliem contractul pe cale amiabila cu Mobila Bontaş, deoarece ei nu au inţeles bine promovarea. Mixul de produse pe care il avea aceasta companie aduce calitate, dar şi preţuri prea ridicate pentru aceasta zona. Casa Rusu se pliaza mult mai bine pe modul in care vedem noi dezvoltarea afacerii", a mai explicat reprezentantul Equest. Vineri, 14 mai 2010, s-a deschis primul magazin din Capitala al producatorului Casa Rusu, cu o investiţie de 500.000 de euro. "In numai trei zile ne-au calcat pragul 7.000 de oameni şi am avut vanzari de 200.000 de euro. Am investit, totusi, destul de mult in promovare: 150.000 de euro", a declarat Cristian Rusu, director general, Casa Rusu.

Pe langa varianta schimbarii mixului de chiriasi, managementul Vitantis se reorienteaza catre preturi foarte mici si oferte promotionale, pentru magazinele din cadrul centrului comercial. Firma a investit in acest sens, din surse proprii, excluzand taxele de marketing achitate de retaileri, o suma de aproximativ 1,3 mil. euro in activitati de marketing, din 2008 pana in prezent.

Dragoescu remarca faptul ca majoritatea comerciantilor prefera sa compenseze orice scadere de profitabilitate prin dimi­nuarea costurilor de achizitie sau a chel­tuielilor operationale (in special chi­rii), fara sa incerce sa ofere un plus de valoare consumatorului. ”Daca vor sa su­pra­vietuiasca pe o piata cu consumatori ale caror venituri se res­trang, retailerii ar trebui sa re­nunte la adaosurile co­mer­­cia­le de 200%-300%. Daca o persoana castiga cu 25% mai putin, retailerii trebuie sa-si ajusteze preturile pentru a putea oferi aceleasi produse la un pret cu 25% mai mic – daca veniturile scad, trebuie sa scada si preturile pentru a creste “artificial” puterea de cumparare”, explica Vlad Dragoescu.

Referitor la schimbarile ce vor avea loc la etajul unu al centrului comercial, exista un plan de aducere a unor chiriasi noi. In plus, managementul Vitantis isi propune construirea unui spatiu de joaca pentru copii, dar si reorganizarea zonei de food-court si schimbari la nivelul imaginii casino-ului.

Gradul de ocupare al spatiilor comerciale din Vitantis este de 93% in prezent. In cazul galeriei comerciale, gradul de ocupare este de 88%.

Despre Equest Romania

Equest Investments SRL cu sediul in Bucureşti este o sucursala a Equest Capital Limited, responsabila cu finanţarea şi supravegherea investiţiilor, in special in Romania.

Despre Equest Parteners

Equest Parteners, cu sediul in Londra, este o companie de management şi consultanţa in investiţii, specializata pe pieţele emergente şi, cu precadere, pe economiile in creştere din sud-estul Europei. Compania este manager şi consultant pentru anumite proprietaţi Equest, dar şi pentru fonduri axate pe investiţii in sectoare şi industrii cheie, in ţari precum Bulgaria, Romania şi Serbia, unde compania este prezenta cu birouri de investiţii.

Bucuresti, 15.06.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.