Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interviu cu Michal Ruminski, Presedinte Consiliului Director al companiei ABC Data

In Romania, ABC Data este reprezentata de SCOP Computers. Compania romaneasca a devenit parte integranta a grupului ABC Data, incepand din decembrie 2010

ABC Data este lider pe piata de distributie de produse IT, software si aparate electronice, in regiunea Europei Centrale si de Est. Compania activeaza pe piata poloneza de 22 de ani si desfasoara operatiuni directe in 7 tari: Polonia, Cehia, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia si Romania. Pe piata romaneasca, ABC Data este prezenta prin SCOP Computers, SCOP devenind parte integranta a grupului din anul 2010.

In cadrul unui interviu acordat pe 3 februarie publicatiei www.channelemea.com, Michal Ruminski, Presedintele Consiliului Director ABC Data, a vorbit pe larg despre realizarile companiei ABC Data in 2011, tendintele si provocarile pietei de distributie IT si planurile de expansiune ale companiei pentru 2012 in alte 3 tari din Europa: Bulgaria, Ungaria si Slovenia.

ABC Data este un distribuitor important in Europa Centrala si de Est, cu planuri de crestere a canalului de distributie si targetand atingerea unui numar de peste 100 milioane utilizatori in 2012. Compania lucreaza cu 16.000 reselleri, asigura furnizarea a peste 30.000 produse, ce poarta numele a peste 300 de producatori renumiti. Cu peste 20 de ani de experienta in domeniu, ABC Data ramane o companie dinamica, moderna si cu o viziunea clara de expansiune. (…)

Michal Ruminski, Presedintele Comitetului Director ABC Data

Channel EMEA (CE): Ce tehnologii si produse noi sunt interesante pentru ABC Data si de ce?
Michal Ruminski (MR): In lunile urmatoare, piata de distributie IT va fi dominata de dispozitive mobile cum sunt tabletele, smartphone-urile si ultrabook-urile. Producatorii estimeaza un numar de 4 milioane de smartphone-uri vandute in Polonia in 2011 si se asteapta ca acest numar sa creasca in 2012. In aceasta zona, ultrabook-urile sunt promitatoare. Pretul lor va continua sa scada pe masura ce tehnologia devine mai avansata si mai raspandita, fapt care se traduce prin cresterea vanzarilor. De asemenea, ne asteptam sa observam o crestere a cererii pentru modele de tablete entry.

CE: Care sunt conditiile de piata pentru tarile in care opereaza ABC Data? Cum le vedeti dezvoltarea in 2012?
MR: Perspectiva pentru piata de distributie IT in 2012 este strans legata de situatia macro-economica. Ne gasim intr-o pozitie destul de confortabila, pentru ca tarile despre care discutam au rata de crestere mai mare decat in restul Europei. Conform datelor FMI, in 2011 produsul intern brut in tarile din CEE era de peste 4%, in comparatie cu 1.6% aferent zonei Euro. Aceasta situatie ar trebui sa ne ajute in extinderea business-ului. De fapt, planurile noastre pentru lunile urmatoare includ extinderea regionala. Pana la sfarsitul lui 2012, vom fi prezenti in tari a caror populatie insumata va depasi 100 milioane oameni, incluzand 10 culturi diferite, 10 sisteme legale si 8 monede de schimb. Ne dezvoltam si profilul de exportator, ABC Data livrand deja produse in peste 30 de tari.

CE: Care sunt in prezent cele mai mari provocari pentru afacerile ABC Data?

MR: (…)Dupa o intrare reusita pe piata din Lituania, unde avem o cota de piata de 15% numai dupa un an si in Romania, unde suntem al doilea distribuitor, am stabilit in decembrie 2011 si contactele pentru Letonia si Estonia. Ambele tari sunt deosebit de interesante din perspectiva business-ului. O alta provocare este noul nostru brand proprietar: Colorovo. Lansat in 2011, acesta detine peste 300 de consumabile compatibile cu echipamente de printing ce apartin unor producatori cum ar fi: Canon, HP, Epson si Brother. Prezent pe piata de doar cateva luni, Colorovo este in topul marcilor de consumabile distribuite de ABC Data, iar succesul sau ne-a convins sa extindem acest proiect si sa aducem categorii noi de produse pe piata. In cele din urma, am putea fi afectati de continua consolidare a distribuitorilor in regiunea CEE. (…)

CE: Care este baza actuala de clienti ABC Data? Cum planuiti sa o dezvoltati in 2012?
MR:
In prezent, ABC Data este liderul distributiei IT in Europa Centrala si de Est. Lucram cu 16.000 de reselleri. In ce priveste extinderea bazei de clienti, ne axam pe doua directii: ne perfectionam in mod continuu portofoliul si muncim pentru a ne imbunatati colaborarea cu dealerii, iar pe de alta parte, incercam sa atragem alti furnizori. Comunicarea cu clientii este sustinuta de instrumente online dedicate. Astfel, avantajul nostru competitiv este reprezentat de sistemul Interlink, dezvoltat de ABC Data – in prezent, este cea mai populara platforma B2B din distributia IT. Sistemul este capabil sa gestioneze toate etapele unui proces de tranzactie: de la plasarea comenzilor, verificarea stocurilor, informatii despre plati si monitorizarea liniilor de credit si pana la retururi si distribuirea electronica a facturilor. Sistemul este functional in pietele in care suntem prezenti, asigurand suport in limba si moneda locala. Peste 90% dintre comenzile plasate la ABC Data sunt procesate de Interlink. Capacitatea de logistica ne permite sa livram produsele in 24 de ore si zilnic procesam peste 10.000 de livrari.

CE: Care sunt obiectivele strategice de business ale ABC Data in urmatoarele 12 luni?
MR:
Focusul este reprezentat de expansiunea regionala si dezvoltarea brandurilor proprii. De asemenea, lucram pentru consolidarea rapida a canalelor e-commerce. In Europa de Vest, comenzile online reprezinta 10% din vanzarile pe retail, in Polonia procentul fiind de 3%. Cu siguranta in acest sector este mult de lucru.

CE: Cum credeti ca se va schimba si dezvolta in 2012 canalul de distributie EMEA?
MR:
(…)Pe masura ce trece timpul, tot mai multi clienti se intorc la magazinele online, acestea crescand foarte rapid. In 2011, strategia optima pentru afaceri implica un magazin online si o retea de puncte localizate de vanzare, de unde produsele comandate puteau fi ridicate. Si in 2012, acest model va fi dominant, cerand distribuitorilor sa furnizeze intreaga logistica si suportul administrativ pentru aceste tranzactii. Ne asteptam sa fim martorii unei consolidarii a pietei de distributie IT, impulsionata de o incetinire economica. Aceasta situatie genereaza oportunitati unice pentru jucatorii de piata mari si agili, asa cum este ABC Data.

CE: Cat de increzator sunteti privind cresterea vanzarilor in 2012?
MR:
Obiectivul nostru este sa avem cea mai rapida crestere teritoriala in Europa. Analistii au prezis o rata de crestere a sectorului IT in tarile din CEE care va intrece rata de crestere a PIB-ului, atat pe termen scurt si cat lung. Viitoare infuzii cu fonduri europene ar putea intensifica acest proces, permitand guvernelor sa faca investitii in proiecte publice. Investitiile in IT sunt estimate la o crestere de 7.8% in Polonia, 12.7% in Romania si 15% in Bulgaria.

CE: Cum vedeti dezvoltatea canalului de distributie in piata? Se schimba rolul distribuitorului si daca da, cum anume?
MR:
Rolul distribuitorului evolueaza. Pana de curand, cuvintele “distribuitor IT” redau imaginea unui mod eficient de a muta cutiile la scara larga. Astazi, un distribuitor competitiv, cum este ABC Data, este inainte de toate un partener strategic care exploateaza reteaua si isi foloseste expertiza in afaceri pentru a-si ajuta vendorii sa-si stabileasca si sa-si consolideze pozitia pe piata. Distribuitorul furnizeaza o selectie de servicii customizate care includ: analiza de piata, politica de pret, strategii de marketing si vanzari, suport activ in canalul de distributie, activitati de PR, marketing si activitati eficiente de logistica.

De asemenea, ABC Data furnizeaza servicii cu valoare adaugata, care necesita intelegerea in profunzime a parametrilor tehnici si functionali si abilitatea de a integra produse si servicii de baza in solutii complexe pentru clienti specifici. Exista o cerinta de a oferi suport financiar si contabil pentru furnizori si clienti. In zilele noastre distribuitorul are de multe ori rolul de partener bancar, manager de risc sau intermediar financiar. (…)

· Interviul complet realizat cu Michal Ruminsky, Presedintele Consiliul Director ABC Data, poate fi accesat la adresa: //www.channelemea.com/spip.php?article5009.

Bucuresti, 13.02.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.