Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interactiunea brandurilor cu consumatorii se muta in zona de mobile

Saatchi & Saatchi X, compania de BTL şi Shopper Marketing a grupului Centrade Saatchi & Saatchi, pune un accent tot mai mare, în strategia sa pe termen lung, pe zona de mobile marketing, cu precădere pe segmentul de aplicaţii. Oferirea de soluţii utile clienţilor este tot mai importantă, motiv pentru care Saatchi & Saatchi X a alocat, în 2012, un buget de peste 60.000 de euro dezvoltării acestei zone.

Marketingul pe mobil devine tot mai important pentru companii, în contextul creşterii pieţei de smartphone-uri şi a apetenţei sporite a consumatorilor pentru acest tip de telefoane. Companiile nu se mai rezumă la definiţia tradiţională a marketingului mobil, anume simple simple promoții prin SMS, reclame în versiunile site-urilor pentru display-uri mici, ci caută soluții prin care sa interacționeze cu clienții lor prin intermediul aplicațiilor mobile dedicate.

În ultimul an, tot mai mulți români și-au dorit, mai mult decât să vorbească la telefon, să aibă acces la o întreagă lume virtuală, indiferent de locul în care se află, să poarte cu ei o întreagă experiență multimedia. Acest fapt s-a văzut în creșterea numărului de aplicații și soluții mobile dedicate segmentului de business.

Segmentul de dezvoltare de aplicaţii pentru zona de business reprezintă, de altfel, şi una dintre cele mai importante tendinţe în marketing.

“Ținând seama de acest trend noi, vedem o creștere accelerată și o mutare a interacțiunilor brandurilor cu consumatorii lor în zona de mobile, aceasta fiind una din direcțiile noastre de dezvoltare”, a explicat Mona Opran, Managing Director Saatchi & Saatchi X.

Soluțiile oferite de către Saatchi & Saatchi X în zona de Mobile şi Digital se situează în zona de aplicaţii “tailored”, adaptate la nevoia clientului, care pun la un loc brandul și clientul.

“Saatchi & Saatchi X nu îmbrăţişează ideea de import a unor soluţii la cheie existente pe pieţe externe, acestea neavând elementul de localizare necesar pentru asigurarea succesului”, mai spune Mona Opran.

Drept dovadă, Saatchi & Saatchi X a dezvoltat recent prima aplicație mobilă a unui serviciu de utilități publice din Romania, MyEnel, care s-a bucurat de un succes enorm în rândul utilizatorilor de smartphone-uri. Aplicaţia este disponibilă atât pentru terminalele Apple, cât şi pentru cele cu sistem de operare Android.

„Prin lansarea acestei aplicaţii, am dorit să aducem pe ecranul telefonului informaţiile importante de care un client Enel are nevoie: date despre plăţi, facturi şi evoluţia consumului. În plus, utilizatorii aplicaţiei pot transmite acum indexul de consum direct de pe telefon, aceasta fiind o funcţionalitate foarte bine primită de către posesorii de smartphone-uri”, a explicat Gabriel Sora, Head of Mobile Marketing Saatchi & Saatchi X.

Numărul de descărcări a depășit așteptările, aceasta situându-se pe prima poziție în secţiunea din Apple App Store, câteva săptămâni la rând.

De asemenea, printre proiectele de anul acesta se numără și aplicația de mobil dezvoltată pentru AXA Asigurări, prima care conectează două telefoane ale părinților, pentru a administra programul copilului/copiilor, aplicație asociată unui produs AXA Asigurări, Star Protector.

O altă premieră marca Saatchi & Saatchi X o reprezintă Metro Touch, primul sistem la nivel național de e-couponing pentru un retailer. Sistemul este compus dintr-o reţea de 26 de infokiosk-uri, câte unul în fiecare magazin Metro, și un sistem central de management al cupoanelor și al promoțiilor. Infokioskul le permite clienților să aleagă între promoțiile personalizate pe baza istoricului de cumpărături și să imprime cuponul respectiv.

Dincolo de aplicaţiile utilitare, tendinţele pe care le întrevede Saatchi & Saatchi X pentru anul următor, şi pentru care sunt derulate investiţii în acest moment, sunt reprezentate de mobile-couponing, loializare şi mobile payments.

„În ceea ce priveşte soluţiile de mobile-couponing, pe baza experienţei căpătate cu Metro Touch, dorim să mergem mai departe cu personalizarea şi cu interactivitatea şi să aducem primul sistem real de couponing pe telefonul mobil”, a mai declarat Gabriel Sora.

Soluţiile de loializare sunt ideale pentru zona FMCG. În contextul în care se vorbeşte din ce în ce mai mult despre prezenţa în social media a brandurilor, dar încă destul de puţin despre această prezență prin intermediul telefonului mobil, Saatchi & Saatchi X vede această zonă drept una de interes în următorul an.

„Nu în ultimul rând, plăţile prin intermediul telefonului mobil reprezintă o mutare naturală, pe care noi estimăm ca anul viitor să o vedem implementată pentru unul dintre clienții noștri”, a mai spus Gabriel Sora.

Bucuresti, 06.12.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.