Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interactiune inteligenta – sistemele Audi

Este siguranta pasiva un domeniu al ingineriei auto in care nu a mai ramas nimic de inventat? In niciun caz. Audi utilizeaza gandirea inovatoare pentru a dezvolta in continuare acest domeniu. Inginerii de la Ingolstadt si-au concentrat atentia indeosebi pe centurile de siguranta, airbaguri si tetiere. Aceste componente interactioneaza inteligent in cadrul modelelor precum A4, A5 si Q5 pentru a oferi o protectie maxima ocupantilor in timpul unui accident.

In conditiile actuale de trafic, coliziunile din spate reprezinta un tip de accident frecvent, in special in zonele urbane. Acest tip de impact survine de obicei la viteze situate intre 15 si 50 km/h, de exemplu la semafor. In aceste situatii, spatarul scaunului se deplaseaza cu o viteza intre 7 si 25 km/h. In cazul in care capul este proiectat violent in spate in loc sa fie mentinut pe aceeasi linie cu toracele, victima sufera frecvent leziuni cervicale, care necesita adesea tratament costisitor si de durata.

Ocupantii unui automobil Audi sunt mai protejati in cazul unei astfel de coliziuni

Scaunele si tetierele sunt proiectate special pentru impacturile din spate. Forma cadrului spatarului, un suport pentru spate rezistent si un strat de spuma ce absoarbe energia permit coborarea usoara a spatelui in spatar, astfel incat capul sa fie retinut ceva mai devreme de tetiera puternica din spatele acestuia. In cazul coliziunilor grave din spate, sunt declansate dispozitivele de tensionare ale centurilor de siguranta ale modelelor A4, A5 si Q5, pentru a optimiza pozitia ocupantilor.

Audi utilizeaza sistemul sau integral de tetiere la majoritatea modelelor. Marca a primit deja calificativul de varf, „Bine”, la testele independente efectuate, inclusiv de catre prestigiosul grup international de asigurari pentru prevenirea leziunilor cervicale IIWPG, specializat in prevenirea acestui tip de leziuni. In Germania, asociatia ADAC si revistele auto de varf au ajuns la concluzii similare, ca si institutul american de asigurari pentru siguranta pe autostrada, IIHS.

Printre accidentele grave din trafic, coliziunile frontale raman cele mai frecvente, cu o pondere de 50%. Din fericire, acest tip de accident nu mai este cel mai periculos, din moment ce zonele de deformare, sistemul de directie de siguranta, coloanele, centurile de siguranta si airbagurile au redus foarte mult pericolul producerii acestuia. Dar Audi nu s-a limitat la solutiile existente, dezvoltand un sistem adaptiv de retinere pentru modelele de serie A4, A5 si Q5. Acesta asigura protectia maxima posibila pentru ocupantii de diferite talii; gravitatea accidentarilor este redusa in special in cazul persoanelor de talie mai mica, mai usoare. Inginerii proiectanti de la Audi au armonizat intre ele subsistemele, intr-o retea inovatoare, de inalta precizie. In cadrul acestor avansuri tehnologice au beneficiat si de rezultatele cercetarii interne privind coliziunile, desfasurate de catre AARU (Unitatea Audi de cercetare a accidentelor.

Sursa: Porsche Romania / Scorpion

Bucuresti, 13.11.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.