creative night talks

INOVAȚIE: O poveste adevărată din Himalaya devine program de lucru pentru echipe

Cele mai des întâlnite probleme în interiorul echipelor, potrivit studiilor, sunt leadership-ul și implicarea oamenilor la realizarea unor obiective comune, comunicarea, gestionarea crizei și motivația.

Larisa Ghițulescu, antreprenor în comunicare creativă, la bază jurnalist, și Romeo Crețu, dezvoltator de oameni (trainer, coach și consultant), au construit un program care să contribuie la rezolvarea unor astfel de momente de echipă din business, organizații non-profit, sport, servicii publice și politică. Programul se numește Summiteers – The Leadership Experience și pleacă de la o situație reală care s-a petrecut în Himalaya, pe unul dintre cei mai periculoși munți de 8.000 de metri din lume.

Pe scurt, în primăvara lui 2008, zece alpiniști din colțuri diferite ale lumii, cu experiențe, profesii, stiluri de viață, obiective și culturi foarte diverse, au creat extrem de rapid o echipă pentru a încerca salvarea un camarad. Era vorba despre spaniolul Iñaki Ochoa de Olza aflat în hemipareză în urma unui atac cerebral, pe fața sudică a Muntelui Annapurna (8.091m), la 7.400 metri altitudine. La această altitudine, organismul poate supraviețui doar câteva zile; cantitatea de oxigen este de trei ori mai scăzută față de nivelul mării, iar temperatura atinge cote negative extreme. Toți alpiniștii din echipă și-au asumat faptul că își pun viața în pericol în această operațiune.


Summiteers pune în practică ceea ce Romeo a experimentat în relația cu companiile și managerii, pe de o parte și ceea ce Larisa a învățat pe teren, ca jurnalist de business, manager și consultant în comunicare și de criză, dar și cunoscător al alpinismului de altitudine, pe de altă parte.

„Am întâlnit peste 300 de definiții despre Leadership. Noi ne-am oprit la una singură când am gândit acest program. «A merge». Atât. Leadership-ul este despre a merge cu echipa ta. Pentru că nimeni nu poate fi perfect, dar o echipă ar putea fi”, explică Romeo Crețu.

„Acesta este și principalul mesaj al poveștii de pe Annapurna. Alpiniștii sunt deseori comparați cu o haită de lupi. Mulți sunt singuratici, individualiști, dar când se întâlnesc în condiții foarte grele, când sunt strigăte și moarte, ei se adună și devin puternici împreună”, completează Larisa Ghițulescu, care în ultimii ani a colaborat cu diverși alpiniști; printre ei și Denis Urubko, unul dintre cei mai puternici și inovatori alpiniști de altitudine din toate timpurile.

„Acest spirit al haitei unite de valori și motivații puternice este acel ceva atât de rarisim la baza muntelui, în viața cotidiană, după care tânjesc tot mai multe companii, organizații și indivizi. De aici, ideea acestui program”.

Summiteers este potrivit acelor echipe de lucru – indiferent de domeniu –, care sunt ghidate de valori și viziune, echipe care-și pun oamenii pe primul loc în traseul pe care-l parcurg.

Când era antrenor la echipa de fotbal FC Barcelona, Pep Guardiola a ales povestea de pe Annapurna pentru a-și motiva jucătorii înaintea unui meci important. Povestea s-a transformat într-un film documentar, Pura Vida/The Ridge, produs în Spania în 2012, în coproducție cu TVE, televiziunea publică spaniolă. Documentarul, cu nenumărate distincţii internaţionale, a fost difuzat la TV și proiectat în mai multe ţări din Europa şi în Japonia pe marile ecrane. În România, a fost difuzat la Discovery Channel în decembrie 2015.

Summiteers deține în exclusivitate dreptul de a utiliza Pura Vida/the Ridge în scop educațional. Programul a fost creat plecând de la situațiile și mesajele din film și urmează aceiași pași ca montaniarzii înaintea și în timpul unei expediții: pregătire, implementare, monitorizare. Summiteers este recomandat echipelor cu 10-50 de oameni și are trei formate: Summit (Premium), High-Camp (Gold) și Base-Camp (Silver).

Mai multe informații, aici: https://www.larisaghitulescu.ro/summiteers/.

Despre autorii programului:

Larisa Ghițulescu și Romeo Crețu au lucrat prima oară împreună la începutul anilor 2000. Larisa urma un program de Master în Management în cadrul Universității București, unde Romeo era cadru didactic asociat. El a îndrumat-o atunci pe Larisa în cercetarea în domeniul Leadership-ului, “De ce managerii fac lucrurile bine, iar liderii fac lucrurile bune” (2002), care a stat la baza lucrării ei de dizertație. Așa s-a înfiripat interesul lor comun pentru Leadership și ceea ce Summiteers este astăzi.

Larisa Ghițulescu:
·    Antreprenor în comunicare creativă, la bază jurnalist. Construiește, de la zero, proiecte în domenii precum: leadership, jurnalism, expediții în Himalaya, educație;
·    Montaniard: În 2012, a făcut parte dintr-o expediție germano-română în Himalaya, Nepal, pe Muntele Chulu Far East (la Nord de Annapurna), unde a atins altitudinea de 6.000m, fără oxigen artificial;
·    În ultimii cinci ani a colaborat cu diverși alpiniști; printre ei și Denis Urubko (triplă cetățenie – Rusia, Polonia, Italia), unul dintre cei mai puternici și inovatori alpiniști de altitudine din toate timpurile;
·    Jurnalist: Are background solid în jurnalismul de business (Business Media Group, AdMaker, Ziarul Financiar și Business Magazin, Money Express). O selecție de articole, aici. ;
·    Storyteller: Cazuistică bogată în storytelling de afaceri. A intervievat, de-a lungul activității, peste 100 de decidenți în business (antreprenori, CEO-s, top și middle manageri). A realizat, în exclusivitate pentru România, interviuri cu John Kotter, expert în Leadership și Transformare la nivel mondial și Philip Kotler, părintele Marketingului;
·    Manager și consultant: Șapte ani de experiență în managementul comunicării – ex. Director de Comunicare la TVR; Consilier în Guvernul României – Cabinetul Dacian Cioloș (portofoliul Fondurilor Europene) ;
·    Instructor – Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (Universitatea București) ;

Romeo Crețu:
·    Dezvoltator de oameni – trainer, coach, consultant, psihoterapeut și autor – dedicat lucrului cu oameni și companii care doresc să obțină rezultate sănătoase pe termen lung;
·    Trainer: De peste 20 de ani dezvoltă și susține programe de training pentru sute de oameni anual. Cele mai livrate programe de pregătire sunt cele de schimbare de obiceiuri, vânzări, relaționarea cu clienții, comunicare, gestionarea conflictelor și team building-uri. Este trainer acreditat CNFPA;
·    Coach: Oferă suport în programe de business și life coaching pentru zeci de oameni pe an. Este coach acreditat EuCF și ANC;
·    Consultant: Oferă consultanță pentru implementarea politicilor și procedurilor de resurse umane;
·    Psihoterapeut: Oferă suport oamenilor pentru a-și înțelege trecutul, a trăi prezentul și a-și structura viitorul;
·    Autor: A publicat în 2001 primul studiu din România în domeniul motivației. A continuat apoi cu „Viața merită trăită – Ghid pentru viață în 42 de reamintiri” și „Gânduri primite și trimise mai departe”. Împreună cu Andy Szekely a creat setul de 2 CD-uri audio „16 obiceiuri care garantează rezultate”. În curând va apărea și setul de 4 CD-uri audio „Managementul timpului în practică” ;
·    Creator de proiecte: Romeo a dezvoltat și promovează proiectele Ora de Training, Obiective și Obiceiuri, Viața merită trăită și Maxima Zilei. ;

One Comment

  • Zelist Blog » Blog Archive » 23 – 29 martie 2017 – Saptamana in Social Media

    […] O poveste adevarata din Himalaya devine program de lucru pentru echipe […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *