Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Iniţiativa «Give Something Back to Berlin» a câştigat primul loc la Premiul de Inovaţie Interculturală 2016

BMW Group şi Alianţa Civilizaţiilor din cadrul Naţiunilor Unite (UNAOC) au distins iniţiativa germană

Bucureşti/München. Iniţiativa germană “Give Something Back to Berlin” (GSBTB / Oferă ceva Berlinului) a avut onoarea de a obţine primul loc în cadrul ediţiei din acest an a Premiului de Inovaţie Interculturală.

Zece proiecte sociale din lumea întreagă au fost nominalizate pentru premiul prin care Alianţa Civilizaţiilor din cadrul Naţiunilor Unite (UNAOC) şi BMW Group susţine conceptele interculturale inovatoare. În prezenţa Excelenţei Sale Nassir Abdulaziz Al-Nasser (Înalt Reprezentant al UNAOC) şi a lui Bill McAndrews (director de strategie pentru comunicare corporate în departamentul de comunicare corporate şi de piaţă a BMW Group), premiul a fost acordat cu ocazia celei de-a şaptea ediţii a Forumului Global al Alianţei Civilizaţiilor din cadrul Naţiunilor Unite ce a avut loc la Baku (Azerbaidjan). Iniţiativa berlineză a reuşit să se impună dintr-un total de aproape 1.000 de înscrieri din 120 de ţări, convingând juriul independent format din şase membri ai unor instituţii de învăţământ intercultural renumite la nivel internaţional.

Proiectul german a câştigat Premiul de Inovaţie Interculturală 2016


În numele comunităţii “Give Something Back to Berlin”, fondatorul Annamaria Olsson a primit premiul, care a fost recompensat şi cu un cec în valoare de 40.000 de dolari. În 2013, jurnalista suedeză, care recent devenise rezident în Berlin, a avut ideea spontană pe care a dezvoltat-o într-un proiect de platformă şi reţea care mobilizează şi permite nou-veniţilor în Berlin să-şi canalizeze timpul, energia şi experienţa în proiecte sociale şi activitate în comunitate. Obiectivul este acela de a crea puncte de întâlnire pentru comunităţi care în mod normal nu interacţionează unele cu altele. Concret, GSBTB lucrează pe trei niveluri: ei trimit voluntarii dornici la ONG-urile locale din oraş, acţionează ca un catalizator unde oamenii se reunesc pentru a dezvolta noi idei şi iniţiază şi propriile proiecte GSBTB. GSBTB susţine şi realizează numeroase proiecte cu comunităţile de refugiaţi din Berlin, având astfel o contribuţie semnificativă la integrarea sustenabilă şi înţelegerea interculturală. Cei care şi-au părăsit ţările de origine sunt nu doar beneficiari, ci devin şi o parte integrantă a comunităţii Give Something Back to Berlin.

“În numele comunităţii GSBTB, aş vrea să mulţumesc BMW Group şi UNAOC pentru acest premiu special. Datorită susţinerii multifaţetate, putem să ne profesionalizăm, în mod sustenabil, platforma şi proiectele. Acest premiu este şi o recunoaştere a efortului neobosit depus de voluntarii noştri. Fără ei şi mulţi alţii, «Give Something Back to Berlin» nu ar fi devenit un loc de întâlnire important pentru atât de mulţi oameni din lumea întreagă”, a spus Annamaria Olsson, fondatorul GSBTB.

Premiul de Inovaţie Interculturală susţine sustenabilitatea proiectelor sociale
În fiecare an, cu începere din 2011, BMW Group şi UNAOC au acordat Premiul de Inovaţie Interculturală unui număr de zece proiecte sociale inovatoare care au promovat dialogul şi înţelegerea interculturale, având astfel o contribuţie vitală la prosperitatea şi pacea în societăţile globale. Acest model unic de cooperare, care există între sectorul privat şi UNAOC, are un impact important pentru că, datorită competenţelor acestora, ambii parteneri pot să asigure sustenabilitatea proiectelor pe care le selectează.

Pe o perioadă de un an, echipa “Give Something Back to Berlin” şi ceilalţi nouă finalişti primesc servicii complete de consultanţă din partea BMW Group şi UNAOC: pe lângă programul de formare şi de consolidare a capacităţilor ce acoperă subiecte precum strategia sau planificarea, ele sunt acceptate şi în reţeaua exclusivă a “liderilor interculturali”, profitând astfel de reţelele extinse ale celor doi parteneri globali.

“Suntem încântaţi că o iniţiativă din Berlin va fi câştigătoarea Premiului de Inovaţie Interculturală în acest an. Împreună cu UNAOC, oferim «Give Something Back to Berlin» sprijinul nostru orientat în mod specific în dezvoltarea unui model de afacere. Cooperarea cu un proiect start-up social orientat spre viitor este o onoare pentru BMW Group şi aşteptăm cu nerăbdare un schimb reciproc de informaţii”, a explicat Bill McAndrews, director de strategie pentru comunicare corporate în departamentul de comunicare corporate şi de piaţă a BMW Group.

Cei zece finalişti din acest an sunt (în ordine alfabetică):
The Blessing Basket Project – Artisan&You (SUA)
The Coexist Initiative – Girls Education Equity Project (Kenya)
Give Something Back to Berlin e.V. – Give Something Back to Berlin (Germania)
International Council for Cultural Centers – Bread Houses Network (Bulgaria)
On Our Radar – From the Margins to the Front Page (Marea Britanie)
Red Dot Foundation – Safecity (India)
Routes 2 Roots – Exchange for Change (India)
Shine a Light – CanalCanoa (Brazilia/SUA)
SINGA – SINGA Kiwanda (Franţa)
Unistream – Educating Tomorrow Leaders Today (Israel)

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.