Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Infograficul #13 HumanGraphExperience, cu tema Following Facebook Brands:

Starcom MediaVest

Love or Interest?, lansat de Starcom si iLeo

Starcom MediaVest și iLeo au lansat cel de-al treisprezecelea infografic parte din seria HumanGraphExperience, care sumarizează rezultatele studiului “Following Facebook Brands: Love or Interest?”. Infograficul arată că aproape jumătate dintre concursomanii care urmăresc brand-urile pe Facebook nu au intenția de a le cumpăra. Totodată, ei preferă în cea mai mare măsură activările care nu implică mult efort: competițiile like&share fotografie + câștig (80%), competiții like + câștig (66%), competiții răspuns + câștig (52%), accesează aplicația + câștig (59%), creează conținut audio/video + câștig (3%).

Studiul “Following Facebook Brands: Love or Interest?” a vizat 968 de respondenți ai unui online survey. Obiectivul studiului a fost acela de a identifica modul în care fanii paginilor de brand de pe Facebook interacționează cu brand-urile urmărite. Eșantionul este reprezentativ pentru populația de utilizatori de Facebook din România.

Fani dedicați. Concursuri. Concursomani.

Infograficul arată că cea mai frecventă formă de interacțiune a utilizatorilor cu brand-urile pe Facebook sunt concursurile, o activitate mult mai răspândită decât cele de sharing/comment/events participation specifice socializării din rețele.

În același timp, în ciuda faptului că sunt mai deschiși față de activități interactive, adolescenții (13-17 ani) nu sunt interesați într-o mare măsură de concursuri. O explicație pentru acest fenomen este faptul că acordă o atenție specială imaginii personale, preferând să citească postări amuzante și să dea like-uri.

Există categorii în care numărul fanilor dedicați este depășit de cel al fanilor interesați de concursuri (dulciuri & snack-uri, băuturi răcoritoare și bere). Totuși, concursomanii sunt cei care răspândesc mesajul brand-ului pe Facebook într-o măsură mai mare decât fanii dedicați, aceștia fiind mai degrabă interesați de postările informative ale brand-urilor. Astfel, mesajul de brand ajunge să fie propagat de fani interesați de beneficii materiale, utilizatori care susțin chiar și brand-uri care sunt în competiție. În fața altor utilizatori de Facebook își pierd așadar credibilitatea.

“În acest moment, ducem o luptă a relevanței în comunicarea digitală. Tool-urile actuale nu iti mai permit sa ajungi la zeci sau sute de mii de oameni prin social media fără să plătești. De aceea, miza este să îți găsești publicul țintă (în cazul de față, fanii adevărați ai brand-ului) și să le oferi șansa să vorbească cu și despre tine”, a declarat Matei Psatta (Head of Social Media & Strategic Planning, iLeo).

Profilul concursomanului

Aparent utilizator de Facebook normal, în realitate folosește această rețea de socializare ca pe un mijloc de a participa la cât mai multe concursuri. In medie, un concursoman distribuie peste 20 de postari pe zi, recordul fiind de 35. Nu are preferințe față de brand-uri și nici nu manifestă loialitate. Uneori o întreagă familie s-ar implica în concursuri pentru a maximiza șansele de câștig.

Intr-o saptămână obișnuită, concursomanul participa de la 4 până la 60 de concursuri și se laudă pe Facebook cu câștigurile lui (dând share la postările care îl desemnează câștigător). Unii dintre concursomani chiar se străduiesc să-și consolideze profilurile (ajungând până la 2000 de prieteni și chiar follower-i), dar conținutul pe care îl distribuie are în medie între 0 și 3 like-uri.

“Pentru cei mai mulți dintre utilizatorii de Facebook, interacțiunea cu un brand este printre factorii principali care determină cumpărarea acestuia, interacțiune manifestată cel mai adesea prin like-uri sau participarea la concursuri. Concursurile însă nu atrag întotdeauna o participare de calitate, pentru anumite categorii numărul celor interesați de premii depășind numărul celor interesați de brand. Pe baza studiului ‘Following Facebook Brands: Love or Interest?’ am reușit să identificăm niște modalități concrete de a evita acest lucru”, a declarat Rodica Mihalache (Head of Consumer & Business Insights, Starcom MediaVest).

In februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria HumanGraphExperience cu intenția de a oferi informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori și brand-uri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piață. Compania Starcom a valorizat întotdeauna insight-ul puternic de consumator, de aceea monitorizează în mod constant comportamentul emergent al diferitelor grupuri de consumatori pentru a putea planifica comunicarea brand-ului în cel mai important spațiu – mintea consumatorului.

Seria de infografice este o inițiativă pe termen lung și reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenției.

Găsiți mai multe detalii în HumanGraphExperience-ul atașat, dar și pe conturile noastre de Facebook și Pinterest. Contactați-ne cu încredere pentru informații suplimentare.

Bucuresti, 16.04.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.