Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Industria Internetului ofera consumatorilor control mai bun

si transparenta asupra publicitatii targetate comportamental online

Organizatiile din industria publicitatii online si organismele de auto-reglementare s-au intalnit la finalul saptamanii trecute pentru a finaliza lansarea Aliantei Europeane de Advertising Digital (EDAA- European Digital Advertising Alliance) care va administra un sistem inovativ si revolutionar de auto-reglementare pentru publicitatea targetata comportamental (OBA). Acest sistem furnizeaza internautilor un nivel de transparenta si control al publicitatii targetate comportamental fara precedent.

Elementul de transparenta este asigurat de o pictograma universal recunoscuta – „Optiuni” (“AdChoices” in limba engleza) care va aparea atunci cand sunt colectate date in scop de livrare a publicitatii targetate comportamental de catre terti (third party). Atunci cand se acceseaza pictograma, utilizatorului ii vor fi prezentate informatii clare si usor de inteles despre publicitatea targetata comportamental.

Totodata pictograma va furniza utilizatorilor mecanisme de control asupra publicitatii targetate comportamental si prin intermediul site-ului Your Online Choices (www.youronlinechoices.eu). Acest site acopera deja 16 tari din UE/EEA si include de asemenea o functionalitate care ofera utilizatorilor posibilitatea de a bloca publicitatea targetata comportamental, in cazul in care acestia doresc acest lucru. O caracteristica importanta a acestui proiect este ca reprezinta un angajament la nivelul intregii industrii, sustinut de sistemul de gestionare a reclamatiilor administrat de Alianta Europeana a Standardelor de Advertising (EASA), un sistem independent bine pus la punct, recunoscut la nivel mondial si oferit gratuit utilizatorilor.

Sistemul de auto-reglementare pentru publicitatea targetata comportamental vine in sprijinul cerintelor legislatiei actuale privind transparenta si controlul confidentialitatii online si asigura aceste 2 aspecte prin mecanismul inovativ si contextual care imbunatateste considerabil posibilitatea de manifestare a preferintelor userului, fata de abordarea de pana acum care putea fi deranjanta pentru acesta. Aceasta initiativa este parte a pachetului de masuri de reglementare si auto-reglementare a industriei, care, per ansamblu, asigura conformitatea cu legislatia revizuita implementata la nivel national in toate tarile din UE si EEA.

Industria Europeana s-a angajat impreuna cu numeroase companii si organizatii interesate de sistemul de auto-reglementare sa il dezvolte si imbunatateasca in mod continuu. Grupul de lucru pe „Articolul 29”, care s-a intrunit saptamana trecuta, este una dintre aceste organizatii direct interesate in OBA. IAB continua colaborarea cu grupul de lucru pe acest proiect pentru dezvoltarea de abordari inovative care sa poata furniza utilizatorului instrumente specifice pentru asigurarea confidentialitatii actiunilor online.

Bucuresti, 12.12.2011

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.