Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Industria FMCG a crescut în primele 9 luni ale anului influențată în principal de rata inflației

GfK logo

În primele 9 luni ale acestui an, familiile din România au cheltuit cu 6,4% mai mulți bani pentru bunurile de larg consum comparativ cu perioada similară a anului trecut. Majorarea prețurilor este responsabilă de cea mai mare parte din această evoluție. Conform Eurostat, inflația pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și în acest context, volumele cumpărate s-au majorat cu aproape 2%, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț, așa cum s-a întamplat anul trecut.

60% dintre cumpărăturile românilor pentru acasă sunt făcute în magazinele de comerț modern

Formatele moderne de comerț au reușit să își consolideze și mai mult poziția dominantă pe piață și dețin în prezent aproape 60% din totalul cumpărăturilor destinate consumului casnic. Românii au cumpărat mai des din aceste canale și au cheltuit sume mai mari la un act de cumpărare.

Dintre canalele de comerț modern, hipermarketurile rămân în continuare destinația principală pentru cumpărăturile familiei, însă continuă să piardă teren în detrimentul celorlalte formate.

GfK logo

Supermarketurile, în schimb, au cea mai dinamică creștere în cotă de piață în perioada ianuarie-septembrie 2018. Frecvența de cumpărare a crescut cel mai mult în acest tip de format de comerț modern – cu 6% față de perioada ianuarie-septembrie 2017.

Magazinele de tip discount au avut a doua cea mai mare creștere a cotei de piață. În spatele acestei evoluții stau în principal sumele mai mari cheltuite la un act de cumpărare. În medie, o familie lasă 42 de lei la o vizită în aceste formate.

Și magazinele moderne de proximitate și-au consolidat poziția pentru cumpărăturile casnice. Aceste magazine au fost alese de aproape 4 din 10 familii pentru cumpărăturile pentru acasă, cu 15% mai multe decât anul trecut. Creșterea numărului de cumpărători din aceste magazine vine și ca urmare a nivelului ridicat al expansiunii care a continuat și pe parcursul primelor 9 luni din acest an.

Toate segmentele mari de categorii de bunuri de larg consum au înregistrat creșteri

Din perspectiva cumpărăturilor pentru acasă, toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri. Lactele au înregistrat cea mai dinamică evoluție (+9%), urmate de produsele pentru îngrijirea locuinței (+7.5%) și produsele de îngrijire personală (+7.4%). O creștere mai modestă au avut alimentele – atât cele ambalate, cât și cele proaspete, cum ar fi fructele, legumele, carnea, produsele de panificație etc., dar și băuturile – incluzând atât băuturile alcoolice, cât și pe cele non-alcoolice.

Mărcile proprii își cresc ușor ponderea în consum

În ceea ce privește ponderea mărcilor private în consum, ele au înregistrat o creștere ușoară și au ajuns la 15%. Aceasta după ce în ultimii doi ani au fost mai degrabă stagnante.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.