Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

GfK – Climatul de consum în Europa: Incertitudinea afectează atitudinea consumatorilor

Rezultatele studiului GfK privind climatul de consum în Europa pentru al treilea trimestru din 2016

Nuremberg, 20 octombrie 2016 – Principala problemă transnațională din al treilea trimestru, mai ales de la începutul acestuia, a fost decizia britanicilor de a părăsi UE.

În rest, discuțiile din fiecare țară europeană în parte au fost dominate de subiecte specifice țării. Așteptările economice și cele privind veniturile, dar și indicatorii privind tendința de cumpărare nu au evoluat uniform în spațiul european. Per total, climatul de consum pentru EU28 a scăzut de la 13,1 puncte la 12,3 puncte din iunie până în septembrie 2016.


Începutul celui de-al treilea trimestru a fost marcat de decizia Marii Britanii de a părăsi UE de la sfârșitul lunii iunie. În aproape toate țările europene și, bineînțeles, în special în Marea Britanie, încrederea consumatorilor și mai ale așteptările economice au scăzut, în unele cazuri chiar în mod dramatic. Climatul de consum pentru EU28 a scăzut de la 13,1 puncte în iunie la 10,0 puncte în iulie. Până în luna septembrie a crescut înapoi la 12,3 puncte. În august, discuțiile despre Brexit îşi pierduseră deja mult din intensitate în întreaga Europă. Au predominat alte teme specifice țărilor. Implicațiile Brexit-ului asupra stării consumatorilor europeni vor putea fi prevăzute cu certitudine numai după începerea negocierilor efective în apropiere de momentul ieșirii Marii Britanii.


În termeni economici, Europa are o evoluție pozitivă. Aproape toate țările raportează o creștere economică, în unele cazuri chiar la un nivel impresionant. Acest lucru este reflectat și de datele privitoare la șomaj. În majoritatea țărilor, procentul angajărilor este în creștere, iar cel al șomajului este în scădere. Totuși, aceste aspecte pozitive nu conduc la o creștere fundamentală în ceea ce privește așteptările economice și privind veniturile din rândul consumatorilor. De asemenea, nici tendința de cumpărare nu a fost întotdeauna în concordanță cu dezvoltarea economică generală din fiecare țară. În prezent par să joace un rol important alte probleme specifice țărilor, dar și factori psihologici generali și incertitudini fundamentale, precum continuarea războiului din Siria, atacurile teroriste din Franța și Germania, creșterea popularității partidelor de extremă dreapta la alegeri și în sondaje și viitoarele alegeri prezidențiale din S.U.A.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.