free download 78 travel guides written by experts

Inceput bun in noul an fiscal pentru BMW Group

• Veniturile concernului au crescut la 18,24 miliarde € în primul trimestru
• Profitul înaintea exerciţiului financiar a ajuns la 2,09 miliarde €
• Profitul brut al companiei a urcat la 2,17 miliarde €
• Profitul net BMW Group a ajuns la 1,46 miliarde €
• BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an 2014

Volumul vânzărilor, veniturile şi încasările din primul trimestru au crescut comparativ cu datele din anul anterior, subliniind poziţia pe care o deţine BMW Group: constructorul auto premium numărul 1 din lume.

Veniturile concernului au crescut cu 3,9%, la un total de 18,235 miliarde €, în primul trimestru al anului (2013: 17,546 miliarde €) pe baza datelor privind volumul vânzărilor. În ciuda nivelului ridicat de cheltuieli cu noile tehnologii, costurilor mai mari cu personalul şi competiţiei acerbe, profitul BMW Group înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 2,6%, la 2,090 miliarde € (2013: 2,038 miliarde €). Profitul brut al concernului (EBT) a urcat cu 8,1%, la 2,166 miliarde € (2013: 2,003 miliarde €), ceea ce înseamnă o rată brută a vânzărilor de 11,9%. Profitul net BMW Group a înregistrat un creştere cu 11,4%, la 1,462 miliarde € (2013: 1,312 miliarde €).

Numărul total de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate clienţilor din lumea întreagă a crescut cu 8,7% în primul trimestru, la un nou record – 487.024 de unităţi (2013: 448.200).

"BMW Group a înregistrat un start foarte bun în actualul an fiscal, cu noi recorduri pentru primul trimestru privind volumul vânzărilor şi profitul brut. Marja EBIT de 9,5% pe care a înregistrat-o segmentul auto ne menţine în partea superioară a intervalului 8-10% pe care dorim să-l obţinem", a declarat Norbert Reithofer, preşedintele Consiliului Director BMW AG, la München.

Segmentul auto: profitul brut a crescut la 1,64 miliarde €

Cererea bună pentru automobilele BMW Group a avut un impact pozitiv asupra veniturilor şi încasărilor segmentului auto din primele trei luni ale anului. Veniturile primului trimestru au urcat cu 4,1%, la 16,559 miliarde € (2013: 15,907 miliarde €). Ca urmare a investiţiilor substanţiale cu noile tehnologii, a competiţiei acerbe şi a costurilor mai mari cu personalul, EBIT a înregistrat exact acelaşi nivel ca anul trecut (1,580 miliarde €) şi a dus la o marjă EBIT de 9.5%. Profitul brut al segmentului a crescut cu 8,4%, la 1,643 miliarde € (2013: 1,516 miliarde €), ceea ce corespunde unei rate de retur a vânzărilor de 9,9%.

Marca BMW şi-a menţinut poziţia de lider mondial al segmentului premium şi în primul trimestru al anului şi, pentru prima dată în istorie, a vândut peste 400.000 de unităţi în primele trei luni ale anului fiscal. Vânzările la nivel mondial au urcat cu 12,3%, la 428.259 de unităţi (2013: 381.404). BMW Seria 3, Seria 5 şi Seria 6, precum şi BMW X5 sunt lideri de piaţă în segmentele respective.

Diferitele modele ale gamei BMW X au înregistrat creşteri semnificative în primele trei luni ale anului. Vânzările BMW X1 au urcat cu 14,8%, la 43.262 de unităţi (2013: 37.680), în timp ce BMW X3 a reuşit un salt de 10,9%, la 40.125 de unităţi (2013: 36.189). Noul BMW X5 continuă să se vândă foarte bine, cu o creştere de 13,8% în primul trimestru, la 31.025 de unităţi (2013: 27.274).

Şi BMW Seria 3 a avut parte de un alt trimestru de succes, vânzările totalizând 116.671 de unităţi (2013: 109.309; +6,7%). Un succes similar a fost obţinut de BMW Seria 5, care a înregistrat vânzări totale de 91.600 de unităţi (2013: 85.731; +6,8%). Îmbunătăţiri semnificative ale vânzărilor au fost înregistrate şi de BMW Seria 6, cu un salt de 33,2%, la 8.223 de unităţi (2013: 6.174). Nava-amiral BMW, Seria 7, a reuşit o creştere de 2,3%, la 12.670 de unităţi (2013: 12.390).

Cererea pentru BMW i3 continuă să fie una ridicată. În primul trimestru, la nivel mondial s-au vândut 2.022 de unităţi ale acestui automobil electric inovator, iar datele privind vânzările vor continua să crească în următoarele luni pentru că mai multe automobile vor deveni disponibile (un număr mare din maşinile produse până acum au fost livrate diferitelor pieţe în scop demonstrativ şi pentru showroom). Datele de vânzări pentru martie au fost de aproximativ 1.000 de unităţi. Creşterea producţiei pentru i3 a continuat conform programului în ultimele săptămâni şi zilnic sunt fabricate aproximativ 100 de unităţi. Lansarea iniţială pentru i3 în Europa a fost urmată în aprilie de introducerea pe piaţa SUA, care promite să fie cea mai importantă pentru acest automobil.

Conform aşteptărilor, vânzările de automobile MINI din primul trimestru au scăzut la 57.868 de unităţi (2013: 66.154; -12,5%), acest lucru fiind cauzat de schimbarea modelului principal al mărcii – noul MINI Hatch -, ale cărui livrări au început în martie. MINI Countryman a înregistrat o creştere de 6,6%, cu 25.108 unităţi vândute (2013: 23.559), în timp ce MINI Paceman a avut 4.075 de unităţi comercializate (2013: 729). Interesul pentru noul MINI Hatch este foarte mare şi este de aşteptat să aibă un impact pozitiv asupra vânzărilor mărcii MINI cu începere din vară.

Rolls-Royce rămâne constructorul numărul 1 în lume pentru segmentul de ultralux. După patru ani-record consecutivi, tendinţa continuă şi în primul trimestru din 2014, cu un total de 897 automobile Rolls-Royce livrate clienţilor în întreaga lume (2013: 642; +39,7%). Cererea continuă să fie ridicată pentru diferitele modele ale gamelor Phantom şi Ghost. Similar, comenzile pentru noul Rolls-Royce Wraith sunt şi ele la un nivel foarte ridicat.

Volum ridicat al vânzărilor, veniturilor şi încasărilor pentru segmentul moto.

Segmentul motocicletelor a beneficiat din plin de iarna blândă din Europa, care a făcut ca sezonul moto să înceapă mai devreme. Veniturile primului trimestru au crescut cu 8,3%, la 472 milioane € (2013: 436 milioane €). EBIT a urcat cu 25,5%, la 64 milioane € (2013: 51 milioane €), iar profitul brut cu 26,0%, la 63 milioane € (2013: 50 milioane €). În ambele cazuri, aceste date reprezintă cele mai bune performanţe trimestriale din istoria segmentului moto.

Un nou record privind volumul vânzărilor a fost stabilit pentru primele trei luni ale anului, cu 28.719 unităţi vândute (2013: 24.732; +16,1%). Noile modele R nineT, S 1000 R, R 1200 RT şi K 1600 GTL Exclusive – prezentat toamna trecută – au fost lansate la timp pentru startul sezonului în martie. Scuterul electric C evolution îşi va face apariţia în showroomuri cu începere din luna mai.

Financial Services îşi păstrează cursul.

Segmentul Financial Services a înregistrat performanţe bune şi în primul trimestru din 2014. Veniturile au crescut cu 1,2%, la 4,890 miliarde € (2013: 4,830 miliarde €). Profitul brut a urcat cu 2,4%, la 460 milioane € (2013: 449 milioane €).

Numărul contractelor de creditare şi leasing ce au fost semnate în perioada ianuarie-martie a crescut la nivel mondial cu 2,3%, la 348.072 de contracte (2013: 340.328). Portofoliul de contracte de finanţare şi leasing, încheiate cu dealerii şi clienţii retail până la 31 martie 2014 a sporit cu 6,8%, la un total de 4.170.318 contracte (2013: 3.905.891).

BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru acest an.

Pe baza performanţelor foarte bune din acest prim trimestru, BMW Group îşi reconfirmă previziunile pentru 2014. În cadrul unui mediu concurenţial dificil, volumul vânzărilor (2013: 1.963.798 de unităţi) şi profitul brut BMW Group (2013: 7,913 miliarde €) pot evolua suplimentar, la noi niveluri-record.

"Suntem pe cale să înregistrăm volume semnificative ale vânzărilor în acest an, ceea ce poate duce la un nou maxim istoric de peste două milioane de automobile", a confirmat Reithofer.

Creşterea planificată pentru vânzări este de aşteptat să se reflecte şi în profitul brut al companiei. "Ne dorim şi un nou record al profitului brut al BMW Group, care va fi semnificativ mai mare decât anul trecut", a explicat Reithofer. Totuşi, ritmul de creştere a încasărilor va fi influenţat de nivelurile ridicate ale investiţiilor pentru noile tehnologii, de competiţia acerbă şi de creşterea costurilor cu personalul.

Segmentul auto previzionează o creştere semnificativă a veniturilor în 2014 pe baza cererii mari pentru automobilele BMW, MINI şi Rolls-Royce. Cu toate acestea, nivelul creşterii ar putea fi redus de factorii valutari. O marjă EBIT situată între 8 şi 10% (2013: 9,4%) rămâne obiectivul pentru segmentul auto. În acelaşi timp, BMW Group va continua să investească sume consistente în noi tehnologii pentru a-şi extinde poziţia de lider în domeniul inovaţiilor şi în segmentul premium.

Este de aşteptat ca un impuls să fie oferit şi de cele 16 modele noi, inclusiv facelifturi, pe care BMW Group urmează să le lanseze în acest an, precum Seria 4 Gran Coupé şi automobilul sport plug-in hibrid BMW i8 în iunie sau BMW X4 în iulie 2014. Seria 2 Active Tourer va fi comercializat cu începere din al patrulea trimestru.

Este de aşteptat ca segmentul motor să performeze bine şi pe parcursul întregului an. În ciuda condiţiilor dificile de pe pieţele moto internaţionale, vânzările se previzionează că vor fi uşor mai mari decât anul trecut (2013: 115.215 unităţi).

Şi segmentul Financial Services ar trebui să rămână pe o pantă ascendentă în 2014. Ca o consecinţă a investiţiilor aferente, rentabilitatea capitalului ar putea scădea uşor (2013: 20,2%) şi totuşi se va situa peste nivelul minim impus de BMW Group: 18%.

Previziunea BMW Group pentru actualul an se bazează pe presupunerea că va exista o stabilitate politică şi economică pe parcursul anului 2014.

Bucuresti, 06.05.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *