Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

In urma cu 85 de ani a aparut pe strazi primul autoturism cu sigla SKODA

› Limuzina de lux ŠKODA–Hispano Suiza este prima maşină care a purtat vreodată sigla cu săgeată înaripată
› Primul exemplar a fost predat în 10 mai 1926 preşedintelui de stat cehoslovac Masaryk
› Săgeata înaripată este astăzi una dintre cele mai cunoscute embleme din industra auto

În urmă cu exact 85 de ani, a ieşit de pe bandă prima maşină cu sigla ŠKODA reprezentând săgeata înaripată. Limuzina de lux ŠKODA–Hispano Suiza este cea dintâi maşină care a purtat vreodată sigla inconfundabilă a producătorului ceh. Primul exemplar a fost predat în data de 10 mai 1926 preşedintelui de stat cehoslovac Tomáš Garrigue Masaryk. Până în anul 1929 au fost produse în total doar 100 de exemplare ale limuzinei de lux.

Încă din anul 1924, adică înaintea fuziunii cu uzina de automobile Laurin & Klement, concernul industrial din Pilsen achiziţionase licenţa pentru producerea limuzinelor de lux, de la compania, iniţial spaniolă, Hispano-Suiza. Astfel se explică numele adăugat denumirii maşinilor. În primăvara anului 1925 a fost demarată producţia maşinii, iar în anul 1926 a fost finalizat primul exemplar. Design-ul poartă semnătura constructorilor de caroserie Brožík, Jech şi mai târziu şi Laurin & Klement, care la vremea respectivă erau lideri de piaţă.

Producţia era încă foarte departe faţă de producţia de serie din prezent. Fiecare ŠKODA-Hispano Suiza 25/100 CP în parte era produs individual, la cererea clientului. Astfel, fiecare exemplar este unic. În funcţie de dotări, fiecare maşină cântărea până la 2.700 kilograme. Modelul atingea o viteză maximă de 140 km/h.

Printre clienţi şi proprietari se numărau şi premierul Antonín Švehla, precum şi importanţi industriaşi şi nobili din Cehoslovacia şi din străinătate. Nivelul preţului modelului ŠKODA-Hispano Suiza corespundea echipării de lux. Preţul de pornire începea la 190.000 de coroane şi reprezenta un multiplu al preţurilor altor maşini de pe piaţă. În funcţie de echipare, preţul creştea până la un sfert de milion de coroane. Pentru primul exemplar, instituţia prezidenţială a plătit chiar 280.000 de coroane. Ca termen de comparaţie: micul ŠKODA 422 costa
38.000 de coroane, iar limuzina de mari dimensiuni ŠKODA 860 avea preţul de circa 120.000 de coroane. Iată textul care însoţea maşina: „ŠKODA-Hispano Suiza este o maşină de lux pe care un inginer genial şi-a pus amprenta până la cel mai mic detaliu şi care a fost produsă cu cea mai mare atenţie şi cu materiale de cea mai bună calitate.”

Mladá Boleslav, 10.05.2011

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.