Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

In urma campaniei „Eu cum ajung la școală?”, World Vision Romania doneaza un autobuz scolar

• World Vision România a reușit să achiziționeze un autocar pentru 150 de elevi din Rebricea care mergeau pe jos peste 10 kilometri, pentru a ajunge la școală.

Campania de strângere de fonduri „Eu cum ajung la școală?” derulată de organizația neguvernamentală World Vision România, în intervalul decembrie 2011 – mai 2012, s-a finalizat cu succes. Cu ajutorul donațiilor, organizația a reușit să achiziționeze un autocar pentru cei 150 de copii de gimnaziu din comuna Rebricea, județul Vaslui, care, pentru a ajunge la școală, erau nevoiți să parcurgă chiar și 10 kilometri pe jos. 

În cadrul festivității de încheiere care a avut loc în data de 5 septembrie, în Rebricea, World Vision România a înmânat cheile autobuzului Primăriei din Rebricea care va acoperi în continuare cheltuielile de întreținere și transport. La eveniment au fost de față o parte dintre copii și părinții lor. Înainte de a porni într-o primă călătorie cu noul autobuz, Bianca G, elevă în clasa a opta și reprezentanta copiilor, a declarat: “Acest autobuz a fost pentru noi, mult timp, doar un vis. Acum a devenit realitate și, pentru acest lucru, le mulțumin din suflet tuturor celor care ne-au ajutat. Suntem foarte bucuroși că nu vom mai fi nevoiți să ne trezim la 6 dimineața în fiecare zi și să străbatem kilometri întregi pe jos, prin vânt, noroaie sau zăpadă. Nu vom mai fi extenuaţi dupa o zi de şcoală şi sunt convinsă că rezultatele la învăţătură vor fi mai bune Vă mulțumim că ne-ați ales pe noi și că ne-ați dat speranța unui viitor mai liniștit.”

Campania de strângere de fonduri „Eu cum ajung la școală?” s-a bucurat de sprijinul multor vedete autohtone (Andreea Răducan, Daniela Nane, Andreea Ibacka, Diana Dumitrescu, Roxana Ciuhulescu, Mădălina Drăghici, Cabral și Călin Goia) care s-au alăturat cauzei celor 150 de copii și au încurajat donațiile în cadrul acțiunilor World Vision Romania sau pe paginile personale de pe site-urile de socializare. Totodată, la succesul campaniei au contribuit și proiecte și acțiuni precum „Minipoliticienii din Rebricea” – un mini-site interactiv despre visele copiilor din comunitate – sau „Marșul celor 100 de copii” susținut de alți copii și voluntarii World Vision România în favoarea celor din Rebricea.

„Când am lansat campania, ne-am propus să facem tot ce este posibil pentru a putea remedia situația celor 150 de copii din comuna vasluiană Rebricea. Datorită ajutorului oferit de fiecare persoană care s-a implicat în campania noastră, aceștia vor ajunge mai ușor la școală și vor spune «Adio» drumurilor lungi și grele care străbat dealuri și câmpuri în nori de praf au prin ploaie, zăpada și vânt. Le mulțumim tuturor! Fără ei, atingerea visului copiilor din Rebricea nu ar fi fost posibilă” – a declarat Adela Fundulea, Marketing Manager World Vision România.

Identificarea nevoii copiilor din Rebricea nu a fost întâmplătoare. Județul Vaslui este unul dintre cele mai sărace din țară și din Europa. Așa cum arătau datele furnizate în 2011 de Inspectoratul Școlar Vaslui, în prima jumătate a anului școlar 2010-2011 80% din elevii din ciclul doi care au renunțat la școală proveneau din mediul rural. In județul Vaslui, World Vision România derulează programe de dezvoltare în orașul Negrești și alte 14 comune din jurul acestuia, printre care și Rebricea. Scopul programului este de a îmbunătăți condițiile de viață și a oferi șanse de dezvoltare pentru 2500 de copii. Copiilor li se facilitează accesul la educație formală și informală și la condiții de viață mai bune prin dezvoltarea comunității în care cresc. Copiii din Rebricea, aflați în programul de dezvoltare rurală se încadrau în categoria celor cu risc de abandon școlar din cauza distanței prea mari până la școala care asigură ciclul gimnazial în comună.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizaţie creştină, care pune în centrul activităţii sale nevoile pentru educaţie, sănătate, creştere spirituală ale copiilor. Ne concentrăm asupra muncii cu copiii, familiile şi comunităţile din care aceştia fac parte, în special din mediul rural, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Acţionăm prin programe de dezvoltare, advocacy și intervenţie umanitară de urgenţă.

World Vision România este o organizaţie parteneră a World Vision International, prezentă în peste 100 de ţări din întreaga lume. Organizaţia World Vision desfăşoară de de 21 ani în România programe în peste 200 de comunităţi rurale din 8 judeţe. De-a lungul timpului, am oferit sprijin pentru mai mult de 350.000 de copii și adulți.

Având la bază valori creștine, lucrăm cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. Prin activități de reintegrare familială, dezvoltare comunitară, proiecte medicale, programe de educație și dezvoltare economică, asistență umanitară în cazul situațiilor de urgență, încercăm să stimulăm o atitudine activă și implicarea în schimbarea condiției de sărăcie din România, având în centrul atenției bunăstarea copilului.

www.worldvision.ro

Despre campania „Eu cum ajung la școală?”

• perioada de derulare: 7 decembrie 2011 – 31 mai 2012

Campania a fost conceput= pentru a rezolva problema a peste 150 de copii de gimnaziu din comuna Rebricea, județul Vaslui, nevoi]i să parcurgă zilnic pe jos peste 10 kilometri pentru a ajunge la școală. Pornind de la acest aspect, principalul obiectiv al campaniei a fost strângerea de fonduri în vederea achiziționării unui microbuz care să le asigure transportul. Totodată, prin această campanie, World Vision România a dorit să atragă atenția românilor asupra lipsei accesului la educație pentru copiii defavorizati de condi]iile din mediul rural şi să îi mobilizeze să ia atitudine în vederea îmbunătăţirii condiţiilor sociale şi de educaţie ale acestor copii.

Conform datelor statistice furnizate de Inspectoratului Școlar Județean Vaslui, peste 785 de elevi au abandonat școala în prima jumătate a anului școlar 2010-2011. Din cele 785 de cazuri de abandon școlar, mai mult de jumătate, respectiv 405 cazuri, sunt din rândul elevilor din ciclul gimnazial, iar peste 80% dintre acestea provin din mediul rural. Studiul recent “Bunăstarea copilului din mediu rural” realizat de World Vision România și dat publicității în mai 2012, relevă că un factor favorizant îl reprezintă sărăcia, dar și distanța foarte mare până la școala care asigură ciclul gimnazial în comună.

Partenerii campaniei: Rogalski Grigoriu Public Relations, The Geeks, TVR Iasi, Itsy Bitsy FM, Radio Romania Actualitati, KFC si Pizza Hut Romania, Cabinetul de avocatura Musetescu, Stanculescu&Asociatii, Platforma online 2Parale

Rezultatul campaniei: un autobuz pentru 45 de călători

Bucuresti, 07.09.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.