Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

In Romania spatiile stradale au inregistrat o scadere in cele mai bune artere comerciale

in medie de aproximativ 15%

· Din iunie 2009 si pana in iunie 2010 s-a inregistrat o scadere in medie cu aproximativ 15% a chiriilor in cele mai bune artere comerciale

LA Nivel Global: America Latină şi Asia-Pacific sunt lideri mondiali la creşterea chiriilor pentru spaţii comerciale

· Pentru al nouălea an consecutiv Fifth Avenue din New York rămâne în continuare cea mai scumpă destinatie pentru retail
· New Bond Street din Londra întrece Avenue des Champs-Elysées, fiind cea mai costisitoare arteră comerciala din Europa
· Causeway Bay din Hong Kong este în continuarea cea mai scumpă arteră comercială din Asia Pacific

Majoritatea locaţiilor de retail din lume au rezistat în ultimele douăsprezece luni, America Latină şi Asia-Pacific înregistrând cea mai mare creştere a chiriilor, conform Cushman & Wakefield. Chirii la spaţii stradale principale, in locatiile prime, din peste două treimi (66%) din cele 59 ţări studiate de compania de consultanţă pentru raportul său anual Main Streets Across the World 2010 fie au crescut, fie au rămas la un nivel constant în decursul anului până în iunie.

Constatările prezinta o perspectivă mai optimistă decât cea din 2009, când a avut loc cea mai mare cădere a chiriilor din istoria de 25 de ani de la prima aparitie a raportului.

Main Streets Across the World este un barometru mondial al sectorului de retail, urmărind evoluţia chiriilor pentru primele 269 locaţii comerciale mondiale din 59 ţări. Clasamentul mondial este realizat pe criteriul celor mai scumpe locaţii din fiecare ţară monitorizată.

Fifth Avenue din New York, unde chiriile au crescut cu 23,5%, s-a menţinut pe locul întâi, fiind cea mai scumpă adresă de retail timp de nouă ani consecutivi. Causeway Bay din Hong Kong a rămas pe locul doi, iar New Bond Street din Londra a urcat două locuri, întrecând Avenue des Champs-Elysées din Paris – care a avut cea mai mare scădere a chiriei din topul primelor zece, de 9,5% – şi devenind cea mai scumpă locaţie din Europa.

Pieţele emergente au înregistrat performanţe puternice datorită turismului şi a cererii mari din partea retailerilor internaţionali. Strada Haddock Lobo din Sao Paulo, Brazilia a înregistrat creşterea cea mai mare la nivel mondial, chiriile urcând cu 92%. Ginza din Tokyo, Japonia, a urcat de pe locul cinci pe locul trei în clasamentul ultimului an, iar Myeongdong din Seul, Coreea de Sud a urcat trei locuri de pe unsprezece pe opt.

Dintre locaţiile europene monitorizate, New Bond Street din Londra a înregistrat cea mai mare creştere a chiriei, cu 19,4%. In Asia-Pacific, Linking Road din Mumbai, India a avut cea mai puternică creştere, chiriile urcând cu 33%. Cea mai mare scădere a chiriilor din lume a fost în Bulgaria, cu 50% în Alexander Batenbeg, Plovdiv, şi în Alexandrovska, Burgas.

În general, Europa a înregistrat o scădere medie a chiriilor de 4,5%. Grafton Street din Dublin, Irlanda a căzut de pe locul opt pe locul treisprezece, chiriile diminuându-se cu 25,8%, iar Ermou din Atena, Grecia, a plonjat şapte locuri, cu o scădere a chiriei de 15,4%.

Concluziile acestui an arata o polarizare clară între locaţiile principale, sau prime, şi intre locatiile secundare. Locatiile secundare au fost mult mai mult afectate de scăderea cererii retailerilor de noi spatii, urmată de o scădere a chiriilor. Retailerii au reactionat prompt inchizand magazinele neprofitabile si adoptand strategii de extindere.

Romania

Razvan Gheorghe, Partener Managing Director Cushman & Wakefield Romania declara: „In ciuda crizei profunde pe care o traverseaza economia si implicit retailul romanesc, retailerii internationali se uita din ce in ce mai atent la arterele comerciale din principalele orase. Atat retailerii din segmentul de imbracaminte atat brandurile scumpe cat si discounterii considera arterele comerciale ca o alternativa viabila la centrele comerciale existente. In prezent avem cateva exemple concrete: de exmplu Zara a luat decizia de a inchiria un magazin stradal in Pitesti, iar un alt retaileri din segmentul serviciilor retail, respectiv DM, a ales locatii stradale atat in Bucuresti cat si in Timisoara.”

Concluzia raportului referitoare la activitatea retail stradal in Romania este urmatoarea:
Cu toate ca cererea retailerilor pentru noi spatii de retail continua fie redusa pentru toate sub – sectoarele de retail, un numar de retaileri se extind in toata tara, profitand de scaderea accentuata a chiriilor ce a avut loc in ultimele 18 luni. Intr-adevar, din Iunie 2009 si pana in Iunie 2010 s-a inregistrat o scadere cu 15% a chiriilor in cele mai bune artere comerciale.

„Top Ten” la nivel Global ptr. cele mai scumpe artere comerciale din 2010

Poz.

2010

Poz.

2009

Ţara

Oraşul

Strada

$USD/ sqft/an

€/mp/an

% modificare

1

1

SUA

New York

Fifth Avenue

1.850

16.25

+8.8

2

2

Hong Kong

Hong Kong

Causeway Bay

1.664

14.62

+9,6

3

5

Japonia

Tokyo

Ginza

877

7.711

+4,5

4

6

Marea Britanie

Londra

New Bond Street

836

7.345

+19,4

5

3

Franţa

Paris

Avenue des Champs Elysées

793

6.965

-9,5

6

4

Italia

Milano

Via Montenapoleone

770

6.770

0

7

7

Elveţia

Zurich

Bahnhofstrasse

685

6.020

0

8

11

Coreea de Sud

Seul

Myeongdong

551

4.844

+17,8

9

10

Australia

Sydney

Pitt Street Mall

468

4.116

0

10

9

Germany

München

Kaufingerstrasse

421

3.704

+3,3

Sursa: Cushman & Wakefield (clasamentul complet este conţinut în raport)

John Strachan, Global Head of Retail, Cushman & Wakefield, a afirmat: „şocurile care au urmat recesiunii economice mondiale se simt încă pe piaţa imobiliară a spaţiilor comerciale, iar drumul care duce către ieşirea din recesiune a fost departe de a fi fără probleme. Pe pieţele mai mature, se aşteaptă ca ocupanţii să rămână prudenţi şi selectivi cu privire la spaţiul pe care îl ocupă. Totuşi, pe marile artere comerciale ale lumii din oraşe cum ar fi Londra, New York şi Milano, cererea a continuat să depăşească oferta, iar apetitul mărcilor internaţionale a dus la creşterea chiriilor. Economiile emergente ale lumii par să fie hotărâte să se îndrepte către o creştere semnificativă a sectorului de retail, susţinând astfel cererea pentru calitate. Dintre regiunile lumii, Asia-Pacific are cele mai bune şanse de creştere.”

Gene Spiegelman, Vice Presedinte Executiv Cushman & Wakefield New York, afirma: „In ciuda presiunilor din piata locala si internationala, Fith Avenue continua sa reprezinte o locatie foarte dorita de catre majoritatea retailerilor care au un brand global. Avand in vedere atractia orasului New York , atat pentru turistii locali dar si pentru turisti internationali, Fith Avenue isi mentine pozitia de top pentru acele companii care doresc sa isi protejeze sau sa isi mentina brandul la un nivel global.”

Christian Dubois, Head of Retail Services Franţa, Cushman & Wakefield, a comentat: „Refuzul categoric al municipalităţilor de a acorda aprobări noilor retaileri de modă, discrepanţa dintre oferta disponibila de spatii mari in timp ce retailerii internaţionali doresc magazine mai mici, impreuna cu indexările negative ale chiriilor au contribuit la declasarea bulevardului Champs Elysées. Totuşi, viitoarele deschideri de noi magazine ale H&M, Abercrombie & Fitch şi Tommy Hilfiger au atras un mare interes din partea unor mărci noi din întreaga lume, astfel suntem din nou martorii unei concurenţe acerbe pentru putinele oportunităţi. Având în vedere şi noile legi comerciale care permit retailerilor să fie deschişi şapte zile pe săptămână, ne aşteptăm ca valorile chiriilor pe termen scurt să crească din nou.”

Mariana Mokayad Hanania, Manager – Research Services, Cushman & Wakefield South America, a spus: „Creşterea important a PI-ului Braziliei în T1 2010, confirmă faptul că ţara parcurge un ciclu de creştere economică, având în vedere indicatorii economici puternici din prima jumătate a anului, atât din punct de vedere al productivităţii, cât şi al cererii interne. Vânzările in retail au crescut în general cu 13,5% în primul trimestru, iar chiriile pentru spaţiile comerciale au fost ferm susţinute de creşterea consumului intern, a numărului locurilor de muncă şi a salariilor. Cea mai mare parte a pieţei de lux a Braziliei (70%) este concentrată în São Paulo. Pe străzile Oscar Freire, H. Lobo şi Lorena, precum şi în Shopping Iguatemi cererea pentru magazine a crescut, majoritatea mărcilor de lux dorind să se mute acolo. Disponibilitatea în aceste zone este extrem de redusă, iar chiriile solicitate continuă să crească.”

Mark Burlton, Cross Border Retail Partner EMEA & Asia, Cushman & Wakefield, a spus: „Urcarea recentă a Coreei în clasament este în mare rezultatul revenirii sale economice generale, alimentate în special de o foarte puternică piaţă de export, care a cunoscut o creştere de 7,2% în al doilea trimestru al anului 2010. Cheltuielile de consum rămăseseră iniţial în urma acestor cifre optimiste, însă creşterile recente ale cheltuielilor in domeniul alimentatiei publice in spatiile stradale, cele pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte conferă o mai mare încredere. Chiriile pentru spaţiile comerciale s-au întors la valorile de dinainte de criza creditelor, zonele principale, cum ar fi Myeongdong şi Gangnam Station înregistrând o creştere medie de 17% în acest an. Brandurile globale, cum ar fi H&M şi Zara s-au deschis în locaţii prime, oferind mai mult decât retailerii locali. De asemenea creşterea rapidă a companiilor producătoare de produse cosmetice la preţuri mici şi medii, a dus la o creştere a chiriilor. Este probabil ca aceste tendinţe să continue în viitorul apropiat, întrucât cererea depăşeşte în continuare foarte mult oferta.”

Anthea To, analist de retail, Cushman & Wakefield, a spus: „Pe măsură ce ne apropiem de anul 2011, perspectiva economică mondială pare să rămână nesigură, făcând loc îngrijorării că revenirea economică va stagna. Lipsa clarităţii cu privire la condiţiile viitoare îi face pe unii retaleri să fie rezervaţi, iar din acest motiv nu are loc o revenire mai puternică. Se formează o opinie generală că în anul 2011 creşterea va fi mai modestă decât s-a preconizat iniţial. Cu toate acestea, operatorii mai practici au fost activi în aceste momente de declin ale pieţei, au închiriat spaţii şi au încheiat noi contracte cu proprietarii, ceea ce le va permite să beneficieze din plin de momentul in care va exista o crestere, o revenire economica sustinuta.”

Bucuresti, 21.09.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.