free download 78 travel guides written by experts

In primele noua luni ale anului 2009, Sonae Sierra a inregistrat rezultate

în valoare de 55.8 milioane de euro, o creştere de 18% faţă de anul trecut

·    Venitul direct a crescut cu 2% la 225.1 millioane euro în primele 9 luni ale anului 2009
·    Marja netă operaţională a crescut cu 4% la 131.2 millioane euro în aceeaşi perioadă ·    Dezoltarea Loop5 a fost terminată şi inaugurată cu success
·    Distinsă cu trei premii în al treilea semestru
·    Vânzarea a 10.5% din capitalurile proprii ale fundaţiei Parque D. Pedro

Rezultatul consolidat al titularilor de capitaluri Sonae Sierra în primele nouă luni ale anului 2009 a fost negativ cu 94.4 millioane euro, în comparaţie cu rezultatul consolidat de 4.8 millioane euro în aceeaşi perioadă a anului.

Variaţia în rezultatul consolidat al titularilor de capitaluri continuă să fie condusă de rezultatul indirect care este afectat în mod direct de creşterea continuă în capitalizarea producţiei pieţelor în Europa. Aceasta este cauzată de climatul negativ în pieţele de capitaluri ale celor mai dezvoltate ţări unde compania operează. Acest context a determinat o schimbare în creştere a randamentelor de capitalizare aplicate în estimările realizate în acele ţări, această creştere implicând o reducere în valoarea proprietăţilor corespunzătoare.

Am început să observăm o reducere a ritmului de creştere a beneficiilor şi, în acelaşi timp, au fost din nou îmbunătăţiri operaţionale în portofoliul portughez şi german, dar tot insuficientă pentru a compensa efectul de randament.
În Brazilia, ar trebui subliniat progresul continuu al activităţii operaţionale, ca şi scăderea valorii anumitor active.

În aceeaşi perioadă rezultatul direct al companiei Sonae Sierra a ajuns la 55.8 millioane euro (+18%), în comparaţie cu 47.3 millioane euro în aceeaşi perioadă a anului 2008 datorită combinării a trei factori: (i) creşterea portofoliului; (ii) eforturile tăierii costurilor implementate de companie în 2009; şi (iii) cele mai mici rate ale dobânzii.

Venitul operaţional al centrului comercial este 9% mai mare decât în cele nouă luni ale anului 2008 datorate în general de creşterea portofoliului – lansările în 2008 în Europa: Freccia Rossa, Plaza Mayor Shopping, Gli Orsi şi Pantheon Plaza; şi deschiderea lui Manauara în 2009, în Brazilia. Pe o baza L4L a chiriilor (chirii fixe şi încasările din chirii), acestea sunt cu 0.4% mai mari decât în aceeaşi perioadă în 2008.

Marja operaţională netă a companiei a ajuns 131.2 millioane euro în primele nouă luni ale anului 2009, cu 4% mai mari decât în aceeşi perioadă a anului trecut.

Valori metrice
Compania îşi măsoară performanţa, pentru prima instanţă, bazându-se pe schimbările în valoarea netă a activelor (NAV) plus dividendele distribuite. Compania îşi calculează NAV-ul pe baza liniilor directoare publicate în 2007 de INREV (Asociaţia Europeană pentru Investitori în Vehiculele, o ascociaţie din care compania este membră. Pe baza acestei metodologii, NAV-ul din Sonae Sierra, în 30 Septembrie 2009, era de 1,24 miliarde de euro, corespondând cu NAV-ul pe acţiune de 38,24 euro.

Activităţile de Managementul Activelor şi al Managementului Proprietăţilor arată o performanţă nefavorabilă, în mod bazic ca o consecinţă a valorii descrescătoare a portofoliului existent şi a serviciilor de închiriere.

Dezvoltările NOM prezentate au două componente: (i) activitatea operaţională care are legatură cu serviciile de dezvoltare ale furnizării la proiecte şi (ii) valoarea adaugată, în această perioadă, la proiectele din timpul fazei de dezvoltare şi valoarea creată la deschiderile ultimilor doi ani.

Ca rezultat la descreşterea valorii centrelor comerciale inaugurate în anii recenţi, şi nivelul redus al serviciilor livrate datorită incetinirii dezvoltării activităţii, dezvoltările NOM arată o pierdere de 62,1 milioane euro.

Un centru comercial inaugurat şi incă două în construcţie
Creşterea şi expansiunea strategiei Sonae Sierra continuă deşi compania a ajustat perioadele de dezvoltare în concordanţă cu evoluţia financiară şi a pieţelor de retail.

Urmând succesul deschiderii în Brazilia al centrului comercial Manauara Shopping (Manaus) luna aprilie 2008, compania a inaugurat pe 9 octombrie Loop5 (Weiterstadt), reprezentând o investiţie de 265 milioane euro, centrul comercial având mai mult de un milion de vizite în doar două săptămâni care ne-a determinat să avem mare încredere în viitoare performanţe.

La sfârşitul a nouă luni din 2009, compania continuă să proiecteze două noi centre comerciale şi are în portofoliul său 12 proiecte în Portugalia, Italia, Germania, Grecia,  România şi Brazilia.

În Portugalia, Sonae Sierra lucrează la LeiriaShopping (Leiria), o investiţie de 75 milioane de euro, programată să se deschidă în primăvara anului 2010 şi în Italia compania tocmai a început construcţiile centrului comercial Le Terrazze, în La Spezia.

Trei premii în ultimul semestru al anului 2009
În septembrie, compania a fost distinsă cu premiul “Cel mai bun dezvoltator de retail” pentru Portugalia şi Spania, de către cititorii revistei ‘Euromoney’ , o publicaţie internaţională recunoscută ca un lider în informaţii despre domeniul financiar-bancar. Pentru acest premiu, persoanele care au votat “Premiile Domeniului Imobiliar” considerând compania cu cea mai înaltă capacitate inovatoare şi abilitatea de a crea oportunităţi de investitţi ale primelor în sectorul retail.

În final, tot în septembrie, târgul portughez de Investiţii Imobiliare SIL proiectul turnuriloe Colombo, două turnuri de birouri dezvoltate în Centrul Colombo, au fost de asemenea cel mai bun proiect office în Portugalia.

Bucuresti, 09.11.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *