Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

În contextul distanțării fizice care a agravat fenomenul violenței domestice, Asociația ANAIS lansează campania #IzoleazăViolența, semnată de Cheil | Centrade

#IzoleazaViolenta

Distanțarea fizică previne răspândirea virusului COVID-19, dar favorizează, în același timp, perpetuarea unui virus la fel de perfid în casele românilor – violența domestică, un fenomen care crește exponențial cu fiecare săptămână nouă de carantină în care victimele sunt nevoite să stea mult mai mult timp împreună cu agresorii.

Conform Eurostat, peste 55% din populaţia României trăiește în acest moment în spații supra-aglomerate, un factor ce agravează fenomenul violenței domestice. Totodată, aproape un milion de români vor intra în șomaj tehnic și, pe măsură ce dificultățile economice se vor accentua, greutățile și lipsurile rezultate vor spori tensiunea de acasă, amplificând astfel comportamentul abuziv.

Campania #IzoleazăViolența lansată de Asociația ANAIS trage un semnal de alarmă în acest sens și vine în sprijinul victimelor prin intermediul platformei www.izoleazaviolenta.ro, care centralizează informații utile și consultanță de la colaboratorii de specialitate ai asociației.

Astfel, victimele şi rudele lor au acces la informații privind servicii de intervenție, servicii medicale și sociale, sfaturi de natură juridică și sfaturi practice extrem de utile în contextul izolării obligatorii la domiciliu. Platforma include și mesaje de încurajare din partea femeilor care au reușit să scape cu bine din diverse scenarii de violență sau relații toxice.

#IzoleazaViolenta

Carmen Nemeș, președinta ANAIS, punctează: „Aceste vremuri sunt într-adevăr extrem de dificile pentru toată lumea, dar drama victimelor închise în casă timp de săptămâni întregi alături de un partener violent este una foarte gravă. Vrem să informăm opinia publică despre această situație și rugăm autoritățile să intervină în continuare cu promptitudine ori de câte ori un act de violență domestică este semnalat la 112”.

„Pentru componenta video a campaniei am preluat principalele tipuri de animații grafice ilustrând nevoia distanțării fizice, care au circulat pe canalele de știri și pe internet în ultima perioadă, și le-am reintrepretat într-o manieră surprinzătoare pentru a prezenta răspândirea dramatică a virusului violenței domestice în acest context”, explică Roxana Niță, Group Creative Director Cheil | Centrade.

„Vizualurile explorează tema imaginii sub microscop a virusului, în care proteinele de tip spike aranjate în formă caracteristică de coroană pe suprafața celulei ce încorporează materialul genetic ARN capătă forma unor diverse scene dramatice de abuz domestic”, povestește Victor Trifan, art director pe proiect.

Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil | Centrade, remarcă: „Este prima campanie lansată de când atât noi, cei de la agenția Cheil | Centrade, colegii din studiourile de post-producție Chainsaw, precum și clienții noștri au trecut la regimul working from home. Am reușit să ținem însă aproape pe canalele digitale și să ne coordonăm eficient, astfel încât să avem această campanie gata într-un timp foarte scurt, cerut de gravitatea situației.”

Colaborarea Cheil | Centrade cu Asociația ANAIS a început anul trecut prin campania „Voci Netăcute”, prin care femei reale au împrumutat în mod simbolic vocea lor pentru a ilustra momentele de violență trecute cu vederea în filmele mute de acum mai bine de un secol, cu ocazia ridicării restricțiilor de folosire a acestor producții începând cu 1 ianuarie 2019. Filmul rezultat a fost shortlistat la Festivalul de Film de la Cannes, iar campania a câștigat multiple premii la festivaluri de comunicare interne și internaționale, inclusiv un Aur la prestigiosul festival London International Awards.

Întreaga campanie #IzoleazăViolența a fost realizată prin efortul pro bono al echipei formate din:
Cheil | Centrade
Executive Creative Director: Mihai Gongu
Group Creative Director: Roxana Niță
Art Director: Victor Trifan
Copywriteri: Robert Ghiță, Alexandru Iliescu
3D Designer: Marijus Pudar
AV Director: Monica Garbur
Senior Account Manager: Ana Maria Rădulescu
Client Service Director: Carmen Miruță
Head of Development: Andrei Popescu
Digital Project Manager: Cosmin Slăbescu

Chainsaw Europe
VFX Editor: Dragoș Tănase
Sound Designer&Editor: Andrei Vasilache
Producător: Raluca Iuteș

Actori
Alex Tihuț, Dana Tapalagă, Radu Bânzaru, Mathea Ghinea

Asociația ANAIS
Președinte: Carmen Nemeș
Director Executiv: Mihaela Mangu
Psihoterapeut: Adela Szenteș

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.