Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Immpuls: ”Piata de refurbishment pentru centre comerciale depaseşte 200 mililioane de EURO”

· Mai mult de o treime din mall-urile din România trebuie să treacă prin procese de înnoire şi îmbunătăţire
· Schimbările necesare evoluţiei centrelor comerciale vor fi dezbătute în conferinţa „The Future of Shopping Centers în România”, al treilea eveniment Immpuls din seria „The Truth Behind the Facade”

Immpuls, companie de consultanţă, proiectare şi project management în real estate, apreciază că cel puţin 500.000 mp din centrele comerciale existente necesită operaţiuni de adaptare la condiţiile şi tendinţele de piaţă. Cu investiţii de până la 500 EUR/mp, costurile de refurbishment pentru mall-urile existente se ridică la peste 200 mil. EUR. Din totalul lucrărilor, reconversiile şi extinderile pentru îmbunătăţirea mixului de chiriaşi reprezintă 40% din valoarea investiţiilor necesare unui centru comercial.

„Face-lift-ul interior şi exterior face în general parte din ciclul normal de viaţă al mall-urilor în orice piaţă. Însă centrele comerciale existente din România trebuie să facă mai mult şi să investească în modificări funcţionale care să îmbunătăţească mixul de chiriaşi pentru a capitaliza oportunităţile şi tendinţele consumatorilor sau pur şi simplu pentru a supravieţui”, declară Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.

„Facilităţile de entertainment şi petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul social. Vom vedea în perioada următoare completarea zonelor de food court cu casual dining şi creşterea tipului şi a calităţii ofertei de entertainment. Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie să valorifice piaţa de cinema, care, deşi în creştere cu 14% anul trecut, are încă o rată de penetrare scăzută de 0,45, în comparaţie cu alte pieţe, unde raportul dintre bilelete vândute şi populaţia totală este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) şi 3 (Franta)”, completează Popp.

Proiectele de modernizare includ operaţiuni de face-lift (îmbunătăţirea esteticii prin materiale şi design – care necesită în medie 30% din investiţiile totale), reconversii funcţionale şi extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum şi upgrade tehnic, pentru a respecta cerinţele retailerilor internaţionali sau nevoia de eficientizare a costurilor (îmbunătăţiri care reprezintă aproximativ 30% din investiţiile de modernizare).

Situaţia actuală a centrelor comerciale din Romania şi condiţiile de evoluţie fac subiectul dezbaterilor în cadrul conferinţei „The Future of Shopping Centers in Romania”, miercuri, 7 mai 2014, la Hotel Novotel Bucureşti, începand cu ora 9:00. Experţi locali şi internaţionali vor aborda:
· Factorii care influenţează industria;
· Evoluţia consumatorilor şi a retailerilor;
· Calitatea centrelor comerciale;
· Modelele de dezvoltare şi strategii;
· Diferenţierea şi competiţia pe piaţă;
· Aspectele tehnice pentru refurbishment.

Conferinţa, al treilea eveniment Immpuls din seria „The Truth Behind the Facade”, beneficiază de un panel valoros de vorbitori din care fac parte:
· Georgios Argentopoulos – CEO Baneasa Commercial Area;
· Domenico Del Priore – Director Goodster;
· Ali Ergün Ergen – Managing Partner TBE;
· Matei Florea – Partner Schönherr Romania;
· Harald Flöer – Fund Director Aberdeen Immobilien Kapitalgesellschaft;
· Răzvan Gaiţă – CEO Anchor Group;
· Ioana Gheorghiade – Executive Director Project Finance BCR Erste Bank;
· Gijs Klomp – Managing Director Jones Lang Lasalle;
· Hannes Lindner – Managing Partner Standort + Markt;
· Stephan Mayer-Heinisch – Chairman Austrian Council of Shopping Centers;
· Robert Maxim – Managing Partner Ensight Management Consulting;
· Luiza Moraru, Head of Retail and Property Management CBRE Romania;
· Peter Pointner – Managing Partner Gastro Immobilien Börse;
· Harald Schaller – Senior Asset Manager Retail Immofinanz AG;
· Brigitte Schmitt – Managing Partner Oasis Shopping Center Services.

Bucuresti, 29.04.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.