Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Imbunatatirea protectiei transfrontaliere a consumatorilor: Comisia Europeana doreste sa cunoasca

opiniile dumneavoastră

Europa are 500 de milioane de cetățeni, care ar trebui să beneficieze de aceleași drepturi în calitate de consumatori, indiferent dacă își fac cumpărăturile acasă, în altă țară a Uniunii Europene sau online în Europa. Comisia Europeană a inițiat o consultare cu consumatorii, organizațiile de protecție a consumatorilor și mediul de afaceri pentru a identifica cele mai bune modalități de consolidare a protecției consumatorilor la nivel transfrontalier.

Neven Mimica, comisarul european pentru protecția consumatorilor, a declarat: „Ameliorarea punerii în aplicare efective a drepturilor consumatorilor este una dintre prioritățile mele. Astăzi, pentru noi, întreaga Europă reprezintă un centru de cumpărături. Doresc să aflu de la consumatori, de la proprietarii de magazine, de la întreprinderi în ce mod putem consolida protecția consumatorilor, în special la nivel transfrontalier, fără a spori birocrația.”

Această revizuire va sta la baza activităților curente ale Comisiei, care nu au limite temporale, dedicate îmbunătățirii rețelei paneuropene de autorități însărcinate cu aplicarea legislației în materie de protecție a consumatorilor. Această rețea are un rol vital în garantarea faptului că cetățenii din întreaga UE beneficiază de drepturi egale fără discriminare în funcție de unde sau de la cine își fac cumpărăturile. Consultarea este deschisă până la 31 ianuarie 2014 și este accesibilă on-line.

Întrebările specifice din cadrul consultării publice

Consultarea urmărește obținerea de feedback cu privire la aspecte precum:

  • De ce mijloace de investigație și de intervenție au nevoie autoritățile naționale însărcinate cu aplicarea legislației pentru a coopera mai bine în lupta împotriva încălcărilor legislației în materie de protecție a consumatorilor care sunt constatate în mai multe țări?
  • Ce sancțiuni sunt necesare pentru a lupta mai bine împotriva practicilor ilicite?
  • Cum pot autoritățile însărcinate cu aplicarea legislației să acționeze mai eficient și să combată mai bine practicile frauduloase care sunt foarte răspândite în UE sau care sunt săvârșite de același operator în mai multe state membre?

Având în vedere constrângerile actuale privind finanțarea publică, o problemă fundamentală abordată în această consultare este dacă – și în ce mod – o eventuală abordare mai coordonată la nivelul UE ar putea contribui la punerea în comun a resurselor și a expertizei și la găsirea de răspunsuri comune eficiente în materie de aplicare a legislației, care să combată practicile ilicite ce aduc prejudicii consumatorilor și întreprinderilor din UE. La nivel practic, revizuirea ar trebui să contribuie la dezvoltarea de indicatori mai buni și la identificarea oportunităților de punere în comun a datelor, ducând la ameliorarea metodologiilor de aplicare a legislației

Bucuresti, 11.10.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.