Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Imaginea femeilor si barbatilor in mass-media si publicitate

TBWA\Bucursti alaturi de partenerii sai, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) si ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) au lansat raportul de analiza media din cadrul proiectului national ALTFEM – o campanie pentru schimbarea imaginii femeii in societate.

La conferinta de lansare au participat atat autoritati publice si decidenti de politici publice, cat si reprezentanti ai organizatiilor de femei si reprezentanti ai societatii civile.

Analiza s-a desfasurat in perioada 15 februarie – 15 mai 2011, studiul avand trei paliere de analiza: reclame TV, emisiuni TV si presa scrisa.

Echipa a analizat imaginea femeilor si barbatilor in mass-media, asa cum este reflectata in presa, prin actiunile

si rolurile sociale ale actorilor prezenti pe scena media si stereotipurile de gen utilizate in media.

Rezultatele cercetarii sublineaza faptul ca spatiul audio-vizual este impregnat cu stereotipuri traditionaliste si sexiste, femeia avand un rol controversat (de la gospodina la obiect sexual). Doar o treime din femeile invocate de jurnalisti sunt prezentate in calitate de profesionisti sau experti, in restul cazurilor acestea sunt prezentate ca actori sociali care isi dobandesc statutul datorita asocierii cu un barbat puternic ori datorita calitatilor fizice si sexuale.

Puteti descarca raportul de analiza media in format PDF aici.

Cofinantat prin Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial – Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, proiectul strategic are o durată de 24 de luni. Proiectul ALTFEM isi propune imbunatatirea perceptiei asupra rolului profesional si social al femeii si cresterea gradului de constientizare a experților si operatorilor mass media, a partenerilor sociali, a organizatiilor societatii civile, a autoritatilor publice din domeniul muncii si audiovizualului si a femeilor, in general, asupra problematicii egalitatii de sanse pe piata muncii.

Partenerii din cadrul proiectului:

TBWA\Bucuresti este biroul local al retelei multinationale TBWA\, una dintre cele mai renumite si puternice companii de comunicare la nivel global, prezenta în peste 40 de tari. TBWA\ asigura servicii integrate de comunicare, de la strategie, creatie si productie, la PR si evenimente speciale pentru clienti precum McDonald’s, Mars, Michelin, Henkel, Beko sau adidas. Agentia TBWA\Bucuresti a participat la diverse programe si campanii media pe teme de educatie, asistenta si integrare sociala.

Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) este o organizatie neguvernamentala care, de aproape 10 ani, propune solutii pentru imbunatatirea calitatii vietii, prin integrarea egalitatii de sanse intre femei si barbati in domeniile economic, politic si social si prin promovarea egalitatii de gen.

ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei (AMP) este o organizatie de drepturile omului specializata in drepturile mass media, anti-discriminare, buna-guvernare, comunicare si cercetare in domeniul mass-media.

Bucuresti, 08.09.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.