În prezența Boardului Mondial al IAA, ieri, 25 Februarie 2014, a avut loc cea de-a VI-a ediție a Galei Premiilor de Excelență IAA România.
Pe scena Ateneului Român au fost acordate 18 premii, recompensând excelența în diverse domenii de activitate din marketing și comunicare.
Peste 500 de persoane, profesioniști din comunicare și publicitate, jurnaliști și prieteni ai industriei au participat la cea de-a VI-a ediție a Premiilor de Excelență IAA.
Pe lângă trofeele acordate în categoriile cunoscute: Clienți, Agenții și Mass Media, Boardul IAA România a acordat anul acesta și Premiul de Excelență pentru Educație în Marketing și Comunicare Afroditei Blasius și lui Sorin Psatta pentru performanța deosebită în educarea tinerei generații de aspiranți din industrie, dar și pentru creșterea și formarea multor profesioniști în domeniu.
De asemenea, Sorin Psatta a fost desemnat “Personalitatea anului in Marcomm”, prin votul celor prezenți la Gală, care au ales dintre câștigătorii categoriilor Clienți, Agenții, Mass Media, Excelență pentru educație în marketing și comunicare, Excelență pentru tânăra speranță a anului.
O singură excepție a marcat șirul de premii de excelență. Dat fiind climatul nefavorabil creat de OUG 25/2013, Boardul IAA România a decis să nu acorde “Premiul de Excelență pentru Operațiuni de media”, din categoria Agenții.
Pe de altă parte, prin faptul ca acest premiu nu a fost decernat, Boardul IAA a dorit să evidențieze faptul că toți cei ce au reușit să continue, în pofida efectelor ordonanței, merită un premiu de excelență, în egală măsură și că industria are nevoie de un mediu puternic prin care să se poată dezvolta și să producă excelență.
Momentul culminant al serii a fost acordarea Premiilor Speciale de Excelență IAA – pentru 20 de ani de contribuție la dezvoltarea industriei și a asociației, în sine. Mihai Vârtosu fiind recompensat pentru contribuția semnificativă adusă la dezvoltarea industriei în România.
Găsiţi anexat numele tuturor personalităților premiate în cadrul Galei.
Clienți
Excelență în Marketing General:
Mihai Bodeanu – Dacia Renault
Comunicarea brandului Dacia în România a generat creșterea vânzărilor într-o piață aflată în scădere continuă. Standardele profesionale și personale ale lui Mihai Bodeanu și-au pus amprenta asupra strategiei de comunicare a brandului.
Excelență în Marketing Specializat:
Cristina Micu – ING Bank
Pentru targetarea excelentă a comunicării și găsirea limbajului de banking adresat tinerei generații.
Excelență în Relații Publice:
Claudiu Pândaru și Lucian Mândruță – Gândul
Pentru curajul de a răspunde presei britanice cu o campanie cu umor. Pentru viteza de reacție cu care au aprobat campania și pentru modul în care aceasta a fost susţinută. Campania Gândul a beneficiat de 1 milion de Euro în free PR ș a generat o creștere a readershipului Gândul cu 30%.
Excelență în Responsabilitate Socială:
Lidia Solomon – Vodafone
Pentru implicarea unui brand internațional în proiecte din România, cu impact profund în comunitățile locale.
Agenții
Excelență în Creație:
Mihai Gongu – GMP
Pentru că a reușit cu o idee simplă, executată rapid, să aducă României, prin campania Gândul, un beneficiu de imagine cum nu au reușit multe campanii de advertising.
Excelență în Relații Publice:
Monica Jitariuc – The Practice
Pentru premiile primite de agenție la Sabre Awards și pentru titlul de Eastern Europe Consultancy of the Year. Pentru conturarea unui brand personal coerent și pentru generozitatea prezentărilor sale din conferințele de specialitate.
Excelență în Managementul Comunicării:
Lorand Balint – Leo Burnett
Pentru că a dovedit că din București se poate juca cu succes un rol de leadership pe conturi globale de publicitate, pentru inovațiile aduse la nivel de structura și organizare a agenției de publicitate.
Mass Media
Excelență în Informare și Educare TV:
Andi Moisescu – Apropo TV
Pentru încăpățânarea de a sta aproape de industrie și de a dezvolta un proiect de comunicare altfel, la fel de relevant și de profesionist în fiecare ediție.
Moise Guran – TVR
Prin calităţile excelente de comunicator a devenit reperul informației corecte și de bună calitate în România.
Excelență în Informare și Educare non TV:
Petre Barbu – Forbes
Pentru "Primul an de publicitate", despre aventuroasele și frumoasele începuturi ale industriei de comunicare și publicitate în România.
Excelență în Entertainment TV:
Smiley și Pavel Bartoș – ProTV
Pentru tonusul ridicat și pentru atitudinea pozitivă cu care ne distrează, pentru glumele de bun simț și pentru consecvență.
Excelență în Entertainment Non TV:
Echipa Times New Roman
Pentru că reușesc să ne facă să zâmbim din nimic, pentru felul relaxat în care se joacă cu brandurile și pentru spiritul de auto ironie.
Excelență pentru Educație în Marketing și Comunicare
Afrodita Blasius – Bridge Communication
Pentru contribuția la ceea ce este astăzi şcoala IAA, pentru că a format generații întregi de cursanți, pentru felul în care, prin exemplul personal de verticalitate și integritate contribuie la imaginea unei industrii întregi.
Sorin Psatta – BBDO
Pentru dăruirea cu care, de 20 de ani, împletește cariera de profesor cu munca de agenție, pentru că duce în școli tot ce e mai nou in industrie și pentru numărul mare de profesioniști de comunicare la formarea cărora a contribuit.
Premiul de Excelență pentru Tânăra Speranță a Anului – acordat de filiala IAA Young Professionals
Ioana Filip – McCann
Pentru numeroasele distincții primite în 2013.
Personalitatea Anului în Marcomm
Sorin Psatta – BBDO
Distincție acordată în urma votului celor prezenția la Gala Premiilor de Excelență IAA 2014
Premiile Speciale de Excelenta Pentru 20 de ani IAA
Clienți:
Hans Dewaele – Procter&Gamble (în numele echipei de directori de marketing a companiei)
Pentru constanța și consecvența în construcția brandurilor P&G, pentru înaltele standarde profesionale și etice promovate și pentru modul în care aceste branduri au stat aproape de români în ultimii 20 de ani.
Agenții:
Adrian Boțan – McCann
Pentru consecvența de care dă dovadă în a demonstra că publicitatea din România e creativă și merită premiată. Pentru nenumăratele campanii care au depășit granițele ca notorietate și pentru cele mai multe premii de creație din palmares.
Media:
Adrian Sârbu
Pentru vizionarismul și leadershipul cu care a construit cel mai complet și mai profesionist trust de media din România, pentru voința de a fi mereu inovator și pentru sutele de profesioniști pe care i-a format și inspirat în ultimii 20 de ani.