Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

HEINEKEN anunta castigatorii programului de responsabilitate sociala „HEINEKEN pentru Comunitati”

HEINEKEN anunţă proiectele câştigătoare din programul de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi” lansat în acest an în oraşele Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc şi Târgu Mureş în parteneriat cu Asociaţia CSR Nest. Programul este dedicat susţinerii şi dezvoltării comunităţii locale din orașele în care HEINEKEN își desfășoară activitatea prin intermediul fabricilor sale. În fiecare oraș au fost desemnate patru proiete câștigătoare, fiecare dintre acestea primind câte un grant în valoare de 50.000 RON.

Programul de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi” este gândit ca un program pe termen lung şi a fost lansat anul trecut în Constanţa şi Miercurea Ciuc. Interesul manifestat de instituţiile publice şi ONG-uri şi rezultatele obţinute au determinat continuarea şi extinderea programului anul acesta şi în oraşele Târgu Mureş şi Craiova. Pentru a implementa cele mai relevante proiecte pentru locuitorii din cele patru oraşe, programul de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” presupune, în mod concret, susţinerea financiară a câte două proiecte în fiecare oraş, menite să aducă o contribuţie importantă în rândul comunităţilor locale.

„HEINEKEN pentru Comunităţi” se înscrie în Agenda de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” care este un program global iniţiat în 2010, pentru o perioadă de 10 ani. Acesta acoperă toate ariile de activitate ale companiei HEINEKEN şi o ajută să îşi atingă obiectivul de a-şi desfăşura activitatea în România în mod eficient şi responsabil. Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future” este susţinerea comunităţilor locale în care HEINEKEN îşi desfăşoară activitatea, prin investiţia în programe relevante pentru acestea.

Evaluarea proiectelor înscrise în programul “HEINEKEN pentru Comunităţi” a fost realizată de un juriu independent care a desemnat câştigătoare o instituţie publică şi 7 organizaţii nonguvernamentale:
· Asociaţia Sănătate şi Speranţă cu proiectul – „Minte sănătoasă în corp sănătos!” şi Fundaţia Comunitară Mureş cu proiectul – „MureşOnBike – Parcări pentru biciclete” (pentru Târgu Mureş);
· Asociaţia Vasiliada cu proiectul – „Tineri pentru Comunitate” şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale cu proiectul – „Bursa Comunitară de Afaceri Sociale HEINEKEN” (pentru Craiova);
· Crucea Roşie Română – Filiala Constanţa cu proiectul – „Parteneriat în sprijinul comunităţii” şi ADAPTO – Asociaţia pentru Promovarea Egalităţii între Tineri cu proiectul – „O hartă accesibilizată a oraşului Constanţa” (pentru Constanţa);
· Asociaţia Transilvania Vie cu proiectul – „Ciucul virtual – promovarea potenţialului turistic şi îmbunătăţirea imaginii oraşului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade” şi Serviciul de Ambulanţă judeţean Harghita cu proiectul – „Primul ajutor în cazuri de urgenţă” (pentru Miercurea-Ciuc).

La nivelul celor patru oraşe, în cadrul programului “HEINEKEN pentru Comunităţi” s-au înscris 55 de proiecte din partea unor instituţii publice şi a 49 de organizaţii nonguvernamentale cu sediul în oraşele Târgu Mureş, Constanţa, Craiova şi Miercurea Ciuc. În ceea ce privesc proiectele înscrise, 8 proiecte vizează exclusiv domeniul social, 9 vizează exclusiv aspecte de dezvoltare culturală, 5 proiecte privesc exclusiv domeniul turismului, 4 proiecte au ca obiect domeniul mediului, 3 proiecte au ca obiect domeniul educaţiei, 3 cuprind exclusiv aspecte din domeniul sănătăţii, un proiect este destinat dezvoltării durabile, un proiect vizează domeniul sportului şi 21 sunt mixte.

Cele opt proiecte câştigătoare din cele patru oraşe au primit o finanţare în valoare de 50.000 RON fiecare. Suma obţinută este destinată implementării proiectelor conform calendarului stabilit de finanţator. Implementarea proiectelor are loc între 1 iulie – 31 decembrie 2012, iar în această perioadă finanţatorul va organiza câte o vizită de monitorizare pentru fiecare proiect câştigător. Pentru a asigura imparţialitatea şi transparenţa procesului de evaluare a proiectelor propuse, câştigătorii au fost desemnaţi de către o comisie independentă de finanţatorul programului, format din evaluatori cu experienţă de peste cinci ani în evaluarea de proiecte. Totodată, membrii juriului au evaluat independent unul de celălalt fiecare proiect în parte pentru a nu altera caracterul obiectiv al procesului de evaluare şi în strictă conformitate cu criteriile de eligibilitate stabilite de către finantaţor în ghidul evaluatorului, comunicat participanților.

Printre obiectivele proiectului „Minte sănătoasă în corp sănătos!” al Asociaţiei Sănătate şi Speranţă se numără informarea populaţiei din Târgu Mureş cu privire la importanţa unui stil de viaţă sănătos şi angajarea celor interesați în activităţi sportive care au efect asupra reducerii stresului, creşterii sănătăţii fizice şi a calităţii vieţii în general.
La rândul său, Fundaţia Comunitară Mureş şi-a propus prin proiectul său, „MureşOnBike – Parcări pentru biciclete”, crearea unui număr de până la 300 de locuri de parcare pentru biciclişti în locaţiile propuse de cetăţenii din Târgu Mureş, realizarea unei platforme online prin care să continue şi pe viitor acest proiect după finalizarea finanţării precum şi creşterea comunităţii de biciclişti din Târgu Mureş.

Proiectul „Tineri pentru Comunitate” al Asociaţiei Vasiliada din Craiova îşi propune organizarea unor programe de training pentru tinerii adulți cu iniţiativă și spirit înteprinzător din Craiova, cu scopul dezvoltării abilităţilor de identificare şi soluţionare a problemelor comunitare. Finalitatea programului de training constă în înfiinţarea și coordonarea de către acești tineri a unei organizaţii non-guvernamentale cu scopul dezvoltării de programe comunitare.

Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale intenţionează ca prin proiectul său, „Bursa Comunitară de Afaceri Sociale HEINEKEN”, să înfiinţeze un mecanism durabil de finanţare a întreprinderilor sociale din Craiova şi comunele limitrofe. În cadrul acestui proiect vor fi realizate planuri de afaceri sociale, pentru implementarea cărora vor fi atrași potențiali investitori și va fi organizată o şedinţă de tranzacţionare a afacerilor sociale. De asemenea, va fi implementată o platformă virtuală de tranzacţionare.

Proiectul „Parteneriat în sprijinul comunităţii” dezvoltat de Crucea Roşie – Filiala Constanţa şi-a stabilit ca obiectiv realizarea unei campanii de informare, sensibilizare si conştientizare a comunităţii locale cu privire la riscul major reprezentat de tratarea superficială a hipertensiunii arteriale. De asemenea, va fi organizată şi o campanie de testare şi control a acesteia.

ADAPTO – Asociaţia pentru Promovarea Egalităţii între Tineri şi-a propus prin proiectul său, „O hartă accesibilizată a oraşului Constanţa”, crearea unei hărţi care să includă accesibilizările existente în spaţiile şi zonele turistice din Constanţa. Harta va fi disponibilă atât în format fizic cât şi online și va reprezenta un material util atât persoanelor cu nevoi speciale din comunitatea locală cât şi turiştilor.

Asociaţia Transilvania Vie a propus proiectul „Ciuc-ul virtual – promovarea potenţialului turistic şi îmbunătăţirea imaginii oraşului cu ajutorul celor mai moderne mijloace multimedia: tehnologia tururilor panoramice la 360 de grade”. Acest proiect are ca obiectiv îmbunătăţirea imaginii de oraş turistic şi cultural a municipiului Miercurea Ciuc şi promovarea acestuia prin intermediul tehnologiei tururilor panoramice 360 de grade. Comunitatea din Miercurea Ciuc va fi implicată în creşterea atractivităţii ofertei turistice şi conştientizarea comunităţii locale asupra importanţei resurselor culturale şi turistice.

Nu în ultimul rând, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Harghita urmăreşte prin proiectul său, „Primul ajutor în cazuri de urgenţă”, predarea unor cunoştinţe de prim ajutor de bază, formarea unor persoane care să poată acorda primul ajutor și educarea populaţiei cu privire la modul de folosire a numărului de urgenţă 112.

Mai multe detalii despre program şi punctajul obţinut de aplicanţii programului de responsabilitate socială “HEINEKEN pentru Comunităţi” din cele patru oraşe găsiti pe site-ul web dedicat, www.heineken-pentru-comunitati.ro.

Despre HEINEKEN:
HEINEKEN este cel mai mare producător de bere din Europa şi ocupă locul 3 în lume în ceea ce priveşte volumele. HEINEKEN România face parte din Grupul HEINEKEN şi deţine cel mai diversificat portofoliu de mărci care acoperă toate segmentele pieţei de bere din România: Heineken®, Silva, Silva Dark, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Amstel (import), Birra Moretti (import), Krusovice (import), Foster’s (import), Strongbow (import), Sol (import), Desperados (import), Gösser (import), Schlossgold (import), Gambrinus, Harghita şi Haţegana. HEINEKEN deține patru fabrici pe teritoriul României în: Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova, Târgu Mureş şi are 1.250 de angajaţi.

Despre organizaţia “CSR Nest”:
CSR Nest este o organizaţie românească, cu caracter apolitic, non-profit, non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de naţionalitate sau filosofice, supusă legislaţiei române în vigoare, înfiinţată în anul 2010. Misiunea Asociaţiei este aceea de a oferi soluţii şi servicii atât sectorului neguvernamental cât şi celui corporatist prin promovarea responsabilităţii sociale în rândul societăţii civile şi al companiilor. De asemenea, asociaţia îşi mai propune să contribuie la progresul social şi cultural, educaţional şi turistic al României.

Bucuresti, 23.07.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.