Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Hanner: Valoarea investitiilor pe metru patrat construit in Capitala a crescut cu cel putin 10%

in 2014

Construcția locuințelor livrate în București anul trecut a costat mai mult comparativ cu 2013, ca urmare a unei amplasări mai bune a proiectelor și a abordării unor noi categorii de clienți

Dezvoltatorul lituanian Hanner, unul dintre cei mai importanți investitori imobiliari din țările baltice, estimează că stocul de apartamente noi livrate în piață anul trecut este unul mai valoros. După o pauză de aproximativ patru ani, în 2014, în București au apărut mai multe proiecte amplasate în zone centrale sau pe artere considerate foarte valoroase. În anii anteriori se construia în cartiere mărginașe sau în localitățile din imediata apropiere a Capitalei. De asemenea, în 2014 au fost livrate proiecte dedicate segmentului de lux și celor din clasa medie superioară. The Park este unul dintre proiectele rezidențiale care pun accent pe calitatea materialelor de construcții și a execuției proiectului, oferind clienților condiții superioare de locuire.

Prețul mai mare al terenurilor este factorul cel mai important care a dus la creșterea sumelor investite de dezvoltatori pentru realizarea unor ansambluri noi. La aceasta se adaugă utilizarea unor materiale de construcții de calitate superioară care conferă clădirii atribute tehnice superioare.

„În cazul construcțiilor realizate în zone centrale, prețul terenului are o pondere de peste 30% în investiția totală. Comparativ, pentru clădirile realizate la periferia Capitalei, terenul putea avea și o pondere de doar 10%”, explică Mindaugas Valuckas, CEO Hanner Holding. Compania lituaniană a dezvoltat proiectul The Park la intrarea sudică spre Parcul Tineretului, proiect care atrage investiții de circa 37 milioane euro.

„În The Park am ales să mizăm pe calitate ca factor diferențator. Mai multe proiecte realizate în 2014 au fost mai atente la acest aspect”, spune Mindaugas Valuckas. Diferența de preț între produse din categoria premium și cele de calitate inferioară poate fi și de 100%. „Până în 2014 majoritatea dezvoltatorilor au căutat să livreze în piață imobile care să poată fi achiziționate prin creditele garantate de stat cu programul Prima Casă. Există acum o categorie importantă de clienți mult mai interesată de calitatea produsului final decât de prețul de achiziție”, adaugă reprezentatul dezvoltatorului lituanian.

„Calitatea unui imobil înseamnă ceva mai mult decât aplicarea unor finisaje de lux, fiind determinată de toate detaliile de construcție. Noi am ales cele mai bune materiale și soluții pentru fiecare etapă de dezvoltare a proiectului The Park”, declară Valuckas.

Unul dintre elementele care a crescut costurile construcției ansamblului The Park este reprezentat de soluțiile de izolare termică menite să asigure facturi de circa 100 de lei în sezonul rece, printre cele mai mici din piață. Hanner a optat în acest proiect rezidențial pentru vata bazaltică de la Rockwool, Frontrock Max E Dual Density. Pereții de fațadă sunt dublați la interior de un strat suplimentar de vată de sticlă. Această soluție protejează clădirea de incendii și asigură o izolare fonică optimă. Costurile implementării acestor soluții sunt triple comparativ cu alte opțiuni din piață. De asemenea, blocul The Park are cea mai înaltă clasă de rezistență la incendiu, precum și la seisme, asigurată de sistemele de construcții de calitate superioară pentru care s-a optat.

Hanner Group este cel mai mare dezvoltator imobiliar din Lituania. Compania are un portofoliu care cuprinde active și dezvoltări în valoare de aproximativ un miliard de euro. Proiectele cele mai reprezentative sunt localizate în Lituania, Letonia, Rusia, Ucraina și România. Următoarele piețe vizate sunt cele din Germania și Marea Britanie. Principalul segment pe care activează compania este cel al dezvoltărilor rezidențiale, unde au fost direcționate mai mult de jumătate din investițiile totale. Au rezultat peste 400.000 de mp construiți cuprinzând peste 4.000 de apartmente.

Bucuresti, 14.01.2015
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.