Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Gustul Italiei – workshop de afaceri

cu peste 150 de companii din Italia si Romania prezente la discutii

Workshop-ul “Gustul Italiei” a reunit la Bucureşti 44 de companii italiene si mai bine de 100 de companii romaneşti. Întâlnirea de afaceri romano-italiana este organizata de către Institutul Italian de Comerţ Exterior – ICE Bucureşti – pentru discuţii in vederea stabilirii de relaţii comerciale sau investiţionale.

“Interesul societăţilor italiene pentru piaţa româneasca este din ce in ce mai mare. Credem ca tendinţa se va menţine si va duce la creşterea activităţilor desfăşurate de Institutul nostru”, declara Mario Iaccarino, Director ICE Bucureşti.

ICE Bucureşti a avut parteneri in organizarea întâlnirii de afaceri doua organizaţii italiene: Confagricoltura si Regione Abruzzo. Societăţile italiene prezente la Bucureşti sunt grupate in sectorul de activitate food&bevregeas. Mai exact, 29 de producători de vin, celelalte companii reprezentând o gama larga de produse din sectorul alimentar (paste, orez, ulei extravirgin de măsline, sosuri pentru paste, brânzeturi, prosciutto, conserve de peste, oţet balsamic, făina etc).

“Nu este uşor sa vinzi vinuri de import pe piaţa româneasca. Concurenta este puternica si in plus, exista o producţie locala importanta si de buna calitate. Nu este totuşi mai greu decât in alte tari, unde Italia a reuşit sa ocupe o poziţie de leader. Vinul italian se bucura de o imagine de foarte buna calitate in lume si este destul de răspândit in România, dar exista încă posibilităţi de dezvoltare”, declara Mario Iaccarino, Director ICE Bucureşti.  

Companiile italiene din sectorul food&bevregeas prezente astăzi la workshop au ca ţinta, dincolo de acţiunile directe, pe canalele tradiţionale de distribuţie si HORECA, dezvoltarea culturii de a bea vin si celei gastronomice italiene.

“Suntem convinşi ca doar ridicând nivelul de cunoştinţe in ceea ce priveşte gastronomia si vinul in general, va fi posibila si creşterea vânzărilor produselor italiene. Atunci când consumatorul va începe sa aprecieze produsul de calitate, va putea realiza ca produsele italiene reprezintă alegerea cea mai buna din punct de vedere al calităţii si al preţului”, declara Mario Iaccarino, Director ICE Bucureşti.

Schimburile romano-italiene

Schimburile comerciale romano-italiene se desfăşoară in ambele sensuri, aceasta pentru ca avem de-a face cu o adevărata evoluţie a strategiilor de abordare a pieţei româneşti la companiile italiene care doresc sa isi desfăşoare activitatea aici.

„Acest lucru se datorează schimbării condiţiilor socio-economice din România ultimilor ani. România este văzută tot mai mult ca o naţiune care oferă mari oportunităţi de dezvoltare, unde se poate lucra si unde se pot desfăşura activităţi cu succes, si nu mai este considerata doar o piaţă in care iti poţi transfera activitatea doar pentru costul scăzut al forţei de munca” declara Mario Iaccarino, Director ICE Bucureşti.

In perioada ianuarie – noiembrie 2008, ICE Bucureşti a primit cereri de asistenta pentru piaţa româneasca din partea a aproximativ 1000 de societăţi comerciale italiene. In sens invers, ICE Bucureşti a primit 188 de oferte si cereri comerciale din partea companiilor romaneşti care vizează acorduri cu parteneri italieni. ICE dispune de o baza de date cu peste 40.000 de societăţi italiene aparţinând diverselor sectoare de business.

25.854 societăţi italiene in România

La jumătatea lui 2008, conform datelor publicate de Registrul Comerţului, erau înregistrate in România 25.854 societăţi italiene, cu un capital social de 862 milioane euro.

„Societăţile italiene care activează in România au un impact asupra PIB-ului stimat intre 7 si 10 procente. In privinţa schimburilor comerciale dintre  Italia si România  volumul acestora este de aproape 12 miliarde de Euro.

In România sunt prezente societăţi italiene mici, mijlocii si mari.

Suntem foarte activi in sectorul serviciilor (bancare, asigurări, servicii de intermediere) care reprezintă 30% din total, in tranzacţiile imobiliare (14%), in construcţii (10%), in timp ce sectoarele manufacturiere (îmbrăcăminte, marochinărie si încălţăminte,  mobila,  industria metalelor) reprezintă aproximativ 15% din activitatea noastră in România” declara Mario Iaccarino, Director ICE Bucureşti.

ICE (Institutul Italian de Comerţ Exterior) cu sediul central la Roma este o agenţie guvernamentala care are ca scop promovarea comerţului exterior italian; Biroul ICE de la Bucureşti operează in România din 1969 si oferă asistenta firmelor italiene care doresc demararea sau extinderea unei activităţi in România. Biroul ICE Bucureşti are in competenta si piaţa din Republica Moldova, unde va fi inaugurat un Birou de  corespondenta in curând.

Activităţile desfăşurate de ICE sunt finanţate cu precădere din fonduri publice acordate de către Ministerul italian al Dezvoltării Economice.

Confagricoltura este organizaţia de reprezentanta si protecţie a companiei agricole italiene. Are ca scop îmbunătăţirea competitivităţii agriculturii italiene, sectorul primar al economiei naţionale. Organizaţia număra 500.000 de asociaţi din toate sectoarele de producţie agricola. Sediul naţional se afla la Roma si dispune de un birou de reprezentanta in Bruxelles si se extinde pe tot teritoriul naţional având 18 sedii regionale, 95 de sedii in provincie si sute de sedii comunale.

Abruzzo reprezintă o regiune importanta din Italia pentru producţia agroalimentara. Este vorba in special de vinuri, ulei, paste si dulciuri, fiind activa deja in acest sector si in România. In 2006 Regione Abruzzo a iniţiat un proiect numit “Abruzzo Oil, Wine & Co” pentru promovarea propriilor produse. In cadrul acestui program au fost organizate, printre altele, doua “Study Tour” in Italia, pentru oamenii de afaceri romani, cu degustări la mai mulţi producători abruzzezi. In luna martie a acestui an a fost inaugurat la Bucureşti un show-room sub marca “By Abruzzo”. Reprezentanţii regiunii isi doresc extinderea activităţilor către alte sectoare productive.

Bucuresti, 18.11.2008

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.