Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul TeraPlast și-a dublat cifra de afaceri în semestrul I, față de aceeași perioadă din 2017

Ioana Birta, director financiar Teraplast

Grupul TeraPlast, unul dintre principalii jucători din piața materialelor de construcții, a înregistrat în primul semestru din 2018 o cifră de afaceri consolidata de 338 de milioane lei, dublându-și cifra de afaceri față de primul semestrul al anului anterior, când a cumulat afaceri de circa 172 milioane lei. Principala contribuție la această creștere au avut-o business-urile intrate anul trecut în portofoliul Grupului, respectiv Depaco (Wetterbest), fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub. Istoric primul semestru reprezinta aproximativ 40% din afacerile anuale ale Teraplast, conform sezonalitatii industriei.

Principalii indicatori, mii lei

Divizia Steel

S1 2018

S1 2017

Crestere

Cifra de afaceri

193.485

64.188

201%

EBITDA

15.648

7.257

116%

 

Divizia Mase plastice

S1 2018

S1 2017

Crestere

Cifra de afaceri

145.009

107.483

35%

EBITDA

12.651

11.062

14%

Dincolo de consolidarea noilor achizitii, fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, rezultat al strategiei urmate de Grup, care s-a axat cu preponderență pe dezvoltarea rețelei de distribuție, creșterea prezenței în piețele europene si capacitatea de inovare în dezvoltarea de noi produse.

Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast: Rezultatele din primul semestru al acestui an ne confirmă că am abordat strategia potrivită în 2017, prin cele trei achiziții importante: fabrica TeraSteel din Serbia, integrarea în Grup a business-ului Wetterbest și a activității Politub. Acestea au reprezentat un demers amplu de dezvoltare a portofoliului nostru, au adus plus valoare și vor contribui semnificativ la dezvoltarea afacerilor noastre pe termen mediu, drept dovadă și obiectivul de a ne dubla cifra de afaceri față de anul trecut. Evolutia profitului este in urma cresterii cifrei de afaceri, motiv pentru care in următoarele 6 luni ne vom concentra pe creșterea eficienței business-urilor și îmbunătățirea marjei, în special pe segmentele de țiglă metalică și sisteme de apă, gaz și canalizare.

Ioana Birta, director financiar Teraplast

Divizia Steel

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 112 mil. lei, în creștere cu 74% față de aceeași perioadă a anului trecut, în contextul unei creșteri EBITDA de 58%. Această creștere a fost generată în special de fabrica din Serbia, de unde se comercializează produse în 8 țări europene. Unitatea de producție din Bistrița se va concentra pe dezvoltarea segmentului premium.

Începând cu anul 2018, situațiile financiare ale Grupului includ și compania Depaco, a cărei cifră de afaceri a crescut cu 25% față de primele șase luni ale anului precedent, prin continuarea dezvoltării segmentului de acoperișuri pentru construcții industriale și prin sporirea prezenței în nordul țării. Wetterbest își continuă strategia de majorare a cotei de piață.

Divizia de mase plastice a înregistrat venituri de 145 milioane de lei în S1 2018, în creștere cu 35% față de S1 2017. Pe acest segment, Grupul TeraPlast este liderul pieței în care activează și, totodată, își îmbunătățește constant prezența în țările învecinate.

Segmentul granule a obținut o performanță notabilă: venituri de 32 mil lei, o creștere de 40% față de prima jumătate a anului 2017, în condițiile menținerii marjei EBITDA la 12%. Pe acest segment, TeraPlast este producătorul numărul 1 în România, respectându-și promisiuneade a dezvolta o gamă largă de granule, conform specificațiilor tehnice ale clienților, oferind producătorilor de cabluri cele mai eficiente soluții. În baza acestor competențe, TeraPlast și-a îmbunătățit prezența în țările învecinate.

Conform reprezentanților companiei, construcțiile din sectorul privat sunt în continuare pe un trend crescător, însă în contextul încetinirii creșterii consumului și a producției industriale, nu se așteaptă la oportunitățile pe care piața le-a oferit în 2017. În ceea ce privește proiectele de infrastructură, sunt multe licitații publice începute și neatribuite, prin urmare afacerile Grupului vor fi determinate și în acest an de dinamica sectorului privat.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.