free download 78 travel guides written by experts

Grupul H&M are obiective ambițioase în domeniul sustenabilității

Raportul de Sustenabilitate al grupului H&M pe anul 2016, lansat astăzi, schițează eforturile şi angajamentele companiei în domeniul sustenabilităţii. Direcţiile principale abordate de către grupul H&M, prin programele sale, vizează reducerea impactului asupra mediului, colectarea, reciclarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru salariaţii din industria textilă.

Grupul H&M își propune ca pe termen lung să devină, în proporție de 100%, consumator de energie regenerabilă. Până la finalul anului 2016, H&M utiliza în operațiunile proprii peste 96% electricitate provenită din surse regenerabile. De asemenea, ca o confirmare a eforturilor din sfera utilizării resurselor regenerabile, Better Cotton Initiative a consfințit faptul că grupul H&M este cel mai mare utilizator de bumbac Better Cotton la nivel global.

Compania H&M are o prezență activă și în domeniul reciclării. Prin programul său Garment Collecting, început în anul 2013, s-au colectat până în prezent peste 39.000 de tone de textile, echivalentul a 196 de milioane de tricouri. În același timp, până în anul 2020, H&M își propune să colecteze anual, din întreaga lume, 25.000 de tone de textile. La toate acestea se adaugă progresele remarcabile înregistrate în direcţia asigurării unor salarii echitabile pentru lucrătorii din industria textilă.


“Dorim să fim un exemplu în  industria modei în ceea ce priveşte utilizarea surselor regenerabile și reducerea impactului asupra mediului înconjurător. Astfel, am dezvoltat o nouă strategie având scopul de a implementa proiectele noastre sustenabile la un alt nivel“, declară Anna Gedda, responsabil sustenabilitate în grupul H&M. “Intenţionăm să deschidem calea pentru a implementa noi proiecte, atât în ceea ce priveşte cazurile sociale, cât şi în domeniul mediului înconjurător, determinând un nou curent în care moda este sustenabilă, iar sustenabilitatea la modă”, adaugă Anna.

În continuare, veţi regăsi mai multe detalii şi totodată, obiectivele stabilite prin platformele de sustenabilitate ale grupului H&M.

Reducerea impactului asupra mediului până în anul 2040

În cadrul acestei direcţii, preocuparea principală este cea de reducere a emisiilor de noxe provenite din operațiunile curente. În această direcție, grupul H&M va viza creșterea eficienţei energetice și utilizarea energiei provenită din surse regenerabile, pentru a susţine capacitatea de refacere a mediului și a preveni efectul de seră.

·    Până în anul 2040, întreg lanțul H&M va funcţiona pe baza unui concept de operare internă prin care va susţine un climat pozitiv
·    Până în anul 2030, colaboratorii grupului şi-au luat angajamentul de a implementa procedee care sprijină existenţa unui climat neutru în industria textilă
·    Utilizarea energiei provenită din surse 100% regenerabile. La finalul anului 2016, proporţia a atins 96%, faţă de 78% în 2015
·    În anul 2016, compania a redus emisiile de CO2 cu un procent de 47%, comparativ cu 2015
·    Grupul H&M este un membru de seamă al programului WWF Climate Savers

Utilizarea materialelor provenite din 100% surse reciclabile până în 2030

Treptat, H&M face paşi semnificativi în atingerea acestui obiectiv, în îndeplinirea misiunii de a închide cercul în ceea ce priveşte moda sustenabilă. La nivel global,  H&M este cel mai mare utilizator de Better Cotton, polyester reciclat şi fibră Tencel®Lyocell.

·    Până în anul 2030, H&M îşi propune să folosească materiale provenite din surse 100% reciclabile, în 2016, procentul fiind de 26%
·    În 2016, 43% din totalul cantităţii de bumbac utilizate de către H&M, a provenit din surse sustenabile. Obiectivul este acela de a utiliza doar acest tip de bumbac până în 2020
·    H&M a utilizat polyester provenit din reciclarea a 180 de millioane de PET-uri, în 2016
·    H&M este cel mai mare utilizator de Better Cotton din lume

Peste 25.000 de tone de textile colectate anual în magazinele noastre până în anul 2020

Grupul H&M îşi extinde ambiţiile când vine vorba de reciclare şi anunţă un nou obiectiv, acela de a colecta anual cel puţin 25.000 de tone de textile în magazinele sale, până în anul 2020. De la  lansarea iniţiativei Garment Collecting în 2013, a fost colectat un total de 39.000 de tone de textile.

·    În anul 2016, au fost colectate 16.000 de tone de textile
·    Din 2013 până astăzi, au fost colectate în magazinele noastre haine care au echivalat cu 196 de milioane de tricouri
·    Până în 2020, obiectivul este acela de a colecta anual 25.000 de tone

Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru salariaţii din industria textilă

Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă în industria textilă presupune o comunicare armonioasă între piaţa muncii şi reprezentanţii fabricilor din acest domeniu. Grupul H&M continuă să îmbunătăţească relaţiile cu furnizorii şi programele salariale ale acestora, oferindu-şi suportul prin ample programe de training. H&M colaborează la nivel global cu organizații precum IndustriALL sau IF Metall.

·    140 de fabrici colaboratoare implementează sisteme mai eficiente de management salarial pentru aproximativ 250.000 de angajaţi
·    În total, 290 de fabrici colaboratoare fac parte dintr-un program de comunicare la locul de muncă de care beneficiază un număr de aproximativ 370.000 de angajaţi
·    Programele sunt implementate momentan în 8 ţări producătoare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *