Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grayling lanseaza Pulse

– studiul trimestrial privind tendinţele în industria comunicării –

· Europa Centrală şi de Est şi Europa de Sud-Est – companiile din tehnologie, media & telecom, cele mai dinamice în materie de comunicare
· Creşte vizibilitate comunicatorilor la nivel de board
· Public Affairs & Government Relations integrate tot mai mult în departamentul de comunicare
· Creşte rolul comunicării în atingerea obiectivelor de afaceri

Grayling anunţă rezultatele primei ediţii a studiului global, Pulse, la care au luat parte peste 1200 de experţi în comunicare din toată lumea. Studiul are ca obiectiv identificarea principalelor tendinţe în industria de comunicare la nivel global, regional şi local.

În pofida recesiunii, investiţiile în activităţi de comunicare în Europa Centrală şi de Est, Europa de Sud-Est, Rusia şi Eurasia sunt relativ stabile. Astfel, pentru trimestrul I din 2012, 19,4% dintre respondenţi au raportat o creştere a cheltuielilor aferente comunicării, în timp ce 20,4% dintre aceştia nu au indicat schimbări de bugete. În acelaşi timp, pe pieţele din Rusia & Eurasia, s-a înregistrat o creştere a bugetelor alocate pentru activităţile de PR (20,3%), o tendinţă în acord cu perspectivele economice ale acestor pieţe.

Importanţa comunicării pentru companiile din regiune este reconfirmată de alte două rezultate relevate de Pulse. Vizibilitatea activităţilor de comunicare la nivel de board şi valoarea percepută a acestora pentru succesul comercial sunt la un nivel ridicat – 33,6%, respectiv 45,9% dintre respondenţi indicând creşteri pe aceste segmente.

"Clienţii noştri acordă o atenţie tot mai mare comunicării, ca instrument de susţinere a dezvoltării afacerilor. Această tendinţă este evidenţiată de rezultatele primei ediţii a studiului: managerii se implică direct în procesul de comunicare deoarece conştientizează impactul direct, pozitiv, pe care îl poate avea asupra evoluţiei companiei. Dincolo de crearea unui brand solid şi managementul reputaţiei companiei, vorbim despre punerea amprentei asupra mediului de reglementare în care îşi desfăşoară activitatea şi îmbunătăţirea relaţiilor cu partenerii cheie. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care Grayling şi-a modificat strategia în regiune, oferind servicii integrate de Public Affairs şi Public Relations (inclusiv comunicare digitală) pe toate pieţele, acordând o atenţie deosebită activităţilor de consultanţă strategică la nivel de top management”, a declarat Jan Simunek, Director Regional Grayling CEE & SEE.

În mod nesurprinzător, 45% dintre respondenţi au arătat că, similar tendinţelor înregistrate la nivel global, companiile din regiune (CEE, SEE, Rusia şi Eurasia) înregistrează o creştere a investiţiilor în social media & comunicare digitală. În acelaşi timp, comunicarea corporativă şi cea de criză rămân la fel de importante ca şi până în prezent, jumătate dintre respondenţi indicând faptul că nu s-au produs schimbări la nivelul bugetelor alocate pentru aceste servicii.

Un alt rezultat interesant relevat de Pulse este legat de companiile din tehnologie, media şi telecom, unde există o dinamică suprinzătoare în ceea ce priveşte bugetele de comunicare. După Asia-Pacific, unde respondenţii au indicat în procent de 16,7% creşterea bugetelor de PR pentru companiile din domeniu, CEE&SEE au abordat aceeaşi strategie de a contracara criza prin creşterea investiţiilor, inclusiv în comunicare (15,1% dintre respondenţi au indicat creşterea bugetelor de comunicare).

"În ultimii 20 de ani, industria comunicării din Europa Centrală şi de Est şi Europa de Sud-Est s-a schimbat foarte mult. Aşteptările clienţilor noştri sunt mult mai complexe. Îşi doresc un partener real de discuţie, creativitate, constanţă, conţinut relevant şi consultanţă strategică. Sunt cereri justificate având în vedere misiunea pe care clienţii noştri o au – aceea de a performa cu un maxim de rezultate într-un mediu plin de provocări dintre cele mai diverse”, a adăugat Simunek.

Rezultatele studiului Grayling PULSE:

· Integrarea serviciilor de Public Affairs sau Government relations în activitatea de comunicare
· 29,4% dintre respondenţi consideră că este în creştere
· 51,4% dintre respondenţi consideră că se menţine la un nivel constant
· 4,6% dintre respondenţi consideră că este în scădere

· Investiţii în activităţile de PR – nivelul realizat vs. nivelul proiectat
· Suport permanent (11,8% dintre respondenţi consideră că sunt în creştere; 36,4% dintre respondenţi consideră că se menţin la un nivel constant; 20% dintre respondenţi afirmă că sunt în scădere)
· Proiecte (16,4% dintre respondenţi consideră că sunt în creştere; 40% dintre respondenţi consideră că se menţin la un nivel constant; 14% dintre respondenţi afirmă că sunt în scădere)

· Numărul de angajaţi din departamentul de comunicare:
· 18,2% dintre respondenţi afirmă că este în creştere
· 54,5% dintre respondenţi afirmă că se menţine la un nivel constant
· 14,5% dintre respondenţi afirmă că este în scădere

* Toate răspunsurile sunt convertite într-un punctaj ponderat, în care 1 reprezintă răspunsuri pozitive (sau creşteri), iar 5 reprezintă valori negative (scăderi); proporţia răspunsurilor negative (sau a scăderilor) are astfel impact asupra punctajului total.

DATE DEMOGRAFICE

PROFILUL RESPONDENŢILOR

• Participanţi globali: 1.252
• Delimitare geografică: 56,4% – Europa de Vest; 12,5% – Europa Centrală şi de Est, Europa de Sud-Est & Eurasia; 11,2% – America de Nord; 8,4% – Regiunea Asia-Pacific; 1,9% – Africa; 0,8% – Orientul Mijlociu; 0,2% – America Latină; 8,6% – Altele
• Industrii: 24,9% – Sectorul guvernamental şi public & non-profit; 16,5% – Tehnologie, media & telecomunicaţii; 11,8% – Servicii financiare & profesionale; 11,5% – Energie, industrie & mediu; 7,2% – Consumer & retail; 5,6% – Sănătate & Farma; 4,2% – Transport, auto & logistică; 18,3% – Altele
• Dimensiunea organizaţiilor: 41% – 1000+; 39,7% – <250; 17,9% – 250-1000; 1,4% – Nu au răspuns / Nu se ştie
• Poziţii în cadrul companiei: 43,9% – Manager; 36,7% – Director; 10,9% – AE / Asistent; 8.5% – Nu au răspuns / Nu se ştie


Despre Grayling PULSE

Lansat pentru prima dată în aprilie 2012, Grayling PULSE este un raport HTML trimestrial, gratuit, care oferă o imagine de ansamblu a trendurilor actuale şi emergente din industria comunicării, la nivel global – informaţii esenţiale pentru orice persoană care conduce sau lucrează într-o echipă de PR sau comunicare a unei companii.

Raportul urmăreşte modificări importante înregistrate la nivelul bugetelor de PR, în funcţie de zone geografice, sectoare, investiţii în comunicare digitală şi CSR, modificarea nivelului de vizibilitate şi valoare percepută a activităţilor de comunicare la nivelul managementului companiilor.

Rezultatele sunt exprimate în grafice şi diagrame completate de comentarii ale unor experţi de vârf din domeniu.

Pentru mai multe informaţii sau pentru a vă abona la Grayling PULSE, vizitaţi: www.graylingpulse.com.

Bucuresti, 19.06.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.