Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grayling anunta rezultatele celei de-a 2-a editii a studiului Pulse

despre tendintele din industria comunicarii

· Creşterea reputaţiei şi a vizibilităţii unei companii sunt principalele obiective ale campaniilor din social media
· 22% dintre companii nu au o strategie pe social media
· 23% dintre CEO se implică personal în promovarea companiei prin intermediul social media
· Companiile din tehnologie, media & telecom sunt lideri în ceea ce priveşte utilizarea social media

Grayling anunţă rezultatele celei de-a doua ediţii a studiului global PULSE, la care au luat parte peste 1100 de experţi în comunicare din toată lumea. Studiul este implementat trimestrial, având ca obiectiv identificarea principalelor tendinţe în industria comunicării la nivel global, regional şi local.

22% dintre participanţii la studiu recunosc că organizaţiile lor nu au adoptat până în prezent o strategie de comunicare pentru social media. Dintre companiile care au folosit social media in campaniile lor, doar 39% au avut o strategie integrată de comunicare.

În acelaşi timp, numai 23% dintre cei care ocupă funcţia de CEO se implică personal în promovarea companiei folosind social media – prin intermediul unui blog, folosind Twitter sau o altă platformă de comunicare – în timp ce 44% dintre aceştia nu se implică deloc.

Printre cele mai frecvente obiective ale strategiilor de comunicare în social media se numără "creşterea reputaţiei" (21,4%) şi „creşterea vizibilităţii” (22,1%). "Creşterea vânzărilor” a fost menţionată ca principal obiectiv de doar 11% dintre respondenţi, în timp ce 10 % dintre aceştia urmăresc "îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii".

Companiile din tehnologie, media şi telecomunicaţii ocupă primul loc în ceea ce priveşte utilizarea social media, 83% dintre acestea având o strategie specifică, faţă de numai 60% dintre companiile din sectoarele transport, auto şi logistică, şi 68% din retail şi consumer.

De asemenea, rezultatele studiului au indicat că 78% dintre companiile din Europa de Vest au o strategie pe social media, faţă de numai 61,3% dintre companiile aflate în Europa Centrală şi de Est şi Eurasia.

Victor Benady, Director Global pentru Social Media în cadrul Grayling, a precizat: „Decalajul dintre companiile care au o strategie pe social media şi cele care nu au o astfel de strategie este din ce în ce mai mare. Este uimitor faptul că 22% dintre companiile incluse în studiu nu au nicio strategie pe social media, în timp ce la capătul opus, 71% au o strategie complet integrată, care le permite să abordeze într-un mod eficient reputaţia companiei în acest mediu. Ce înseamnă acest lucru pentru cei care nu au o astfel de strategie? Numai în timp vom putea afla ce impact va avea acest lucru asupra companiilor. Mi se pare că îşi asumă un risc imens.”

Benady a mai adăugat: „Dacă ne gândim la motivele care determină companiile să includă social media în strategia şi activităţile de comunicare, vizibilitatea este cu siguranţă importantă, dar faptul că şi „creşterea reputaţiei” înregistrează un procent atât de ridicat ne arată că mulţi îşi propun obiective de afaceri mai profunde şi mai sofisticate. În plus, această ediţie a studiului PULSE clarifică competiţia dintre cele două industrii – publicitate şi relaţii publice – referitoare la social media, înclinând balanţa în favoarea PR-ului.”

Detalierea datelor statistice din cadrul studiului PULSE: ediţia lunii octombrie 2012

CLASIFICAREA RESPONDENŢILOR
· Participanţi globali: 1.119
· Respondenţi: Studiul PULSE poate fi completat de orice reprezentant al industriei globale de comunicare; eşantionul va cuprinde clienţi Grayling, companii care nu sunt clienţi Grayling şi specialişti din întreaga industrie
· Distribuţia geografică: 49% – Europa de Vest; 23,4% – CEE, SEE şi Eurasia; 10,7% – America de Nord; 7% – Asia Pacific; 4,3% – Africa 1,8% – Orientul Mijlociu; 0,4% – America Latină; 4% – Altele
· Distribuţia pe sectoare: 16,6% – Sectorul guvernamental şi public & non-profit; 11,9% – Tehnologie, media & telecomunicaţii; 8,5% – Servicii financiare & profesionale; 8,1% – Energie, industrie & mediu; 7,4% – Consumer & retail; 3,8% – Sănătate & Farma; 3,2% – Transport, auto & logistică; 13,3% – altele
• Dimensiunea organizaţiilor: 30,8% – 1.000+; 50,4% – <250; 16,4% – 250-1.000; 2,4% – Nu au răspuns / Nu se ştie
• Funcţii: 42,0% – Manager; 37,7% – Director; 12,5% – AE / asistent; 7,7% – Nu au răspuns / Nu se ştie

PRINCIPALELE REZULTATE GLOBALE:
1. Investiţii totale în PR la nivel global:
a. 20,1% – în creştere
b. 41,7% – la acelaşi nivel
c. 18,8% – în scădere
d. 19,4% nu există date sau nu ştiu

2. Investiţii/cheltuieli PR la nivel regional:
a. Asia Pacific (15,4% în creştere, 17,4% la acelaşi nivel, 6,5% în scădere)
b. Africa (10,5% în creştere, 19.1% la acelaşi nivel, 4.6% în scădere)
c. America Latină (11,6% în creştere, 16,2% la acelaşi nivel, 5,9% în scădere)
d. Rusia şi Eurasia (10,5% în creştere, 17,2% la acelaşi nivel, 6,7% în scădere)
e. America de Nord (10,8% în creştere, 26,1% la acelaşi nivel, 7,0% în scădere)
f. Orientul Mijlociu (7,7% în creştere, 22,2% la acelaşi nivel, 5% în scădere)
g. CEE şi SEE (10,7% în creştere, 26,4% la acelaşi nivel, 10,5% în scădere)
h. Europa de Vest (10,1% în creştere, 30% la acelaşi nivel, 12% în scădere)

3. Investiţii totale în PR la nivel global (în domenii de practică selectate):
a. Social Media & Digital (43,5% în creştere, 35,7% la acelaşi nivel, 7,7% în scădere)
b. Comunicare corporativă & Reputation Management (24,2% în creştere, 50,6% la acelaşi nivel, 13,7% în scădere)
c. Responsabilitate socială corporativă (16% în creştere, 49,1% la acelaşi nivel, 11,7% în scădere)
d. Comunicare în situaţii de criză (9,5% în creştere, 58,8% la acelaşi nivel, 9,7% în scădere)

4. Investiţii în activităţile de PR
a. Proiecte (17,1% în creştere, 36,5% la acelaşi nivel, 18,9% în scădere)
b. Suport permanent (8,8% în creştere, 39,1% la acelaşi nivel, 24% în scădere)

5. Componenţa echipei de comunicare:
a. 23,5% – în creştere
b. 55,5% – la acelaşi nivel
c. 15,6% – în scădere
d. 5,5% – nu au răspuns / nu se ştie

6. Vizibilitatea activităţii de comunicare la nivel superior/comitet executiv:
a. 41,9% – în creştere
b. 45,8% – la acelaşi nivel
c. 6,1% – în scădere
d. 6,2% – nu au răspuns / nu se ştie

7. Percepţia asupra importanţei activităţii de comunicare (pentru succesul comercial):
a. 49,5% – în creştere
b. 37,9% – la acelaşi nivel
c. 6,2% – în scădere
d. 6,4% – nu au răspuns / nu se ştie

8. Numărul companiilor care au declarat că au o strategie digitală:
– 71,3% – au o strategie privind comunicarea digitală
– 22,4% – nu au o strategie privind comunicarea digitală

9. Cât de integrată este strategia privind comunicarea digitală a companiei în strategia generală de comunicare
a. 39,1% – Complet integrată
b. 52,9% – Parţial integrată, unele aspecte sunt integrate
c. 6,2% – Complet separate

10. Integrarea strategiilor privind activitatea PR, publicitatea ATL şi social media
a. 25,6% – Complet integrate
b. 58,5% – Parţial integrate
c. 9,7% – Deloc integrate

11. Principalele obiective ale campaniilor din social media
a. 11% – creşterea vânzărilor
b. 21,4% – creşterea notorietăţii
c. 22,1% – creşterea vizibilităţii
d. 15,3% – consolidarea campaniilor de promovare
e. 10% – servicii pentru clienţi
f. 5,1% – anticiparea ştirilor/subiectelor de ultimă oră
g. 7,1% – capacitatea de a reacţiona rapid la diverse subiecte
h. 5,6% – pentru a ţine pasul cu concurenţa
i. 2,4% – altele

Bucuresti, 23.10.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.