free download 78 travel guides written by experts

Grapefruit implineste 15 ani

Agenția de digital Grapefruit împlinește astăzi 15 ani de succes pe piața românească și internațională. Peste 600 de proiecte pentru mai mult de 250 de clienți, la care au lucrat aproape 100 de angajați și care au adus 25 de premii internaționale, au făcut din Grapefruit un etalon în industrie. Astăzi, Grapefruit îmbină experiența și cunoștințele de business, design și tehnologie pentru a crea experiențe de utilizator excepționale pentru clienții Telekom, Dacia, Renault, OTP Bank, Philip Morris etc.

Grapefruit a pornit în Iași pe 13 noiembrie 1999 ca un grup de freelanceri talentați: Marius Ursache, Ștefan Liuțe și Laurian Grindoc. Primii doi dintre ei se știau din timpul olimpiadelor școlare. Cu al treilea s-au întâlnit pe holurile Facultății de Medicină din Iași. Colaborarea dintre cei trei s-a închegat în perioada în care Marius lucra într-o agenție de design din Statele Unite, și a devenit „formală” imediat ce acesta a revenit în țară.

„Am aterizat pe 11 noiembrie 1999. Fără a lua în calcul jetlag-ul, i-am sunat pe Ștefan și Laur să ne întâlnim. Chiar și acum țin minte masa de lângă fereastra din McDonalds-ul de lângă gară, unde am schițat împreună planul pentru cucerirea lumii. A doua zi mi-am mutat computerul, monitorul CRT uriaș și scaunul în apartamentul lui Ștefan. Laur era deja acolo, lipind pe pereți postere din The Matrix. Restul e istorie.” declară Marius Ursache, cofondator și Chief Design Officer al agenției.

În cei 15 ani, Grapefruit a lucrat pentru clienți din peste 13 țări pe patru continente, însă cele mai mari proiecte au fost cele pentru clienți din România—de la site-urile Connex, Dacia, Kanal-D sau Telekom, la aplicații de Internet și Mobile Banking pentru ING Bank, OTP Bank, sau design de brand pentru Antibiotice, Prigat, Labormed, Transavia și mulți alții. Pentru industriile de branding și digital, Grapefruit a fost un pionier care a creat în România evenimente precum Internetics (împreună cu Millenium Communications), BrandCamp sau World Information Architecture Day; a fost prima agenție care a vorbit de naming, arhitectură informațională și usability, și prima agenție din România care a creat un proiect de realitate augmentată (pentru Dacia Sandero).

Toate aceste realizări au fost recunoscute cu 25 de premii internaționale (în Statele Unite, Marea Britanie, Rusia, Coreea de Sud și Franța), dar și cu apariții în nenumărate reviste și cărți de specialitate din străinătate.

Astăzi, 15 ani mai târziu, o echipă nouă, la fel de pasionată, este prezentă pe baricade în cele două birouri Grapefruit din Iași și București. Împreună cu clienți curajoși și deschiși la nou, creează experiențe digitale, dezvoltă produse inovative și, la fel ca fondatorii, visează cu ochii deschiși. Ei sunt cei care duc povestea Grapefruit mai departe și sunt responsabili de următorii 15 ani de istorie.

Citește întreaga poveste a fondării Grapefruit: Our Big Bang Theory.

Bucuresti, 13.11.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *