Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

GeoBateSaua si Lucian Mandruta multumesc tuturor pentru participarea la MARŞUL

“CU BICICLETA LA MARE”

(1-2 Mai 2010)
Bucureşti – Constanţa

În calitate de preşedinte al unei asociaţii mai non-conformiste, sunt vesel şi bucuros că bicicletele încep să se înmulţească mai ceva ca iepurii, şi o iau la fugă prin Bărăgan… spre mare.

În calitate de vice-preşedinte al unei federaţii naţionale, sunt mândru că au apărut în sfârşit premisele unei comunităţi reale de biciclişti în jurul nostru.

În numele meu şi al partenerilor, în numele lui Lucian Mândruţă, trebuie să vă multumesc tuturor pentru participare şi pentru implicare.

Dar totodată încerc să îmi cer şi scuzele de rigoare pentru anumite inadvertenţe de organizare sau pentru o anumită incisivitate în dialogul cu unii dintre participanti, atunci când simţeam că lucrurile scapă de sub control. Căci, în realitate, este îngrozitor de greu să coordonezi aproape 230 de biciclişti, din mers, în timp ce pedalezi alături de ei!

Pe scurt:
– au fost inscrisi online 264 participanti
– au semnat la plecare 201 participanti
– au plecat din Bucuresti aproximativ 225 (caci au fost destui care nu s-au "semnat" la plecare)
– au ajuns la Amara aproximativ 180 de biciclisti
– au ajuns la Constanta aproximativ 90 de biciclisti
– au ajuns in apropiere de Constanta aproximativ 55 de biciclisti care au fost opriti la Dorobanţu (40 km de Constanţa) si urcaţi în autocar / maşini. Frigul, oboseala şi traficul infernal ne-au făcut să luăm decizia de a-i proteja pe cei neantrenati.

Iata date despre drum:
– Bucuresti – Amara: 140km, 7h50m timp efectiv (fara pauze) de pedalat;
– Amara – Constanta: ~145km, 7h40min. timp efectiv de pedalat. Sosire in CT la ~08.45pm;

Eu aş spune că toţi cei aproximativ 90 + 55 = 145 au finalizat marsul ‘cu bicicleta la mare’ (caci in prima zi am facut destui kilometri in plus pe ruta Bucuresti – Lehliu – Drajna – Slobozia) asa ca distanta totala poate fi comparabila cu cea de anii trecuti.

Stim ca printre cei urcati in autocar erau si biciclisti care puteau termina marsul. Dar asta este disciplina de grup. Datorita celor care nu si-au dozat efortul sau care nu si-au evaluat cum trebuie puterile si tehnica din dotare, am avut toti de suferit. Inclusiv eu si Lucian, care a trebuit sa jucam rolul de dispeceri de informatii in timp ce pedalam… Si noi am "ratat" intrarea in Constanta pe biciclete. Dar nu ma deranjeaza.

Vestea buna e ca am facut peste 200 de oameni sa lase masina acasa si sa pedaleze 2 zile.

Si ca i-am adus pe toti teferi inapoi.

200 de masini inseamna probabil un sir de aproximativ 1,5 km, liber pe autostrada. Nu e rau.

Mai departe:
Am avut un echipaj “oficial” de însoţire format din:
– 6 maşini (berline, break şi 4×4) pentru apă, sucuri, energizante, saci de gunoi, un “van” pentru rucsaci şi corturi, un microbuz pentru persoane, biciclete şi bagaje.

Am avut parte de încă 5 maşini neoficiale, particulare, de însoţire …

Am beneficiat de un echipaj Shimano de asistenţă tehnică, cu propria maşină de intervenţie, disponibil pentru mici reparaţii şi / sau reglaje.

Am beneficiat de un echipaj de salvare BGS, cu doctor şi asistent.

Am avut monitorizare din partea Inspectoratului General al Poliţiei Române / Direcţia Rutieră pe ruta Bucureşti – Constanţa, dar şi sprijin în traficul din Bucureşti, din partea Brigăzii de Poliţie Rutieră din Bucureşti.

Întoarcerea bicicliştilor a fost asigurată de 2 autocare mari (capacitate comună de aproape 100 persoane), unul mic (capacitate de 10 persoane); bicicletele au fost returnate de două “van-uri” mari şi o remorcă mică.

Concluziile mele personale sunt clare:
1. In Romania nu exista cultura cicloturismului de lung parcurs in grup mare, si avem mult de lucru la treaba asta. O vom face, chiar daca ne mai opintim, caci nu mai exista drum de intoarcere (nici cu autocarul, nici cu masina de insotire :))
2. Am reusit sa facem vizibil si incomod un numar destul de mare de biciclisti, astfel incat Ministerele (Turism, Interne, Transporturi) de resort sa inceapa sa isi puna problema serios in legatura cu acest subiect.

Suporteri principali:
Veloteca, CarpatBike, TUSNAD, MBike, Echipa PR, UNDP/GEF SGP

Sponsori:
CORRATEC
IDEAL
LARKOTI Fitness Club
GARMIN
SHIMANO
SOIA SNACKS & RedCat
POWERBAR
ROCK MACHINE
ZAKUDO
ALCOVIN / SARICA NICULITEL

Parteneri:
Ciclism.ro, FBR, fasport.ro, VeloBello, Velorutia

Bucuresti, 07.05.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.